Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-11, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Tittar vi på makterna bakom kulisserna som har varit, de s.k. Powers That Be, som vispat upp Mellanöstern som lett till fundamentala problem för väst, så är det judar, sionister (icke-judar som sätter Israel först) som startade allt krig i MÖ efter 9/11. Jag utgår från att ingen här tror på den officiella versionen, Men bli inte vilseledda med Saudi osv, många länder hade intelligens om dådet. Mossad orkestrerade attacken och nu lider hela väst av allt från invandring till åsiktsförbud.

Jag förstår folk som röstar SD, Men förstå att det i dagens läge är ungefär som att rösta på M.

Om AfS kan skrälla sig in i riksdagen, vilket bara kräver ca 160.000 röster, så kommer alla inse hur snedvridet samhället är, "The overton window" visar rätt bra på det https://en.m.wikipedia.org/wiki/Overton_window
Allt blir mer inte mer och mer "radikalt" utan grund. Det handlar inte om att bli Sveriges största parti, det gäller att få folk att inse de globala fiender vi har

Banksystemet kommer ju implodera tids nog, det kommer ändra hela vårt sätt att se på pengar, valuta och materialism. Samtidigt lever vi i en teknologisk värld och det finns de som leker Gud med de. Farligare än kärnvapen i fel händer och fel tillfälle.

Det enda vi i Sverige kan göra, i bästa fall, är att strikt följa AfS linje med återvandrings m.m. Vi ska försöka ta efter länder som Polen och Ungern, och förhoppningsvis gör våra nordiska Bröder och Systrar detsamma och vi bildar en Nordisk Allians tillsammans grundat på äkta Kristna värderingar och ett sikte mot att enligt mig kunna gå ihop för att bli ett större land i framtiden. Vem vet?

Jag kan hålla med i allt kanske förutom ditt överdrivna fokus på kristna värderingar, om man inte kan göra om kyrkan till en häftig rasbejakande klubb som i Ryssland,Ungern samt Polen. Vi har inte råd med att vända andra kinden till eller ha en påve som vurmar för massinvandring, eller folk som adopterar en neger för de vill känna sig som goda kristna missionärer. Det är inte lätt att skapa en baserad kyrka när vår kulturmarxistiska kyrka besitter mest av bara femtekolonnare.

AFS är helt klart vägen framåt som räddar Sverige, med ett AFS i riksdagen även med blott 4-5%, kommer det garantera att SD tvingas bli mer radikala om de skall ha existensrätt. De kommer förmodligen bli ett race där SD och AFS får varandra att skärpa till sig och prestera och endast Sverige och det svenska folket kan gynnas av det.

Jag skrattar åt alla Mattias Karlssons antirasistiska agenter som lajvar nationella samt påstår det oerhört absurda och fåniga att Kasselstrand och hans entourage skulle splittra SD. För det första vem är så dum att de säljer sin själ till ett parti som uppenbarligen har sålt ut sin nationella själ till förmån för Köttgrytorna och aldrig kan avancera vidare.

Jag tror absolut inte det var tanken när man kom in i finsalongerna 2010 men makt korrumperar som sagt och ännu snabbare om det är sinnessvaga karaktärer vid rodret och idag har vi resultatet, en trött partiledning med lågenergi som är lika slätstrukna som moderater. T o m danska socialdemokrater är betydligt hårdare i retoriken och i sin politik. Tack för allt SD, men jag vill rädda Sverige och svenskarna då faller sig det naturliga valet på AFS.

Även om AFS i sämsta fall skulle få runt 3.9% så är det inte en bortkastad röst, dels för att du själv genuint tror på detta,det agerar blåslampa på SD som tvingas skärpa till sig och underlättar för AFS i nästa val, att få röstsedlar utplacerade,partibidrag etc, retoriken blir hårdare i debatten till förmån för nationalister. Skulle alla följa sin inre röst som vill rösta på AFS men inte vågar pga skäl jag nämnt eller andra så skulle AFS utan tvekan komma in i riksdagen, AFS har momentum och det borde alla Sverigevänner utnyttja. AFS tåget har inga bromsar när det väl börjat accelerera igång och vi kan inte vara sämre än att hjälpa dem på traven!

