Citat:
Ursprungligen postat av
J39
Jag börjar bli mer och mer trött på AFS som jag blev på SD. Det är bra att de anser att etniska svenskar finns men inte att man kan bli kulturellt svensk. Menar dom att somalier och turkar kan bli det eller norrmän och danskar? Sedan så gillar jag inte att de använder svenska medborgare eftersom att princip alla ifrån tredje världen eller med bakgrund i tredje världen man ser i Sverige är det. Typ de ända invandrarna eller de med utländsk bakgrund som jag som har ett annat lands medborgarskap kommer ifrån grannländerna och Europa. Jag är 4 gen finlandssvensk och har finskt medborgarskap. Så enligt dem så skulle muslimska araber få äldre omsorg men inte jag när jag blir pensionär? Sedan så måste vi på långsikt få ut minst 1,5 miljoner troligtvis mer. De snackar om hundratusentals det kan vara bra på tex 4 år men att man ska endast kasta ut så lite är korkat. Jag undrar också hur många procent av befolkningen de vill ska vara svenskar jag vill över 85%. De hade ett inlägg där de ville ha värnplikt för både män och kvinnor. Detta kommer inte funka till och med i det etniskt homogena Norge fungerar det dåligt. Värnplikt ska endast vara för män och frivilligt för kvinnor. Jag hoppas inte att de går samma väg som SD. Jag har snart tappat hoppet för Sverige. Sedan så tar de bara upp invandrare som inte är en homogen grupp. Det är bra men kan utvecklas. De borde ta också ta upp de som är födda här men har bakgrund i tredje världen och övriga muslimska länder. Det är oftast de som utgör störst problem.
Svårt att förstå vad du menar, men varför blir du trött på AfS? De är inte för varken öppen svenskhet eller värnplikt för båda könen (frivilligt för kvinnor, precis som du vill). Missuppfattade du kanske Jimmie Åkessons framträdande i Ekot med någon från AfS, eller har jag missat något?
Angående hur många de vill skicka hem så vet jag att Kassel med flera har skrivit "hundratusentals" på Twitter. Jag tolkar det som den första vågen med kriminella och de som redan fått utvisningsbeslut. Sedan vill de ju att fler ska hem, t.ex genom generösa repatrieringsbidrag och eventuellt försörjningsstöd i några år i hemlandet mot att de förpliktar sig att aldrig återvända (hur sjukt är det för övrigt att vi sparar mer på det än att ha kvar dem?). Vem vet hur många det slutar med