2018-04-13, 13:04
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Bara i ett av fem fall har det fungerat med bildvisningen för mig. Det var ett paket där jag hade fått kolli-id från försäljaren och PostNord hade inte ändrat den. Så det paketet kunde jag identifiera i alla fall.

Det är de gånger PN sätter ett eget kollinummer på paketet (UDxxxxxxxxxxSE) som man verkligen har behov av en bild. Har mailat om ett sånt paket, men efter flera dagar får man svar att man ska ringa dem. PN räknar väl med att slippa en massa extrajobb genom att hänvisa till telefonen. Hur många har tid att sitta i den telefonkön?

Chatten fungerar för mig nästan varje gång, igår vid lunch var det endast 2 i kö, men vanligtvis upp till 30. Är det mer än 50 så provar jag en annan dag. Bara att lägga telefon åt sidan med webbläsaren uppe, fortsätta med det man gör, och kika på den ibland. Chatt har tillgång till både framsida och baksida om man frågar. Bildlänken har bara 1 bild om den finns.
Citera
2018-04-13, 13:12
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Chatten fungerar för mig nästan varje gång, igår vid lunch var det endast 2 i kö, men vanligtvis upp till 30. Är det mer än 50 så provar jag en annan dag. Bara att lägga telefon åt sidan med webbläsaren uppe, fortsätta med det man gör, och kika på den ibland. Chatt har tillgång till både framsida och baksida om man frågar. Bildlänken har bara 1 bild om den finns.

Är det någon som fått en bild genom att chatta? Flera har skrivit här att de fått besked av PN att ringa. För sent för mig. Jag har betalat för paketen nu för att inte riskera missa något viktigt.
Citera
2018-04-13, 14:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Finns chatten på postnords sida?
Jag försökte ringa dem men de skyller på teknisk fel och samtalet bryts,
Ja är en vecka till utlovad leverans...
Känns som det går trögt för de i Örebro är drönare som kollar sin facebook var femte minut i fyra minuter
Citera
2018-04-13, 14:12
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Är det någon som fått en bild genom att chatta? Flera har skrivit här att de fått besked av PN att ringa. För sent för mig. Jag har betalat för paketen nu för att inte riskera missa något viktigt.

Har jag kommit fram till något i chatten så har de haft bilder på alla paket, det funkar även på sådana som du redan har betalt. Känns som att kopplingen till hemsidan måste göras manuellt från deras sida och därför har det fungerat dåligt. När jag fått bildlänkar från chatten så har de haft alla bilder i samma mapp typ som de får leta igenom och sedan laddat upp i chatten. En gång fick jag ".../Mina dokument/...UB...SE.jpg som länk ;p
Citera
2018-04-13, 14:14
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Finns chatten på postnords sida?
Jag försökte ringa dem men de skyller på teknisk fel och samtalet bryts,
Ja är en vecka till utlovad leverans...
Känns som det går trögt för de i Örebro är drönare som kollar sin facebook var femte minut i fyra minuter

Finns en knapp till kundtjänst på betalsidan längst ner till höger. De stänger 16:00 så du kanske inte hinner idag om kön är lång. Men om man är tidig så brukar det gå.
Citera
2018-04-13, 14:23
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Finns en knapp till kundtjänst på betalsidan längst ner till höger. De stänger 16:00 så du kanske inte hinner idag om kön är lång. Men om man är tidig så brukar det gå.

Betalsidan i datorversionen menar ?
Får kolla på dator lättare chatta där..
Citera
2018-04-13, 14:26
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Betalsidan i datorversionen menar ?
Får kolla på dator lättare chatta där..

Finns även på mobilsidan, den poppar upp efter någon sekund i nedre botten, tryck sedan -> kontakta oss -> starta chatt
Citera
2018-04-13, 14:26
Medlem
brianmolkos avatar
Kan ju lägga till jag åkte på tull på en vara jag köpte för 10 år sedan då på den tiden, så fick man brev, men nu är ju alla så telefonfixerade, jävla Sverige
Citera
2018-04-13, 15:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
2022 kommer det gemensamma EU regler då kommer det bli mycket enklare att handla både från EU och Kina

Nej det kommer inga nya regler för Wish
Sluta snacka bull, det kommer i slutet av april!!!!! Noll kronor adm.avgift för Wish. Du är så jävla usel. Sluta ljug någon gång!
Citera
2018-04-13, 15:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sluta snacka bull, det kommer i slutet av april!!!!! Noll kronor adm.avgift för Wish. Du är så jävla usel. Sluta ljug någon gång!
Ja vi får väl se om 14 dagar vem som har rätt, är till 100% övertygad om att det är jag...
Citera
2018-04-13, 17:34
Medlem
Leskys avatar
Hejsan.

Den 5:e april fick jag sms om att jag måste betala för ett paket från usa, vilket jag gjorde direkt.

Betalningen registrerades och drogs från mitt konto samma dag den 5:e april.

Idag den 13:e april fick jag ett brev om att SAMMA försändelse med guide till hur jag skulle betala.

Betyder det här att det blivit något fel med min betalning och att postnord fortfarande försöker kräva in avgifter via brev trots att avgiften är betald redan? Om jag slår in spårnumret på postnords momsida står det att paketet är betalt. Vill bara inte att paketet returneras i synnerhet som jag betalt för det.

Eller är det helt enkelt så att postnord inte har någon aning om vad de håller på med?
---
Bör jag kontakta dem om saken? Isåfall, kan man kontakta dom utan att behöva sitta och vänta i telefon 150 köplatser?

Tack på förhand för råd!
Citera
2018-04-13, 17:45
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Hejsan.

Den 5:e april fick jag sms om att jag måste betala för ett paket från usa, vilket jag gjorde direkt.

Betalningen registrerades och drogs från mitt konto samma dag den 5:e april.

Idag den 13:e april fick jag ett brev om att SAMMA försändelse med guide till hur jag skulle betala.

Betyder det här att det blivit något fel med min betalning och att postnord fortfarande försöker kräva in avgifter via brev trots att avgiften är betald redan? Om jag slår in spårnumret på postnords momsida står det att paketet är betalt. Vill bara inte att paketet returneras i synnerhet som jag betalt för det.

Eller är det helt enkelt så att postnord inte har någon aning om vad de håller på med?
---
Bör jag kontakta dem om saken? Isåfall, kan man kontakta dom utan att behöva sitta och vänta i telefon 150 köplatser?

Tack på förhand för råd!
Enklast tror jag är att kontakta dom via chatten välj en udda tidpunkt så är den inte mer än 4-5 före dig i kön..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in