Det är en win win situation för både SD och AFS som kan samarbeta när de väl är inne, eller så får vi se ett trött SD som fortsätter extremist anklagelserna mot AFS, och imploderar tack vare dumhet. Vinnare i båda fallen är hur som helst, Sverige och svenskarna och det är det som är det primära.
Citera
2018-04-11, 08:37
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
...

Om AfS kan skrälla sig in i riksdagen, vilket bara kräver ca 160.000 röster,
...
År 1994 fick Kristdemokraterna 225 974 röster, det räckte till 4,07%, och 15 ledamöter i riksdagen.

Antalet röstberättigade var år 1994 6 496 365 personer och antalet röstande var 5 640 393.
År 2014 var motsvarande siffror 7 330 432 röstberättigade och 6 290 016 röstade.
Antalet röstande ökade med ca 11.5 procent.

Det borde innebära att det i årets riksdagsval krävs omkring 250.000 röster för att komma in i riksdagen.
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-04-11 kl. 08:39.
Citera
2018-04-11, 10:36
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Inizios väljarundersökning är ute nu.

Så skriver Melin:

Citat:
Till sist ett par ord om utmanarna på högerkanten, Alternativ för Sverige och Medborgerlig samling. De nämns i Inizio-barometern. Men stödet för dem är så marginellt att det inte går att mäta.

Nån här som har varit med i undersökningen?
Citera
2018-04-11, 10:51
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket

Så skriver Melin:

Jag är (var) med. Jag roade mig med att svara MP i säkert 1,5 år och fick "rösta" varje månad, sedan då jag "radikaliserades" och började svara SD istället avtog Inizio's inbjudningar också radikalt. Mars-mätningen fick jag faktiskt vara med igen, svarade AfS (manuellt val), den senaste blev jag inte inbjuden till...
Go figure....
Citera
2018-04-11, 11:13
Medlem
Om man kollar på Status.st, och de sammanlagda siffrorna från olika opinionsundersökningar, kan man se att gruppen Övriga ökat från 3,3 % till 4,2 % mellan februari och mars. Nu låg det visserligen på 3,7 % i december och januari, men på 3,0 % i november. Senast denna grupp alls var över 4 % var i september 2014.

Man får väl se om trenden håller i sig, men onekligen är det intressant att gruppen Övriga ökar med hela 0,9 % från en månad till en annan. I och med att det sammanfaller med lanseringen av AfS är det ingen vågad gissning att majoriteten av ökningen tillkommer dem.
Citera
2018-04-11, 12:30
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket

Jag var med och svarade som jag kommer att rösta, naturligtvis AFS.

/Ingrid
Citera
2018-04-11, 12:43
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Känner personligen till 8 fall av uteslutning från SD.
Sju av fallen har handlat om personliga motsättningar med någon "högre rankad" SD-are.
T.ex. Kasselstrand men han är inte inräknad, då jag inte känner honom.
Endast i ett fall gällde det "kufiska" uttalanden, och i detta fall handlade det om en SD-nolla, som vad jag minns satt som suppleant i någon kommunal nämnd, men inte ens i kommunfullmäktige!

Förresten inom SD gäller uteslutningar endast sådana som har något uppdrag, i t.ex. styrelse för kommunförening eller i någon kommunal nämnd.
En vanlig medlem kan totalt riskfritt i alla sammanhang vräka ur sig de grövsta "rasistiska" uttalanden hur man skall hantera negrer och araber, utan den minsta risk för åtgärd från Medlemskommitten
!

Det heter "medlemsutskottet" och du har ingen aning om vad du skriver. Uteslutning och utestängning används av distriktsordföranden, PS och tjänstemannaorganisationen över hela landet. Att i konkurrensens namn utesluta medtävlande har blivit en del av SD:s partikultur. What could possibly go wrong...?
Citera
2018-04-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Jag är (var) med. Jag roade mig med att svara MP i säkert 1,5 år och fick "rösta" varje månad, sedan då jag "radikaliserades" och började svara SD istället avtog Inizio's inbjudningar också radikalt. Mars-mätningen fick jag faktiskt vara med igen, svarade AfS (manuellt val), den senaste blev jag inte inbjuden till...
Go figure....
Samma lika för mig
Svarar man "rätt" så får man delta i alla undersökningar
Känns lagom seriöst..
Citera
2018-04-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det heter "medlemsutskottet" och du har ingen aning om vad du skriver. Uteslutning och utestängning används av distriktsordföranden, PS och tjänstemannaorganisationen över hela landet. Att i konkurrensens namn utesluta medtävlande har blivit en del av SD:s partikultur. What could possibly go wrong...?

