2018-04-12, 10:31
Medlem
motvalls avatar
Jag för min del hoppas faktiskt på Real och det av flera skäl. Inget av de tre lagen känns omöjliga, att möta det på pappret bästa av dem i ett dubbelmöte är i mina ögon bättre än i en enstaka finalmatch, delar Steff83 åsikt att Jupps fotboll passar Real sämre än Guardiolas och så tycker jag det vore positivt för fotbollen om någon av Roma eller Liverpool kom till en CL-final. Detta utan att jag på något sätt har känslor för de klubbarna.

Det som oroar mig mer än eventuell motståndare är att Bayern inte lyckades offensivt i går, tycker det blev för mycket kladdande på bollen i anfallen. Ska vi gå hela vägen måste FCB både skapa fler riktiga målchanser och bli mer effektiva. Att gå mållösa från en kvartsfinal på hemmaplan är inte fullt godkänt. Däremot är det givetvis godkänt att ta sig till en semifinal, inte trodde man det i början på hösten. Då kändes som säsongens max var att ens komma på CL-plats i ligan.
Citera
2018-04-12, 11:20
Medlem
Steff83s avatar
Jag gillar heller inte att vi inte vann igår..men samtidigt kändes det helt lugnt. Man hade full kontroll på Sevilla i hela matchen. Kändes ändå bra med en ren taktisk match. Det behöver man också ha med sig.
Citera
2018-04-12, 15:10
Medlem
Wads avatar
Är det någon här som har koll på Hertha Berlin? Jag befinner mig i Berlin i helgen och tänkte passa på att besöka Olympiastadion för att se Hertha Berlin - Köln. Är det någon särskild spelare man ska kolla lite extra på? Vid en snabb titt på truppen är det bara ett fåtal spelare jag känner igen, men sen är jag ju inte heller någon Bundesligaexpert.
Citera
2018-04-12, 16:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Är det någon här som har koll på Hertha Berlin? Jag befinner mig i Berlin i helgen och tänkte passa på att besöka Olympiastadion för att se Hertha Berlin - Köln. Är det någon särskild spelare man ska kolla lite extra på? Vid en snabb titt på truppen är det bara ett fåtal spelare jag känner igen, men sen är jag ju inte heller någon Bundesligaexpert.
Hertha har ett rätt blekt lag denna upplaga och är inte heller i form. Ska jag nämna några spelare att ha koll på, utan att jag sett laget speciellt ofta denna säsong, är det gamle Salomon Kalou (gör oftast ett lojt intryck på planen men lyckas ändå ofta göra mål), ytterbacken Marvin Plattenhardt (som har en möjlighet att komma med i Tysklands VM-trupp, men det beror mer på bristen av sådana än att han är någon stjärna) samt målisen norrmannen Rune Jarstein (i mina ögon Nordens bästa målvakt – om man räknar bort Wiland förstås).

Det mest påtagliga med deras trupp är att den innehåller flera spelare man en gång skulle kunna bli något men aldrig lyckades i verkligheten (Selke, Weiser, Kurt, Darida, Leckie, mm). Är det något med något med Berliner Luft?

Skulle nog vilja påstå att Köln har mer spelare att titta på, inte minst Jonas Hector (med all sannolikhet med i VM truppen och lär då få speltid), Timo Horn (han kommer gå till en större klubb), japanaren Yuya Osako (mest som en inför-VM koll) och så legenden Claudio Pizarro (192 mål i Bundesliga, idag en skugga av vad han var men ändå!). FC Köln åker med all sannolikhet ut, tycker ändå de spelat en rätt ok fotboll. Men säljer man sin anfallare (Modeste) som gjorde typ 75% av lagets mål till Kina för ”småpengar” får man skylla sig själv.
Citera
2018-04-12, 19:17
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hertha har ett rätt blekt lag denna upplaga och är inte heller i form. Ska jag nämna några spelare att ha koll på, utan att jag sett laget speciellt ofta denna säsong, är det gamle Salomon Kalou (gör oftast ett lojt intryck på planen men lyckas ändå ofta göra mål), ytterbacken Marvin Plattenhardt (som har en möjlighet att komma med i Tysklands VM-trupp, men det beror mer på bristen av sådana än att han är någon stjärna) samt målisen norrmannen Rune Jarstein (i mina ögon Nordens bästa målvakt – om man räknar bort Wiland förstås).

