2018-04-11, 22:53
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
USAs flottenheter allvarligt hotade....

Tänk om dom slutar som undervattensspöken som KoreaKim sa en gång
http://nordic.businessinsider.com/russia-navy-moving-us-syria-bluff-2018-4/
Vilka bedömare? Ange namn och kvalifikationer tack.
Citera
2018-04-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Har man det minsta hjärna, eller erfarenhet av ryssar, så vet man att det i 99% av fallen förhåller sig precis motsatt rysk version.
Nej, det där "vet man" om man länge levt och indoktrinerats i modern, västerländsk PK-kultur, för ingen människa som är i närheten av opartisk/objektiv skulle påstå att Rysslands version i 99 % av fallen är felaktiga samtidigt som ens egen sida (USA:s) har rätt i 99 % av fallen.

Det är inte Ryssland som är krigshetsarna här. Det är inte ryssarna som har destabiliserat en hel region och skapat (direkt och indirekt) grogrund för brutal, sadistisk terrorism, misär, fattigdom och allmänt elände.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpartanPrepper
Ingenting konstigt, de försvarar sina allierade.

Ser att den kom från Russian Air Force Ilyushin Il-76MD departs Moscow Chkalovsky military airport.

Det konstiga den lämnade moskva som RFF7342 flög över turkiet med transponden på mode-c men gick över till mode-s och ändrade betekning till RFF7341
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Att folk fortfarande sitter och tror att det var Assad/Ryssland som låg bakom gasattacken gör mig en smula oroad över mänskligheten.

Assad och Ryssland har till 98% vunnit kriget i Syrien. Kan ni vänligen förklara för mig varför dom helt plötsligt skulle skicka en gasbomb på ett gäng civila?

"Eyyyy Putin jag är uttråkad. Ska vi bomba lite civila ikväll?"

Ligger ni på den nivån intelligensmässigt?
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Vad handlade det om då? Varför gjorde han inget trots att Syrien påstått passerat hans röda linje?
Eftersom USA egentligen inte ville blanda sig i militärt i Syrien. Obama ansåg att risken för att dras in i ännu ett drag var hög om han skulle slå till mot alla kemvapenanläggningar. När möjligheten att desarmera Syrien dess kemvapen uppkom tog han möjligheten och fann därför en utväg från den militära aktionen.

Problemet är att Obama banade vägen ryskt inflytande i landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Välkänt.. av vem? Tonåringar, USA-hatare och vänsterfolk med livlig fantasi?

Varför är det inte lika välkänt att USAs politik, så som all annan politik, bygger på snabba växlar med förhoppning om snabba resultat. Av olika, nya politiker som vill sätta sitt avtryck i den politiska världen. Vilket i sin tur leder till mängder av reaktionära och dåliga beslut.

Men som på intet sätt antyder någon "plan"?

Är folk ( dvs tonåringar, USA-hatare och vänsterfolk) för korkade för att förstå detta enkla resonemang?

Det där oljeargumentet är snart lika gammalt, tråkigt och sant som bibeln.

Så vad var det för område ryska rebeller attackerade härom månaden då 200 ryssar dog? Googla det. Det är välkänt, sluta nu, orkar inte att diskutera den saken.
Citera
2018-04-11, 22:56
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Att folk fortfarande sitter och tror att det var Assad/Ryssland som låg bakom gasattacken gör mig en smula oroad över mänskligheten.

Assad och Ryssland har till 98% vunnit kriget i Syrien. Kan ni vänligen förklara för mig varför dom helt plötsligt skulle skicka en gasbomb på ett gäng civila?

"Eyyyy Putin jag är uttråkad. Ska vi bomba lite civila ikväll?"

Ligger ni på den nivån intelligensmässigt?
Att du sitter och tror att rebellerna gasar ihjäl sina egna familjer för 215:e gången för att hoppas på någon ineffektiv attack mot Assads flygplats är ännu mer pantad förstår du väl.
Citera
2018-04-11, 22:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Komplex soppa det här. Finns många bottnar och ingen enkel sanning.

1. Jag tror det är högst sannolikt att kemgas-attacken är påhittad av motståndare till Syriska regeringen, för de vill ha kvar USA i detta och ha kvar konflikten. Finns liksom ingen rimlig anledning till att Assad skulle göra detta, det skulle vara helt ologiskt handlande. Däremot stora anledningar för motståndsrörelsen att göra det.

2. Israel är genuint oroade för att den islamistiska ärkefienden Iran ska etablera sig i Syrien. Iran vill ju utplåna Israel, som är den enda demokratin i området.

3. Ryssland och USA: Jag håller båda länderna mycket högre än vänsterliberaler i Europa. Det är synd om det ska bli konflikt mellan USA's konservativa och Putin på grund av en sådan här sak, då de i grund och botten står för samma sunda värderingar.

Som sagt; mycket komplext. Största bovar i dramat är enligt mig:
- Islamistiska grupper i Syrien
- Iran
Citera
2018-04-11, 22:58
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Jo. Det verkar onekligen så, eftersom att varenda jävla land tycks tycka olika än ryssland, och att dom alltid blir missförstådda.

Eller så har Ryssland en annan moralisk kompass huruvida vad som är sant eller falskt. Att förneka utifrån syftet att måla ut sig själva som ett offer för en världspolitisk komplott är deras melodi.
Citera
2018-04-11, 22:58
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haj69
Landade säkerligen på atakia Bassel al Assad International Airport.

Säkert! Men lyfter inte många plan nu runtomkring men det kanske har med något att göra?
Citera
2018-04-11, 23:02
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engeal-Seqo-Verae.
Nej, det där "vet man" om man länge levt och indoktrinerats i modern, västerländsk PK-kultur, för ingen människa som är i närheten av opartisk/objektiv skulle påstå att Rysslands version i 99 % av fallen är felaktiga samtidigt som ens egen sida (USA:s) har rätt i 99 % av fallen.

Nej. Som jag skrev, det där vet man om man levt och har erfarenhet av ryssar. Vilket du uppenbarligen inte har haft. Du är däremot lurad av ditt fanatiska USA-hat. Det är bara det som driver dig.

Om du gick igenom ryskt ställningstagande och offentlig hållning vid samtliga internationella våldshändelser involverande ryssar sedan 100 år tillbaka, så hade du sett att jag har rätt.

Men du orkar inte. Och mår ganska bra ihopkurad i din förljugna bubbla.
Citera
2018-04-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Men det är ju inte rebellerna som gör det.

De absolut enda som har en orsak till att göra det är USA, så att USA kan påbörja en invasion i Syrien.

Har du inte lärt dig någonting från Irakkriget? Libyen?

Jag tror dom går för långt den här gången tyvärr. Dessutom verkar dom inte fatta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in