Det finns massor av faktorer som bekräftar SD är ett extremt centralistiskt och toppstyrt parti.
Uteslutningskulturen och en riksdagslista för hela landet är bara några exempel på detta. Massor med andra faktorer styrker även att så är fallet.

Finns absolut rum för AfS, att inte bara profilera sig som ett radikalt alternativ till SD, utan även som en decentraliserad variant med stort inflytande på lokal nivå!
Senast redigerad av Hultabultan 2018-04-11 kl. 14:48.
Citera
2018-04-11, 14:32
Medlem
hostvinds avatar
Flera AfS:are, inte minst Kasselstrand, har ju varit väldigt positivt inställda till Trump. Det skulle vara intressant att få höra honom kommentera den senaste tidens utveckling, med gasattacken i Khān Shaykhūn som Assad påstås ligga bakom och Trumps efterföljande reaktion. Det råder inga tvivel om att Assad är ansvarig, enligt Trump, som har givit den syriske presidenten smeknamnet Animal Assad och börjat slå på krigstrummorna. Och så två på varandra följande tweets från idag, där han i det första hotar med att bomba Rysslands allierade och i det andra efterfrågar en ekonomisk allians:
Citat:
Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it!
Citat:
Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War. There is no reason for this. Russia needs us to help with their economy, something that would be very easy to do, and we need all nations to work together. Stop the arms race?
Kan vi förvänta oss ett avståndstagande från Trumps tirader från Kasselstrand? Jag har alltid varit tveksam till att positionera sig för nära Trump, då han är så förbannat oberäknelig.
Citera
2018-04-11, 14:34
Medlem
Utopiantoss avatar
Tycker ni att AfS är ett välkommet inslag i politiken? Partiet kommer ju att splittra nationalister och socialkonservatister i två läger. Är dessa två potentiellt mindre partier verkligen bättre än ett stort, starkt och enat SD?

När ni svarar så ser jag gärna att ni berättar om ni tänker rösta på SD, AfS eller ingetdera. Inget måste, men gärna.
Citera
2018-04-11, 14:41
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostvind
Flera AfS:are, inte minst Kasselstrand, har ju varit väldigt positivt inställda till Trump. Det skulle vara intressant att få höra honom kommentera den senaste tidens utveckling, med gasattacken i Khān Shaykhūn som Assad påstås ligga bakom och Trumps efterföljande reaktion. Det råder inga tvivel om att Assad är ansvarig, enligt Trump, som har givit den syriske presidenten smeknamnet Animal Assad och börjat slå på krigstrummorna. Och så två på varandra följande tweets från idag, där han i det första hotar med att bomba Rysslands allierade och i det andra efterfrågar en ekonomisk allians:

Kan vi förvänta oss ett avståndstagande från Trumps tirader från Kasselstrand? Jag har alltid varit tveksam till att positionera sig för nära Trump, då han är så förbannat oberäknelig.

Ingen vettig människa kan ställa sig bakom Trump i detta.

Trump har gång på gång visat sig vara en puppet genom att flertalet gånger gått ärenden som knappast kan räknas som America first utan snarare Israel first.

Tyvärr har Trump visat sig vara en riktig tönt politisk och brutit med flera av sina löften han gav under valet för syften som gynnar... drum roll... just det, Israel. Tragiskt.

Hoppas man kan släppa Trump-runket, iallafall hans "politiska storhet".

Trump hade inget annat än en lyckad kampanj, där kan man lära sig mycket men utöver det är han samma gamla vanliga skit med hets i MÖ, skänka enorma summor till Israel, ställa USAs armé till Israels förfogande, vapenförsäljning till terrorister m.m.

Att man ens tror på att Assad skulle använda kemvapen i ett krig han håller på att vinna, dagar efter USA har sagt att man vill dra sig ut ur Syrien är ett tecken på att man trots hur mycket man än kaxar om att MSM ljuger och snackar skit så köper man fortfarande deras och krafterna bakom skitens agenda. Dags att vakna upp.

Är det inte märkligt att det varje gång konflikten börjar lida mot sitt slut så "använder Assad kempvapen"? Folk som går på detta men påstår sig vara vakna borde nog ta sig en ordentlig funderare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in