2018-04-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för svaret !

Då så.., i.o.m att åklagaren då påpekade att Peter hade vart uppkopplad mot nätet, men själva "hur länge" visste man inte, så är det väl troligt att det var en kort stund !

Så då är det väl för kort stund, för Peter att ladda upp en film..

(om det nu inte bara var fråga om enskilda bilder, men tror inte Peter skulle nöja sig med det)
Finns sätt att ladda upp blixtsnabbt är jag övertygad om. Jämför t ex whatsapp där kan man ju skicka filmer direkt.
Citera
2018-04-11, 11:12
Medlem
Varför Madsens fru skilde sig från honom?

EDIT:
Har hon berättat nån anledning?
Senast redigerad av matematiker 2018-04-11 kl. 11:18.
Citera
2018-04-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Han fick väl ta emot besök av Deirdre också? Han blev ju så ledsen när han till och med hade duschat och rakat sig och hon inte kom.
Det stämmer ju. Undrar varför han inte fick ta emot Kims journalistvän då?
Citera
2018-04-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Hon kanske vill inte träffas?
Citera
2018-04-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Självklart skulle förlagen slåss om den. Den skuile bli årets bestseller, och översättas till all världens språk. Det ser man ju bara på det enorma mediaintresset. Det lär inte dö ut den 25:te april. Chess77 har som vanligt dålig koll på världens realiteter...
Tvivlar jag på. Det handlar om moral. Tror det blir lika svårt för Madsen att hitta ett villigt bokförlag som det är för Breivik.
Citera
2018-04-11, 11:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Varför Madsens fru skilde sig från honom?

EDIT:
Har hon berättat nån anledning?

Hon sa till M att det var av ekonomiska skäl, och inget med känslor att göra, sa han i rätten. Men efter det besöket då hon sa det, så har hon inte hälsat på mer. Så förmodligen var det något personligt/känslomässigt också.

Citat:

Men nu MÅSTE du läsa på om fallet och sedan komma tillbaka hit. Du slänger ju ur dig den ena dumheten efter den andra! Kims kinesisk-amerikanska väninna VILLE naturligtvis inte träffa Madsen. Och särskilt inte obevakat i kn*llrummet. Du har större tilltro till hans förförelseförmåga än vad JAG har!
Citera
2018-04-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon sa till M att det var av ekonomiska skäl, och inget med känslor att göra, sa han i rätten. Men efter det besöket då hon sa det, så har hon inte hälsat på mer. Så förmodligen var det något personligt/känslomässigt också.

Men nu MÅSTE du läsa på om fallet och sedan komma tillbaka hit. Du slänger ju ur dig den ena dumheten efter den andra! Kims kinesisk-amerikanska väninna VILLE naturligtvis inte träffa Madsen. Och särskilt inte obevakat i kn*llrummet. Du har större tilltro till hans förförelseförmåga än vad JAG har!

Håller med dig. Madsens ex har egentligen andra skäl än ekonomiska att skiljas. Inte svårt att förstå vilka.
Citera
2018-04-11, 11:39
Medlem
Citat:
Tvivlar jag på. Det handlar om moral. Tror det blir lika svårt för Madsen att hitta ett villigt bokförlag som det är för Breivik.

Men herregud människa. Det handlar om PENGAR! Djursing har redan material som bara väntar på publicering (och FÖRLAG som är villig).

Hur kan du tro att moralen skulle ha något med detta att göra?
Citera
2018-04-11, 11:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Den del jag funderat en del på är nämligen att jag inte sett någonting om att man har ventiler som snabbt tillåter att innandömet fylls, så att det faktiskt blir möjligt att tryckutjämna och öppna luckan. Precis som du säger är det ju inte lämpligt att det tar 10 timmar för ubåten att sakta fyllas - då måste man ha någon med tryckkammare som vändar direkt ovanför.

Konkurrenten Euronaut visar klart mer prov på tyskt säkerhetstänk. Men då hade man inte samma stress som PM. 12 år för design och 12 år för att bygga. Byggtiden för Nautilus var 3 år och jag tror att det innefattade en stor del av designarbetet också.

PM är så väldigt stressad. Vill hinna bygga ubåt, raket, g-slunga, luftskepp, ...
På tal om den: Jag har sett ett filmklipp av Madsen i något som ser ut som en enmanskarusell. Han svajar fram och tillbaka, så jag antar att en hel del av kraften gått åt till det. Någon som kan göra en uppskattning om när den där länken skulle ha pajat? Och ett byggfel är ju att om stolen skulle svänga rakt ut i linje med axeln så skulle ned vara ned för stolen. Vilket gör honom extra utsatt för G-krafterna. Att de i riktiga slungor sitter med ansiktet mot navet är ju så att ned blir så att de ligger ned, vilket gör dem mindre sårbara...
Citera
2018-04-11, 11:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan vara värt en notering:
https://minfil.org/h5t3ddedba/Maskavtryck.jpg
Du är fantastisk.

Så fruktansvärt gräsligt trots att vi länge befarat att det förhöll sig just så.

PM har haft sin kamera på huvudet.
Citera
2018-04-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Han fick väl ta emot besök av Deirdre också? Han blev ju så ledsen när han till och med hade duschat och rakat sig och hon inte kom.

Under pågående rättegång tror jag inte han får ta emot några besök, bortsett från advokat. Madsen kommer garanterat att överklaga.
Citera
2018-04-11, 11:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för svaret !

Då så.., i.o.m att åklagaren då påpekade att Peter hade vart uppkopplad mot nätet, men själva "hur länge" visste man inte, så är det väl troligt att det var en kort stund !

Så då är det väl för kort stund, för Peter att ladda upp en film..

(om det nu inte bara var fråga om enskilda bilder, men tror inte Peter skulle nöja sig med det)

Kommer du ihåg vilken tid? Vid 23-tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in