2018-04-11, 12:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan ju publicera böcker i digitalform också.

Du och många andra tycks gärna läsa om seriemördare och styckmördare på nätet..

P.S. Tänk hur många psykologer/psykiatriker som vill intervjua honom. Och tänk hur många som vill läsa om dessa intervjuer sen när de är färdiga

Missförstå inte, jag skulle säkert kunna lesa en bok OM Peter Madsen, men inte en bok AV honom. Jag är inte intresserad av hans patetiska/ patologiska lögner.
Jag är egentligen ingen krimnörd alls. Dom enda fallen jag satt mig inn i är Fred West , Jimmy Sawille och Rinnan fallet(ww2), och då har jag för det mesta fått min information från böcker.
Edit: jo, och Breivik fallet förstås.
Edit 2: och NOKAS fallet
Senast redigerad av kugutt 2018-04-11 kl. 12:55.
Citera
2018-04-11, 12:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Har ingen aning vad den boken skulle handla om. Men tror inte han skulle få den utgiven. I USA får dömda förbrytare inte ge ut böcker. Pga Breivik föreslogs 2012 att ta fram en lag att mördare och våldtäktsmän inte får ge ut böcker. Till skillnad från #sno och #merwinna tvivlar jag på att pengarna har betydelse när det gäller såna här vidriga "författare".

Fast å andra sidan skulle det väl vara bra om de sjäkva skulle kunna betala de skadestånd de brukar ådömas.
Citera
2018-04-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Missförstå inte, jag skulle säkert kunna lesa en bok OM Peter Madsen, men inte en bok AV honom. Jag är inte intresserad av hans patetiska/ patologiska lögner.
Jag är egentligen ingen krimnörd alls. Dom enda fallen jag satt mig inn i är Fred West , Jimmy Sawille och Rinnan fallet(ww2), och då har jag för det mesta fått min information från böcker.

För ett tag sedan visade svt en dokumentär om Jimmy Sawille. Man hade intervjuat honom och hans vänner/bekanta. Intervjuaren trodde sig ha kommit Jimmy nära, eftersom han hade arbetat med honom under en lång tid, bott hos honom och djupintervjuat sådana som borde ha vetat om hans böjelser..

Ingenting av värde kom fram.

Ändå visas programmet under "dokumentärer" - inte "Jimmy Sawilles och hans bekantas förbannade lögner.."

Man får väl intervjua Madsen och sen är det upp till läsaren/åskådaren att dra sina egna slutsatser. Man behöver inte tro på allt någon annan påstå.

Madsen kommer inte att glömmas bort hur gärna du sen än skulle vilja detta. Han är så unik på många sätt att hans personlighet (och störning) kommer att intressera både vanliga dödliga och folk i branschen en lång tid framöver.

DU kan dock fortfarande att välja om du vill läsa eller ej. Och vilka delar av hans intervju som verkar trovärdiga.
Citera
2018-04-11, 13:14
Medlem
Det finns säkert småförlag som skulle ge ut en bok av Madsen, om Madsen. Men jag tror inte den skulle sälja så värst bra, däremot en bok om Madsen och ubåtsfallet av någon annan - där vore intresset högre.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt. Man behöver bara påminna sig om vilka som äger mediebranschen, så inser man att girigheten vida övergår moralen...
Var det ett litet antisemitiskt inpass där?
Citera
2018-04-11, 13:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:

DU kan dock fortfarande att välja om du vill läsa eller ej. Och vilka delar av hans intervju som verkar trovärdiga.

Det enda jag ser fram emot att höra om Madsen i framtiden är nåt litet innslag på TV 2 nyheterna där dom säger: "Den livstidsdömda tidligere raketforsker Peter Madsen blev i går natt hittad ihjälsparkad av medfånger. Inga misstänkta är gripna, nu vädret".
.
Citera
2018-04-11, 13:23
Medlem
Citat:
Det enda jag ser fram emot att höra om Madsen i framtiden är nåt litet innslag på TV 2 nyheterna där dom säger: "Den livstidsdömda tidligere raketforsker Peter Madsen blev i går natt hittad ihjälsparkad av medfånger. Inga misstänkta är gripna, nu vädret".
.
Nä. Inte IHJÄLsparkad. Men jäkligt svårt misshandlad med fysiskt handikapp som följd. Jag vill se honom sitta inne i åtminstone 30 år.
Citera
2018-04-11, 13:23
Medlem
Citat:
.

Den tidligere livstidsdömde Peter Madsen ....

Stryk raketforsker
Citera
2018-04-11, 13:27
Medlem
Citat:
.

Jag hade trott att du hade önskat honom ett långt lidande istället :-o

Själv önskar jag att detta leder till något gott i alla fall. Typ att man lär sig något om detta fall. Både när det gäller barnuppfostran, samhällets roll etc.
Citera
2018-04-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Nä. Inte IHJÄLsparkad. Men jäkligt svårt misshandlad med fysiskt handikapp som följd. Jag vill se honom sitta inne i åtminstone 30 år.

Tidigare trodde man att Gud skulle straffa dåliga människor med handikapp och sjukdomar.

Nuförtiden vet man bättre.
Citera
2018-04-11, 13:30
Medlem
Citat:

P.S. Tänk hur många psykologer/psykiatriker som vill intervjua honom. Och tänk hur många som vill läsa om dessa intervjuer sen när de är färdiga

Jag skulle mycket hellre vilja läsa/se någon dokumentär om hur polis och åklagare arbetade med det här fallet. Hur dom så snabbt agerade från första stund, hur deras tankegångar gick mm. Det skulle jag med nyfiket intresse gärna ta del av.
Citera
2018-04-11, 13:39
Medlem
Citat:

Visst kan man publicera digitalt. Men vem skulle göra det? Madsen har inte, och kommer aldrig få, tillgång till nätet. Själv skulle jag dock med stort intresse läsa ev intervjuer OM honom. Och andra böcker som kan förklara psykologin bakom det här brottet och hur han blev som han blev. Ann Rule har skrivit om ganska många brott i USA och forskat i dessa brott. Mycket intressanta.
Citera
2018-04-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Varför Madsens fru skilde sig från honom?

EDIT:
Har hon berättat nån anledning?

Hon påstår att det var av ekonomiska skäl och det kan ju stämma. Men det ligger säkert mycket mer än så bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in