2018-04-11, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det verkar liksom bara svepas bort som "vilda år", där han festade, umgicks med kvinnor och testade olika sexuella grupperingar. Men aldrig några detaljer.

Man kan med lätthet förstå att när hans konservativa far dör och att tekniknörden hittar till det fria livet bland galanta damer i Köpenhamn känt sig både som en kalv på grönbete men även en stor osäkerhet, särskilt sexuellt.

Dom åren "sveps" bara bort, sopas under mattan liksom och förmodligen av en orsak.
Han blir fri vid 18 och att då vänta till 25 - med tanke på hur gravt pervers han är - finner jag långsökt.
Ja, det är alldeles för svepande. Jämför med strippan som kommer som en mkt detaljerad beskrivning då han är 29-30.
Tidsperioden påminner lite om hur han beskriver sin mor, bla,bla, bla boring - nu pratar vi inget mer om det.
Tidsmässigt debuterar seriemördare sett till genomsnittlig ålder. Han behöver inte ha mördat men jag betvivlar starkt en ren bakgrund fram till det extrema mordet.
För att inte tala om hårddisken.
Senast redigerad av develi 2018-04-11 kl. 22:42.
Citera
2018-04-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han blir fri vid 18 och att då vänta till 25 - med tanke på hur gravt pervers han är - finner jag långsökt.
Ja, det är alldeles för svepande. Jämför med strippan som kommer som en mkt detaljerad beskrivning då han är 29-30.
Tidsperioden påminner lite om hur han beskriver sin mor, bla,bla, bla boring - nu pratar vi inget mer om det.
Tidsmässigt debuterar seriemördare sett till genomsnittlig ålder. Han behöver inte ha mördat men jag betvivlar starkt en ren bakgrund fram till det extrema mordet.
För att inte tala om hårddisken.

Någonstans har han väl ändå bott? Eftersom en parasiterande livstil inte är otänkbar har han kanske flyttat runt bland damer eller bekanta.

Dom 7-10 åren skulle man onekligen vilja veta mer om.
Citera
2018-04-11, 22:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från i morse med Hasse Aro: "Nu är det slutplädering av Madsen-rättegången. Hör Nikolaj Linneballe, advokat i Köpenhamn, om det uppmärksammade fallet. ”Madsen har en personlighet som ljuger”.

https://www.youtube.com/watch?v=7cI-U7Wf2_I

Herr Aro:
"Om vi ska vara riktigt krassa så finns det ingen koppling mellan videorna som åklagaren
visat och det som hände Kim Wall"

Jaså, inte?
Jag tycker själv kopplingen är alldeles förskräckligt uppenbar.

Blir vansinnig att höra detta BS från Aro. Är han helt blåst? Tycks ha missat bevisningen totalt från rättsmedicin om 50 cm skruvmejsel upp i buken och stick i underliv samt halspunktering när hon var vid liv/ blodcirkulation + tydliga tecken på misshandel och bunden kopplat till filmernas innehåll med tortyr, misshandel och mord på kvinnor. Jävla mongo att sprida denna desinformation, värre än mossiga GW som åtminstone till slut fattade det sexualsadistiska motivet. Idiot
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-11 kl. 23:02.
Citera
2018-04-11, 22:58
Medlem
Citat:
Någonstans har han väl ändå bott? Eftersom en parasiterande livstil inte är otänkbar har han kanske flyttat runt bland damer eller bekanta.

Han har mer eller mindre bott där i hangaren sedan mitten på 90-talet, det var ju då ett öde område med massor av förfallna byggnader som var i princip gratis
Citera
2018-04-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han har mer eller mindre bott där i hangaren sedan mitten på 90-talet, det var ju då ett öde område med massor av förfallna byggnader som var i princip gratis

Ja, så var det nog. Han bara flyttade in, free space liksom.
Citera
2018-04-11, 23:03
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
Verkar råda stor förvirring kring P Madsens aktiviteter med K Wall då även experter nu säger att det kan bli svårt att bevisa hur Wall dog. Va???

Eller så förgrep han sig på henne efter att hon var död?

Före styckmordet på henne skedde både tortyr och övergrepp . Det är ganska väldokumenterat.

Sen får man bara hoppas på nån nyhetssändning om några månader att han misshandlats till döds av sina medfångar.
Citera
2018-04-11, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, det ter sig diffust.
Om nu gymnasiet var 2 eller tre-årigt, och han gick direkt på studier till
ingenjör (Teknikum nämns) och att han sen två år senare hoppade på Maskinmesterskolen så torde det röra sig om runt 1990-92?

Vart han bott vete tusan.
Jag fann en bildtext som beskrev att han är i sin verkstad i Albertslund år 1999.
Freya sägs han ha byggt i Farum innan ubåten sjösätts i Köpenhamns kanaler. Han bodde på en madrass i verkstan.
Det var väl där som strippan simmade runt då?
När han byggde Kraka bodde han visst under skrivbordet.
Citera
2018-04-11, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilken hangar? Har han den tidigare menar du? Splitten är 2014.
Citera
2018-04-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Undrar lite vad som gör ondast: den här sortens tillställningar eller rättegången? Eller att man måste pendla mellan dem?
Det är väl bara att gå till sig själv. Vilket hade du tyckt gjort ondast???
Citera
2018-04-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det ter sig diffust.
Om nu gymnasiet var 2 eller tre-årigt, och han gick direkt på studier till
ingenjör (Teknikum nämns) och att han sen två år senare hoppade på Maskinmesterskolen så torde det röra sig om runt 1990-92?

Vart han bott vete tusan.
Jag fann en bildtext som beskrev att han är i sin verkstad i Albertslund år 1999.
Freya sägs han ha byggt i Farum innan ubåten sjösätts i Köpenhamns kanaler. Han bodde på en madrass i verkstan.
Det var väl där som strippan simmade runt då?
När han byggde Kraka bodde han visst under skrivbordet.

OT. Som jag när jag åkte utförsåkning som mest, gymnasietid, drog till Riksgränsen och sov på vilken anvisad plats som helst, under en trapp eller skrubb. Free space.

#Adina skrev att på 90-talet stod många verkstadslokaler öde/tomma där, så Madsen flyttade väl bara in i den tomma verkstaden. Och blev kvar.
Senast redigerad av Remark 2018-04-11 kl. 23:17.
Citera
2018-04-11, 23:16
Medlem
develis avatar
Citat:
OT. Som jag när jag åkte utförsåkning som mest, gymnasietid, drog till Riksgränsen och sov på vilken anvisad plats som helst, under en trapp eller skrubb. Free space.

#Adina skrev att på 90-talet stod på verkstadslokaler tomma där, så Madsen flyttade väl bara in i den tomma verkstaden. Och blev kvar.
Citat:
Han har mer eller mindre bott där i hangaren sedan mitten på 90-talet
När? Jag fattar inte vad du/ni menar.
Jag skriver ju att han är i Farum och bygger Freya.
Citera
2018-04-11, 23:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Eftersom det fanns ett märke i håret baksidan av Madsens huvud som påminde att han haft kamera på huvudet. Det kunde bli ett indicium för åklagar sidan.

Menar du att det är ett brott att ha en kamera på huvudet?
Hur vet du att det inte var en keps, eller att "märket" i håret inte kom av att han lutat sig mot något i båten han räddades med?

Att PM är "rufsig" i håret bevisar ingenting annat än att han är "rufsig" i håret. Det var ett smart drag av åklagaren att inte slösa med rättens tid på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in