Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Missförstå inte, jag skulle säkert kunna lesa en bok OM Peter Madsen, men inte en bok AV honom. Jag är inte intresserad av hans patetiska/ patologiska lögner.
Jag är egentligen ingen krimnörd alls. Dom enda fallen jag satt mig inn i är Fred West , Jimmy Sawille och Rinnan fallet(ww2), och då har jag för det mesta fått min information från böcker.
För ett tag sedan visade svt en dokumentär om Jimmy Sawille. Man hade intervjuat honom och hans vänner/bekanta. Intervjuaren trodde sig ha kommit Jimmy nära, eftersom han hade arbetat med honom under en lång tid, bott hos honom och djupintervjuat sådana som borde ha vetat om hans böjelser..
Ingenting av värde kom fram.
Ändå visas programmet under "dokumentärer" - inte "Jimmy Sawilles och hans bekantas förbannade lögner.."
Man får väl intervjua Madsen och sen är det upp till läsaren/åskådaren att dra sina egna slutsatser. Man behöver inte tro på allt någon annan påstå.
Madsen kommer inte att glömmas bort hur gärna du sen än skulle vilja detta. Han är så unik på många sätt att hans personlighet (och störning) kommer att intressera både vanliga dödliga och folk i branschen en lång tid framöver.
DU kan dock fortfarande att välja om du vill läsa eller ej. Och vilka delar av hans intervju som verkar trovärdiga.