2018-04-11, 22:18
Medlem
Verkar råda stor förvirring kring P Madsens aktiviteter med K Wall då även experter nu säger att det kan bli svårt att bevisa hur Wall dog. Va???

Frågan borde väl vara hur och när hon fått de skador som man hittat på henne.

Om M utförde sexakter innan W dog på det sätt som M nu hävdar alltså genom ofrivillig gasförgiftning och medan han var utanför så betyder det att hon har blivit lämnad ensam i ubåten efter alla övergrepp? Fastbunden och/eller medvetslös också.

Eller menar experterna att hon utsatte hon sig själv frivilligt för alla skador medan hon var ensam där nere innan hon olyckligt skulle andats in alla gifter?

Eller så förgrep han sig på henne efter att hon var död?

Eller menar M att hennes kropp blivit utsatt för de vidriga skadorna efter att han styckat och stjälpt henne överbord?

Faller på sin egen orimlighet men det kanske är jag som har missat nåt...
Citera
2018-04-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Om han är en mördare och inte en otursförföljd griftefridskränkare måste han givetvis dömas till vård. Om han av vårdslöshet orsakat hennes död ska han dömas för vållande till annans död. Men han är som sagt inte dömd. Vi vet bara vad åklagaren påstår. Och PMs advokat håller inte med åklagarens beskrivning. Åsikt mot åsikt. Expressen skriverOm han är det så är det inte olagligt så länge han inte begår brott som har med det att göra.

Men

"Stor empati för andra". Bah!!! Varken du, Lorc och en hel del andra som har dålig kunskap i psykologi vet inte alls hur en psykopat fungerar, när ni resonerar på det sättet. Det finns flera ofta lättlästa länkar i tråden där man kan skaffa sig kunskap. Alltså sånt som är vetenskapligt bevisat och klarlagt av personer som arbetat med såna som PM under ett helt yrkesliv.

Att vara faktaresistent betyder att man aldrig tror på annat än det man själv "anser" vara rätt. Det är en farlig utveckling att folk tror på fake news, sig själv i 1a hand och på bevisade fakta.

Det är utrett att PM är bland annat narcissist och psykopat. Försök skaffa lite kunskap i ämnet och återkom i frågan när du har skaffat dig just det = kunskap i ämnet.
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-11 kl. 22:35.
Citera
2018-04-11, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad jag kunnat utläsa så erbjöd RML teambuilding med diverse aktiviteter som att bygga varmluftsballonger med hjälp av material man har i hushåll som plast och tejp..
Ok, men jag är långt bak i tiden alltså, innan Freya. Men han har ett uppenbart intresse av varmluftsballonger som du skriver om.
Det var ju en sån han tänkt sig sin få uppmärksamhet sett till kriminellt brott.
Citera
2018-04-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från i morse med Hasse Aro: "Nu är det slutplädering av Madsen-rättegången. Hör Nikolaj Linneballe, advokat i Köpenhamn, om det uppmärksammade fallet. ”Madsen har en personlighet som ljuger”.

https://www.youtube.com/watch?v=7cI-U7Wf2_I

Det är klart.. efter all S/M, gruppsex, horor, knarkare, styckmördare, transar etc. då heter expertkommentatorn "Linneballe"..
Citera
2018-04-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från i morse med Hasse Aro: "Nu är det slutplädering av Madsen-rättegången. Hör Nikolaj Linneballe, advokat i Köpenhamn, om det uppmärksammade fallet. ”Madsen har en personlighet som ljuger”.

https://www.youtube.com/watch?v=7cI-U7Wf2_I

Eller denna
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/3966060
Citera
2018-04-11, 22:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sen ska då debuten ha skett vid först vid 25 och han ägnar sig 'frisind' åt alla konstiga sällskap och smyger runt på BDSM-klubbar.
Vid 30 så bokar han in en svensk strippa till verkstaden, hans absurda hårddisk sträcker sig bak till 2004 (om det inte är tidigare).

Är det ens troligt att han skulle ha så sen sexdebut oavsett om han var raketnörd?
Sitta och dra handtralla till 25 års ålder?

Återigen ett från noll till hundra fenomen..
Fullständigt rimligt. Det verkar vara helt oberoende av andra faktorer. Jag vill minnas att jag läste om någon kvinna som blommade ut vid 40 års ålder, var i 60-årsåldern när artikeln skrevs och är domina med välutrustad dungeon och allt.