Det mest påtagliga med deras trupp är att den innehåller flera spelare man en gång skulle kunna bli något men aldrig lyckades i verkligheten (Selke, Weiser, Kurt, Darida, Leckie, mm). Är det något med något med Berliner Luft?

Skulle nog vilja påstå att Köln har mer spelare att titta på, inte minst Jonas Hector (med all sannolikhet med i VM truppen och lär då få speltid), Timo Horn (han kommer gå till en större klubb), japanaren Yuya Osako (mest som en inför-VM koll) och så legenden Claudio Pizarro (192 mål i Bundesliga, idag en skugga av vad han var men ändå!). FC Köln åker med all sannolikhet ut, tycker ändå de spelat en rätt ok fotboll. Men säljer man sin anfallare (Modeste) som gjorde typ 75% av lagets mål till Kina för ”småpengar” får man skylla sig själv.

Intressant! Tack så mycket för hjälpen
Citera
2018-04-12, 22:12
Medlem
Germanofils avatar
Frankfurts Kovac blir alltså nästa tränare i Bayern. Inte alls oväntat efter det fantastiska jobb han gjort i Eintracht.
Citera
2018-04-12, 23:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Frankfurts Kovac blir alltså nästa tränare i Bayern. Inte alls oväntat efter det fantastiska jobb han gjort i Eintracht.
Nej. Och då han är gammal spelare i Bayern så blev nog saken rätt enkel.
Citera
2018-04-13, 07:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Spännande att se hur det kommer att gå.
Det är en sak att göra succé i Frankfurt men att styra Bayern det är en helt annan sak.
Men valet var väntat han ryktades redan före Jupp kom och styrde upp klubben.
Citera
2018-04-13, 08:32
Medlem
cyberkalles avatar
Bayerns trupp måste föryngras men när dom gamla uvarna levererar så är det svårt att byta ut dom.
Nästa säsong så är.
Ribéry 36
Robben 35
Neuer 33
Rafinha 33
Wagner 31
Vidal 31
Martinez 30
Lewandowski 30
Boateng 30
Hummels 30
Eviga ungtuppen Müller 29
Citera
2018-04-13, 12:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayerns trupp måste föryngras men när dom gamla uvarna levererar så är det svårt att byta ut dom.
Nästa säsong så är.
Ribéry 36
Robben 35
Neuer 33
Rafinha 33
Wagner 31
Vidal 31
Martinez 30
Lewandowski 30
Boateng 30
Hummels 30
Eviga ungtuppen Müller 29
Ja..Verkligen. Det har varit en fantastisk stomme som gett oss mycket flera av dom genom åren. Men det får inte värvas för gamla spelare nu. Iaf inte för startelvan iaf.
Citera
2018-04-13, 14:08
Medlem
Steff83s avatar
Vet inte varför..Men det känns rätt skönt med Real M. ändå. Trots att det är den svåraste på pappret. En gammal bekant helt enkelt. När man är så långt framme känns det skönt med allt att vinna. Även om vi blir favoriter i en final känns det bara bra. Det är en match bara.

Hade känts mer tungt att åka ur mot Roma eller Liverpool i en semi.
Citera
2018-04-14, 12:30
Medlem
Grus-Kalles avatar
Det skulle vara kul att se Klopps lag mot Heynckes lag i en till CL-final fem år senare, även om 'Pool har den relativt lättare men fortfarande svåra vägen dit.

I vilket fall är det bra att FCB börjar hemma, har aldrig förstått de som vill börja borta. Rent statistiskt leder hemmalaget med 2/3 mål när de går ut på planen. Visst, baklängesmål i hemmamatch kostar, men det gäller också för Real i andra matchen.

Apropå åldersstruktur FCB, så är det bara fyra startspelare i 2013 års final (Lahm, Dante, Schweini och Mandzukic) som inte är kvar i laget, men bara Tom Starke från bänken som är kvar.

I BVB är sju startspelare inte längre kvar i laget, Hummels och Lewandowski har dock chansen att starta för FCB.

FCB kan i princip ha nio man på planen från start som spelade 2013, beroende på om Neuer kan/får spela. https://en.wikipedia.org/wiki/2013_UEFA_Champions_League_Final
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in