Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-11, 14:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostvind
Flera AfS:are, inte minst Kasselstrand, har ju varit väldigt positivt inställda till Trump. Det skulle vara intressant att få höra honom kommentera den senaste tidens utveckling, med gasattacken i Khān Shaykhūn som Assad påstås ligga bakom och Trumps efterföljande reaktion. Det råder inga tvivel om att Assad är ansvarig, enligt Trump, som har givit den syriske presidenten smeknamnet Animal Assad och börjat slå på krigstrummorna. Och så två på varandra följande tweets från idag, där han i det första hotar med att bomba Rysslands allierade och i det andra efterfrågar en ekonomisk allians:

Kan vi förvänta oss ett avståndstagande från Trumps tirader från Kasselstrand? Jag har alltid varit tveksam till att positionera sig för nära Trump, då han är så förbannat oberäknelig.
Vore förbannat skönt om Trump en gång för alla kunde trycka till de notorsika lögnhalsarna i Ryssland och Syrien. Vad är det för fel i att stödja det? Vad skulle Afs förlora på det?
Citera
2018-04-11, 15:04
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Tycker ni att AfS är ett välkommet inslag i politiken? Partiet kommer ju att splittra nationalister och socialkonservatister i två läger. Är dessa två potentiellt mindre partier verkligen bättre än ett stort, starkt och enat SD?

När ni svarar så ser jag gärna att ni berättar om ni tänker rösta på SD, AfS eller ingetdera. Inget måste, men gärna.

Vore det val idag och det såg ut som om AfS hade en chans att komma in, så hade det blivit en röst på AfS för min del. För att driva SD och svensk politik åt höger.

Tanken att endast nationalister eller socialkonservativa röstar på AfS är för övrigt väldigt platt. Folk är trötta och en radikal situation kräver radikala lösningar.

(Värvningen av Mikael Jansson, som representerar allt gammalt, var avslutningsvis ett misstag enligt mig. Men inget parti är perfekt.)
Citera
2018-04-11, 15:11
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vore förbannat skönt om Trump en gång för alla kunde trycka till de notorsika lögnhalsarna i Ryssland och Syrien. Vad är det för fel i att stödja det? Vad skulle Afs förlora på det?

Man skulle för det första gå emot sin ställning att vara vän med stormakter i sin närhet (Ryssland) och man skulle även springa globalisternas ärenden.

Det är globalisterna som vill ha krig i Syrien och via USA så får dom som dom vill. Är det inte märkligt att varje gång konflikten där nere håller på att lugna ner sig så påstås det att Assad har använt kemvapen?

Dessutom börjar USA skälla så fort husse (Israel, globalisterna, kalla dom vad du vill) börjar hetsa om att detta. Märkligt var ordet.

Du verkar förvirrad och inte riktigt ha koll på vilka dina fiender är.

Det var inte Ghadaffi, det var inte Saddam, det är inte Assad och hör och häpna, det är inte Ryssland.

USA har flertalet gånger startat krig för att störta s.k. ondskefulla regimer som inte har gjort ett skit för att störa väst (Israel har man däremot retat upp). Resultatet är det du ser nu. MÖ helt utom kontroll, gränslös invandring till europa m.m.
Allt för att man lägger sig i konflikter som inte har ett skit med oss att göra.

Det kanske kommer som en chock för dig men våra främsta fiender är de som pushar den agenda som förstör västvärlden vilket främst är USA, Israel och EU men våran egen regering finns även den med på ett hörn.

Som sagt, du verkar vara rätt förvirrad och inte riktigt kunna se hela spelplanen och VAD och VILKA det faktiskt egentligen är som hotar vår existens som nation och folk.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-04-11 kl. 15:15.
Citera
2018-04-11, 15:11
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vore det val idag och det såg ut som om AfS hade en chans att komma in, så hade det blivit en röst på AfS för min del. För att driva SD och svensk politik åt höger.

Tanken att endast nationalister eller socialkonservativa röstar på AfS är för övrigt väldigt platt. Folk är trötta och en radikal situation kräver radikala lösningar.

(Värvningen av Mikael Jansson, som representerar allt gammalt, var avslutningsvis ett misstag enligt mig. Men inget parti är perfekt.)
Är dessa två potentiellt mindre partier verkligen bättre än ett stort, starkt och enat SD? Jag förmodar att du tycker att SD är bättre än Sjuklövern.

Risken är att det slutar med att både SD och AfS blir småpartier, som får betydligt mindre inflytande än vad ett stort och starkt SD annars hade kunnat fått. Hur ser du på den risken?
Citera
2018-04-11, 15:21
Bannlyst
Citat:
Är dessa två potentiellt mindre partier verkligen bättre än ett stort, starkt och enat SD? Jag förmodar att du tycker att SD är bättre än Sjuklövern.

Risken är att det slutar med att både SD och AfS blir småpartier, som får betydligt mindre inflytande än vad ett stort och starkt SD annars hade kunnat fått. Hur ser du på den risken?

Du verkar inte ha en jävla susning om SD, du kanske skall läsa på om argumentationen varför folk är trötta på ett mjäkigt antirasistisk mitten parti för att citera chefsideologen Karlsson. Vore det inte för AFS lyckade start, hade du inte hört något invandringskritisk från Jimmies håll som sist för att markera revir. Det är helt uppenbart för alla att de är mätta och belåtna av att sitta vid köttgrytorna utan konkurrens och kan glida fram genom för att bli en del etablissemanget o alliansen medans att nyvakna svenssons tror att de skall bli frälsta av denna kontrollerade opposition. AFS har vassare kort på hand därför vinner de spelet.

