Citat:
Ursprungligen postat av
Wad
Är det någon här som har koll på Hertha Berlin? Jag befinner mig i Berlin i helgen och tänkte passa på att besöka Olympiastadion för att se Hertha Berlin - Köln. Är det någon särskild spelare man ska kolla lite extra på? Vid en snabb titt på truppen är det bara ett fåtal spelare jag känner igen, men sen är jag ju inte heller någon Bundesligaexpert.
Hertha har ett rätt blekt lag denna upplaga och är inte heller i form. Ska jag nämna några spelare att ha koll på, utan att jag sett laget speciellt ofta denna säsong, är det gamle Salomon Kalou (gör oftast ett lojt intryck på planen men lyckas ändå ofta göra mål), ytterbacken Marvin Plattenhardt (som har en möjlighet att komma med i Tysklands VM-trupp, men det beror mer på bristen av sådana än att han är någon stjärna) samt målisen norrmannen Rune Jarstein (i mina ögon Nordens bästa målvakt – om man räknar bort Wiland förstås).
Det mest påtagliga med deras trupp är att den innehåller flera spelare man en gång skulle kunna bli något men aldrig lyckades i verkligheten (Selke, Weiser, Kurt, Darida, Leckie, mm). Är det något med något med Berliner Luft?
Skulle nog vilja påstå att Köln har mer spelare att titta på, inte minst Jonas Hector (med all sannolikhet med i VM truppen och lär då få speltid), Timo Horn (han kommer gå till en större klubb), japanaren Yuya Osako (mest som en inför-VM koll) och så legenden Claudio Pizarro (192 mål i Bundesliga, idag en skugga av vad han var men ändå!). FC Köln åker med all sannolikhet ut, tycker ändå de spelat en rätt ok fotboll. Men säljer man sin anfallare (Modeste) som gjorde typ 75% av lagets mål till Kina för ”småpengar” får man skylla sig själv.