Vi skall nog inte dra för stora växlar på detta, även om Madsens gamla kompisar från den scenen helst såg att han hade tagit en dyktur i något vattenkraftverks turbinsystem. För gör vi det så kommer vi rent logiskt sett att hamna i samma läger som le sexuella frigörelsemaffian som inte ser några som helst problem med sexualitet öht.

t. Tangentbordssociologen
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-04-11 kl. 22:27.
Citera
2018-04-11, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fullständigt rimligt. Det verkar vara helt oberoende av andra faktorer. Jag vill minnas att jag läste om någon kvinna som blommade ut vid 40 års ålder, var i 60-årsåldern när artikeln skrevs och är domina med välutrustad dungeon och allt.
t. Tangentbordssociologen
Jag finner det tyvärr inte rimligt sett till hans tidiga fantasier och att han är överkåt och absurd.

Tror sen inte ett smack att denna suttit på händerna fram till mordet oavsett om det finns undantag med sen debut där också.
Citera
2018-04-11, 22:29
Medlem
Citat:
Avundsjuk? Med tanke på att Ditte fick knulla honom i många år så behövde han nog inte dölja fejjan på henne.

Vad vet du om det? Han kanske knullade henne alltid bakifrån för att slippa se hennes nylle? De gångerna hon inte bar mask..
Citera
2018-04-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Undrar lite vad som gör ondast: den här sortens tillställningar eller rättegången? Eller att man måste pendla mellan dem?

Som privatperson behöver du bara använda ditt sunda förnuft och kolla indiciekedjan, tror jag. Det är varken du, jag eller någon annan här i tråden som kommer att döma PM i rättegången.
Citera
2018-04-11, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad vet du om det? Han kanske knullade henne alltid bakifrån för att slippa se hennes nylle? De gångerna hon inte bar mask..
Antal år ger en viss vägledning att hon duger - han har väl sen en fri vilja och kan tydligen vraka och välja.
Citera
2018-04-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, det lär väl vara 88-89 om PM var 17 el nyss fyllda 18 (olika mediauppgifter).
Allt är rätt bra beskrivet upp till tonår, samt om hans påbörjade högre studier som han hoppar av ganska snabbt.
Sen gör det som ett kvantskutt tills sexdebut. För övrigt undrar jag vad han gjorde mer praktiskt mellan avhoppade studier tills Freyabygget?
De åren som vore intressanta däremellan finns det minst om? Har PM själv undvikit att berätta för Djursing eller är det bara beroende på frånvaro av uppgifter i media?

Det verkar liksom bara svepas bort som "vilda år", där han festade, umgicks med kvinnor och testade olika sexuella grupperingar. Men aldrig några detaljer.

Man kan med lätthet förstå att när hans konservativa far dör och att tekniknörden hittar till det fria livet bland galanta damer i Köpenhamn känt sig både som en kalv på grönbete men även en stor osäkerhet, särskilt sexuellt.

Dom åren "sveps" bara bort, sopas under mattan liksom och förmodligen av en orsak.
Citera
2018-04-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
Verkar råda stor förvirring kring P Madsens aktiviteter med K Wall då även experter nu säger att det kan bli svårt att bevisa hur Wall dog. Va???

Frågan borde väl vara hur och när hon fått de skador som man hittat på henne.

Om M utförde sexakter innan W dog på det sätt som M nu hävdar alltså genom ofrivillig gasförgiftning och medan han var utanför så betyder det att hon har blivit lämnad ensam i ubåten efter alla övergrepp? Fastbunden och/eller medvetslös också.

Eller menar experterna att hon utsatte hon sig själv frivilligt för alla skador medan hon var ensam där nere innan hon olyckligt skulle andats in alla gifter?

Eller så förgrep han sig på henne efter att hon var död?

Eller menar M att hennes kropp blivit utsatt för de vidriga skadorna efter att han styckat och stjälpt henne överbord?

Faller på sin egen orimlighet men det kanske är jag som har missat nåt...

Nej. Du har säkert inte missat något väsentligt. Vem som helst kan begripa hur det har gått till, men det är - i ett demokratiskt rättssystem - åklagaren som har bevisbördan. Tänk (hemska tanke) om det vore tvärtom. Att man skulle behöva bevisa att man är oskyldig. Det skulle kunna fälla många oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in