Karlsson och Åkesson är jävligt desperata efter att ha förlorat monopol på invandringskritiken. Kan SD bli radikalare för att AFS finns till höger på det så vinner väljarna till AFS och SD på det.
Citera
2018-04-11, 15:21
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Finns ingen risk då SD inte har det som krävs för att styra upp Sverige.

Att enbart stoppa invandringen räcker inte. Det är lite som att behandla ett bortsprängt ben med bamse-plåster.

Invandringen är ett symptom skapat av sjukdomen inte den faktiskta sjukdomen.

Det är här AfS skiljer sig från SD och det är avgörande för Sveriges framtid att folk börjar förstå det.

AfS vill förändra så mycket mer än bara invandringen vilket är vad som krävs om man någonsin ska få ordning på den här soppan.

Sverige och så gott som hela europa är sjukt och invandringen är bara ett symptom på sjukdomen som genomsyrar nästan hela kontinenten.
Citera
2018-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Har själv uppfattningen, "ifall negrer, judar, araber och hazarer vill slå ihjäl varandra, så låt dem för fan göra det då"!

Kasselstrand har liknande inställning, även om han inte uttrycker sig så drastiskt.
Citera
2018-04-11, 15:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Flera AfS:are, inte minst Kasselstrand, har ju varit väldigt positivt inställda till Trump. Det skulle vara intressant att få höra honom kommentera den senaste tidens utveckling, med gasattacken i Khān Shaykhūn som Assad påstås ligga bakom och Trumps efterföljande reaktion. Det råder inga tvivel om att Assad är ansvarig, enligt Trump, som har givit den syriske presidenten smeknamnet Animal Assad och börjat slå på krigstrummorna. Och så två på varandra följande tweets från idag, där han i det första hotar med att bomba Rysslands allierade och i det andra efterfrågar en ekonomisk allians:

Kan vi förvänta oss ett avståndstagande från Trumps tirader från Kasselstrand? Jag har alltid varit tveksam till att positionera sig för nära Trump, då han är så förbannat oberäknelig.
Ett av AfS toppnamn, den stabile Marcus Jonsson, uttalar sig så här om Trump:
Citat:
Tyvärr verkar Trump totalt tappat fattningen
https://twitter.com/erikdierooi/status/984029586492133377

Tror inte någon inom AfS är nån sorts lismande Trump-fanboy. Mitt absoluta intryck är att de här människorna, i det stora hela, har koll på vad som pågår.
Senast redigerad av baggebo1 2018-04-11 kl. 15:33.
Citera
2018-04-11, 15:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Gustav Kasselstrand "gillade" häromdagen en Trump-tweet från 2013 där det stod:

Citat:
What I am saying is stay out of Syria.

Vad gäller den första tweeten du citerade så kommenterade Markus Jonsson, ledamot i Alternativ för Sveriges styrelse, så sent som idag den på det här sättet:

Citat:
Tyvärr verkar Trump totalt tappat fattningen

Avslutningsvis så skrev William Hahne, vice partiledare för AfS, häromdagen detta:

Citat:
Man måste vara svårt efterbliven om man på allvar tror att Assad har beordrat en kemgasattack mot civila i ett läge då han precis är på väg att segra och återta full kontroll över Syrien.
Citera
2018-04-11, 15:46
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Tycker ni att AfS är ett välkommet inslag i politiken? Partiet kommer ju att splittra nationalister och socialkonservatister i två läger. Är dessa två potentiellt mindre partier verkligen bättre än ett stort, starkt och enat SD?

När ni svarar så ser jag gärna att ni berättar om ni tänker rösta på SD, AfS eller ingetdera. Inget måste, men gärna.

SD har blivit för mesiga och därför behövs ett mer radikalt parti som aktivt driver frågan om återvandring etc. SD kommer antagligen anamma AfS politik om de märker att de börjar tappa väljare till dem, vilket är positivt.
Citera
2018-04-11, 16:20
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Kan du vänligen ge några exempel på partier som överlevt (dvs visat på växande opinionssiffror och medlemsantal) med den strategin någon längre tid?

Går följa sossarna 100 år bakåt för en rätt stabil kurva.. de är klart jämnare än de små partierna som baserar sin framgång hur ledarens uppjagade ideologiska eufori och trångsynthet yppar sig. Sossarna faller inte med 30-40% varje gång stefan är ute och viftar på vinglaset (läs: Gudrun Schyman och FI) och stiger igen med samma sak när hon lyckas hålla sig nykter under en hel debatt. Är en sak att sitta vid matbordet och vara överens om problemen och skissa på lösningar som jag såg Jeff Ahl just gjort för att "lösa" massåtervandringen.

Är en annan sak att få ett parti att fungera som verksamhet och kunna leverera. Personal, chefer och styrelsen måste jobba på rena yrkesgrunder, är jobbet frivilligt baserat på övertygelser så lär det fungera så länge man är på smekmånad.. sen bär det snabbt söderut när man börjar se underliggande punkter och åsikterna drar åt olika håll.
Citera
2018-04-11, 16:26
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
SD har blivit för mesiga och därför behövs ett mer radikalt parti som aktivt driver frågan om återvandring etc. SD kommer antagligen anamma AfS politik om de märker att de börjar tappa väljare till dem, vilket är positivt.

Är redan avklarat av styrelsen. Moderaternas steg mot SD satte press på välja riktning.
SD valde möta M istället för att gå högerut, mycket därför AfS fick eld på brasan att satsa.
De stora väljarmassorna är inte så radikala som de högsta rösterna får det att verka.
Så jag tror SD:s val var rätt..
jag vill personligen se kraftigare politik, men jag tror just nu SD gör rätt val.. gäller att inte släppa de mjuka sympatörerna tillbaka till M, de radikala har vi redan oavsett om de sitter på SD eller AfS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in