2018-04-11, 19:16
Medlem
Millediablos avatar
Ett viktigt byte......Wembo mot McLeod, resten kan jag gå med på 😁
Citera
2018-04-12, 08:00
Medlem
Millediablos avatar
Endast 1 (av 2) kvinnor kvar i kvalet, ser dock hårt ut då Dominic Dale leder med 5-2 mot Evans
Citera
2018-04-12, 14:55
Medlem
liddens avatar
Oddsen har O'Sullivan som favorit, före Selby och sedan Trump. Efter det är det ganska jämt mellan Higgins, Ding och Robertson. Måste säga att jag är lite förvånad att det skiljer så mycket som det gör mellan ROS och Selby, trodde det skulle vara ganska jämnt.
Citera
2018-04-12, 18:14
Medlem
Det har väl pratats om det rätt länge, men jag hade helt missat att man infört en klädkod i The Crucible i år.

Citat:
Dress Code
Sorry football fans…but from this year, spectators are requested to dress smartly in the arena. The Event Promoter requests that no sportswear or team sport shirts are worn. If in the opinion of the Event Promoter an item of clothing is not deemed suitable to wear in the arena the person will be refused admission until such time they have found an alternative item of clothing that is deemed acceptable.
Citera
2018-04-12, 21:54
Medlem
Liang Wenbo ytterst nära att bli den första som gör två maximum i en match

Citat:
Ursprungligen postat av @WorldSnooker1
INCREDIBLE scenes in Sheffield. Liang Wenbo wraps up his 10-2 win over Rod Lawler in the most dramatic of fashions.

After making a 147 earlier this evening he misses the final black on 140 for his second of the match. WHAT a performance and so close to history!

https://twitter.com/WorldSnooker1/status/984508137490341890

Dale vann med 10-7 mot Evans, ganska jämnt ändå och Dale är ju ingen gröngöling.
Senast redigerad av wejo 2018-04-12 kl. 21:57.
Citera
2018-04-12, 23:13
Medlem
Millediablos avatar
Wembo bara måste med...
Citera
2018-04-12, 23:50
Medlem
TilleyHats avatar
Cao Yupeng ute mot Robin Hull i första omgången. En jätteskräll och nu är det öppet mål för Ricky Walden in till slutspelet.
Citera
2018-04-13, 04:27
Medlem
Jimmy White vidare efter 10-6 mot Sam Craigie. Möter Joe Perry i nästa omgång.
Citera
2018-04-13, 15:35
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Liang Wenbo ytterst nära att bli den första som gör två maximum i en match

Framen finns här på YouTube. (okommenterat)
Citera
2018-04-14, 08:57
Medlem
Jag passade på att se kvällsdelen av Bingtao-Page igår kväll. Det är inte precis varje dag Bingtao möter motstånd som är yngre än vad han själv är. Bingtao imponerade inte direkt, men Page gjorde det också bra som hängde sig kvar i matchen. 10-7 till Bingtao blev det till sist. Det är roligt att se en 16-åring från Europa visa sådan potential, även om jämnheten inte riktigt finns där än. Egentligen kanske det är inte är så bråttom med tanke på åldern, men nog skulle det vara intressant att se Page på proffstouren redan till nästa säsong. Han lär dock behöva kvalificera sig via Q-School om det ska bli verklighet.

Fergal O'Brien förlorade mot Yuan Sijun, inte något resultat som gör mig särskilt deppig.

Gary Wilson förlorade mot den polske amatör-VM-finalisten Adam Stefanow. Det finns väldigt mycket potential i Stefanow, men han har pratat om att lägga ner snookersatsningen eftersom han inte lyckats spela till sig en plats på proffstouren.

Mark King förlorade mot Gerard Greene.
Citera
2018-04-14, 18:39
Medlem
Millediablos avatar
Hossein Vafaei vs Jamie Coop (a) 8 - 8.
hårt verkar det men jag visste inte att Jamie åkt ur touren, han var ju rätt lovande men en eller ett par vinster i rankingturneringar.
Citera
2018-04-14, 19:47
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Hossein Vafaei vs Jamie Coop (a) 8 - 8.
hårt verkar det men jag visste inte att Jamie åkt ur touren, han var ju rätt lovande men en eller ett par vinster i rankingturneringar.

Egentligen är Jamie Cope en talangfull spelare men som pga sin sjukdomshistorik aldrig på allvar fått blomma ut. Han lider av s.k. essentiell tremor vilket kortfattat innebär skakningar i framför allt armarna när han ska stöta. Ingen bra sjukdom att lida av som snookerspelare med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in