2018-04-13, 17:47
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Enklast tror jag är att kontakta dom via chatten välj en udda tidpunkt så är den inte mer än 4-5 före dig i kön..

Tack. Vad är en udda tidpunkt? Vilka tider är chatten öppen?
Citera
2018-04-13, 17:53
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Tack. Vad är en udda tidpunkt? Vilka tider är chatten öppen?
Verkar vara mitt på dagen som är bäst av vad jag hört. Är inte riktigt säker när chatten är öppen men tror det är samma tider som övriga kundtjänsten mån-fre 08.00-17.00 någon annan vet säkert bättre jag jobbar inte på Postnord ;-)
Citera
2018-04-13, 18:07
Medlem
Citat:
Hejsan.

Den 5:e april fick jag sms om att jag måste betala för ett paket från usa, vilket jag gjorde direkt.

Betalningen registrerades och drogs från mitt konto samma dag den 5:e april.

Idag den 13:e april fick jag ett brev om att SAMMA försändelse med guide till hur jag skulle betala.

Betyder det här att det blivit något fel med min betalning och att postnord fortfarande försöker kräva in avgifter via brev trots att avgiften är betald redan? Om jag slår in spårnumret på postnords momsida står det att paketet är betalt. Vill bara inte att paketet returneras i synnerhet som jag betalt för det.

Eller är det helt enkelt så att postnord inte har någon aning om vad de håller på med?
---
Bör jag kontakta dem om saken? Isåfall, kan man kontakta dom utan att behöva sitta och vänta i telefon 150 köplatser?

Tack på förhand för råd!

Om du har kollinummer så skall det stå att den är betalt om du spårar paketet!
Edit: Om det står att den är betalt så är det lugnt!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2018-04-13 kl. 18:13.
Citera
2018-04-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Verkar vara mitt på dagen som är bäst av vad jag hört. Är inte riktigt säker när chatten är öppen men tror det är samma tider som övriga kundtjänsten mån-fre 08.00-17.00 någon annan vet säkert bättre jag jobbar inte på Postnord ;-)

Du kimdah som tror dig veta allt!

Går för en svensk som bor i gränstrakter till ett grannland i Norden, att beställa Kina-paket "Poste restante" till ett postkontor i det andra landet?

Poste restante används oftast av företag som gör något jobb långt från hemorten, men inte har någon adress på stället man jobbar.
Senast redigerad av Hultabultan 2018-04-13 kl. 18:27.
Citera
2018-04-13, 18:23
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Finns även på mobilsidan, den poppar upp efter någon sekund i nedre botten, tryck sedan -> kontakta oss -> starta chatt
Nedre botten på startsidan ?
Citera
2018-04-13, 18:28
Medlem
Jag vet att vissa har problem med att få sina paket .men för mig har det flutit på ovanligt bra ,den här avgiften kan för oss som handla mycket på Kina sajter bli en positivt grej .paket flödet minskar och postgången blir bättre ,t.om leveransen från Kina till Sverige har gått med raketfart den sista månaden , så nått gott har det blivit av det onda.
Citera
2018-04-13, 18:29
Medlem
Citat:
Hejsan.

Den 5:e april fick jag sms om att jag måste betala för ett paket från usa, vilket jag gjorde direkt.

Betalningen registrerades och drogs från mitt konto samma dag den 5:e april.

Idag den 13:e april fick jag ett brev om att SAMMA försändelse med guide till hur jag skulle betala.

Betyder det här att det blivit något fel med min betalning och att postnord fortfarande försöker kräva in avgifter via brev trots att avgiften är betald redan? Om jag slår in spårnumret på postnords momsida står det att paketet är betalt. Vill bara inte att paketet returneras i synnerhet som jag betalt för det.

Eller är det helt enkelt så att postnord inte har någon aning om vad de håller på med?
---
Bör jag kontakta dem om saken? Isåfall, kan man kontakta dom utan att behöva sitta och vänta i telefon 150 köplatser?

Tack på förhand för råd!

Det har hänt med flera pers, inklusive mig.

Betala inte en gång till. Dom har tagit betalt dubbelt och vissa fall trippelt för samma produkt och folk får inte tillbaks sina pengar.

Fick ett sms, betalade och fick ett nytt sms samt brev.

Ringde dom och dom hade ingen aning om jag hade betalat. Tydligen finns det inget system som visar det eller så har dom inte utbildat sin kundtjänst om hur man gör.
Citera
2018-04-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Går för en svensk som bor i gränstrakter till ett grannland i Norden, att beställa Kina-paket "Poste restante" till ett postkontor i det andra landet?

Poste restante används oftast av företag som gör något jobb långt från hemorten, men inte har någon adress på stället man jobbar.
Kontakta postkontoret i berörda stad i landet ifråga och fråga om de har poste restante. Om inte, fråga vilket närmaste postkontor som har det.
Fråga även om det kostar något.

I Storbritannien krävs att man visar pass vid uthämtning av poste restante om inte man är brittisk medborgare.

I Sverige finns det en gräns på 30 dagar som man behåller poste restante postförsändelsen på postkontoret.
Vad gäller i det berörda landet, fråga?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-04-13 kl. 18:41.
Citera
2018-04-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag vet att vissa har problem med att få sina paket .men för mig har det flutit på ovanligt bra ,den här avgiften kan för oss som handla mycket på Kina sajter bli en positivt grej .paket flödet minskar och postgången blir bättre ,t.om leveransen från Kina till Sverige har gått med raketfart den sista månaden , så nått gott har det blivit av det onda.

Detta är motsatsen till vad som har hänt.
Citera
2018-04-13, 18:39
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Ja du kan skicka poste restante till ett postkontor i Norge och åka dit och hämta paketen själv det borde fungera. Ett problem kan dock vara att utlänska websajter inte alltid vill skicka till en PR adress om du betalar med ditt kreditkort då adressen inte överensstämmer med betalarens.

Inte alla postkontor har PR möjlighet kolla om det du tänkt skicka till har det först... Du måste hämta paketen personligen och visa godkänt id. Svenskt körkort eller pass brukar funka.
Senast redigerad av kimdah2002 2018-04-13 kl. 18:44.
Citera
2018-04-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Kontakta postkontoret i berörda stad i landet ifråga och fråga om de har poste restante. Om inte, fråga vilket närmaste postkontor som har det.
Fråga även om det kostar något.

I Storbritannien krävs att man visar pass vid uthämtning av poste restante om inte man är brittisk medborgare.

I Sverige finns en gräns på 30 dagar som man behåller poste restante postförsändelsen på postkontoret.
Vad gäller i det berörda landet?

För en som bor i Haparanda vore det ju skitenkelt beställa sina Kina-grejer till följande adress.
Johan Petterson
poste restante Torneå
Finland
Citera
2018-04-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtAngle
Detta är motsatsen till vad som har hänt.
Jag skrev för mig och att det kan bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in