2018-04-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Varför inte bara jämna syrien med marken så är saken gjord. Vi vet sen tidigare att mellanöstern bara handlar om krig så en lösning borde väl endå att jämna skiten med marken

Du vet väl att Mellanöstern sitter på rätt mycket olja va? Varför tror du att stormakterna har varit där annars i 30 år?
Citera
2018-04-11, 22:36
Medlem
Vår idiotiska utrikesminister vaknade ju till slut ur sitt sug-USA-kuk-läge och satte sig i stället i krismöten. "oj, vad händer om Ryssland skjuter tillbaka?".

Det är inte helt osannolikt att detta leder till ett gäng självlysande före detta metropoler.
Hur kommer exempelvis USA med flera att reagera när Ryssland sänker deras krigsfartyg? Ryssland har tydligt deklarerat att man kommer angripna plattformarna varifrån kryssningsmissiler avlossas.

Från den positiva sidan:
1. Lösning på den globala uppvärmningen.
2. Betydligt mindre miljöförstöring och miljöbelastning.
3. Inget nytt globalt krigshot på några decennier.
4. PK kommer inte att vara på kartan igen under de närmaste hundra åren.
5. För dem som överlever kommer det att bjudas på fantastiskt vackra solnedgångar och majestätiska åskväder.
Citera
2018-04-11, 22:37
Medlem
Okej, så om det inte har skett en gas-attack... vad har hänt då? Inget eller? Precis som när ryssarna försökte ta över en oljereserv och blev fullständigt massakerade (finns radiokommunikation inspelat)? Vem ljuger ?
Citera
2018-04-11, 22:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetaren112
Ett ryskt plan som beter sig konstigt RFF7341, ser ut som att den patrulerar syriska gränsen

Ja en full ryss navigerar det planet. Hahhaha... Nej den pendlar runt mellan Latakia och Tartus.

https://twitter.com/imagesatint/status/984088578627129344

British Prime Minister Theresa May orders submarines to move within missile range of Syria in preparation for possible strike, sources tell the UK's Telegraph
Senast redigerad av Moosky 2018-04-11 kl. 22:41.
Citera
2018-04-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Okej, så om det inte har skett en gas-attack... vad har hänt då? Inget eller? Precis som när ryssarna försökte ta över en oljereserv och blev fullständigt massakerade (finns radiokommunikation inspelat)? Vem ljuger ?
Inget, eller så är det terroristerna som kontrollerar förorten som har utfört den. White helmets är al-nusra front/ al-qaida

Vi kommer få svar så fort OPCW har utfört sitt FFM åt FN. Dom är på väg dit nu som tur är.

FFM = Fact finding mission
Citera
2018-04-11, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Bara du är medveten om att de du hejar på; när de väl är klara i mellanöstern kan koncentrera sig fullt ut på oss, och använda samma taktik här. Men det gör väl inte dig nått antar jag?

Det är de samma som ligger bakom flyktingströmmarna och människoförflyttningen för att destabilisera oss. Men fortsätt du att ge ditt stöd till dessa.

Vill inte vara för mycket OT men jag antyder inte att jag hejar på någon av sidorna. Jag önskar bara att om det smäller så hoppas jag att inte någon blir kvar så att dem tar sig hit. Jag är varken för eller emot bombning av Syrien oavsett utspel hoppas jag inte att det kommer fler hit.
Citera
2018-04-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpartanPrepper
Inget, eller så är det terroristerna som kontrollerar förorten som har utfört den. White helmets är al-nusra front/ al-qaida

Ja så kan det ju vara, undra vart dom har fått tag i kärnvapen, Saudi? Har svårt att hänga med i svängarna.
Citera
2018-04-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ja, dom är i media för fulla muggar just nu säger att det är en false flag. (Vilket det är)

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-11/there-wasnt-single-corpse-russia-claims-white-helmets-staged-syria-chemical-attack

Jaha..? Hur ska du ha det?

Sverige hindrar OPCW att utreda nåt som inte hänt? Oj, det var ju taskigt av Sverige att inte tillåta OPWC att åka och titta på nånting som inte hänt..

Citat:
Sverige försöker i UNSC hindra OPCW ifrån att göra en självständig utredning i den påstådda kemiska attacken i Douma. Tråkigt att Sverige väljer att stå på fel sida historien här...
Senast redigerad av Macke85 2018-04-11 kl. 22:43.
Citera
2018-04-11, 22:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Sluta vara patetisk lögnaktiga djävla västerländska skräp.

https://www.express.co.uk/news/world/889500/russia-china-alliance-vladimir-putin-meets-chinese-commanders-during-military-drills

Citat:
Skunkjobb, Kina backar Rysslands resolution i UNSC. De uttryckte även sina bekymmer över att den inte adopterades. Varför ljuger du?
Nej era små lögnsprutor, det finns ingen militärallians mellan Kina och Ryssland. De är rätt bra kompisar och har övat ihop en del men det är ingen militärallians.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Och varför skulle inte det argumentet hålla!? [...]
Av det skäl som jag angav i meningen efter den du fetmarkerade.
Citera
2018-04-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Vill inte vara för mycket OT men jag antyder inte att jag hejar på någon av sidorna. Jag önskar bara att om det smäller så hoppas jag att inte någon blir kvar så att dem tar sig hit. Jag är varken för eller emot bombning av Syrien oavsett utspel hoppas jag inte att det kommer fler hit.

Om det smäller lär det knappas komma någon hit eftersom det är en bit att ta sig till fots genom ett antal fullständigt kaotiska länder.
Citera
2018-04-11, 22:44
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Det enda jag ser på svt och andra medier, där de påstår att det skett en chemvapenattack, är en film där de duschar en pojkes huvud med en vattenslang. Är detta bevis på en kemvapenattack? De runt omkring, påklädda tittar på som om det vore ett dop i kyrkan, ingen ser medtagen ut.

Ska USA bomba Syrien för detta?

Tror du verkligen USA skulle bomba Syrien pga av TV-bilder? De lyssnar nog mer på sin egen underrättelsetjänst samt annan internationell personal på plats än vad SVT och andra medier rapporterar om.

Hur tungt väger vittnesmål? Väldigt tungt. Hur tungt väger hundratals vittnesmål? Blytungt!
Citera
2018-04-11, 22:44
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ja, dom är i media för fulla muggar just nu säger att det är en false flag. (Vilket det är)

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-11/there-wasnt-single-corpse-russia-claims-white-helmets-staged-syria-chemical-attack

Har man det minsta hjärna, eller erfarenhet av ryssar, så vet man att det i 99% av fallen förhåller sig precis motsatt rysk version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in