2018-04-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Hoppsan, verkar som att detta är på riktigt nu.

Detta är perfekt för Trump. Dels som en skenmanöver mot problemen på hemmaplan och dels för att visa att han inte går Rysslands ärenden.

Krigsmaskinen går på högvarv. Dags att köpa på sig lite Raytheon, Northrop Grumman , General Dynamics och Lockheed Martin aktier ?

Spel för gallerian? nja, men tyvärr så tror jag han går bet denna gång, hans väljare kommer att börja tvivla kanske för första gången. Putin som håller låg profil vinner på detta varän msm, FN, EU o alla globalister än säger.

Ett högt spel nu, har laddat med några lådor Bullens korv, några flak öl o en full vattentank på 2 kubik, håll i hatten!

(wallström kanske nu ångrar att hon varit en NI åt krigshetsarna....)
Citera
2018-04-11, 13:28
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Han kommer givetvis att skjuta tillbaka. Vilket han borde göra eftersom det är USA som är dom onda.

Han tappar dessutom all sin trovärdighet om han inte skjuter tillbaka.

Här håller jag inte med, Putin är smartare än så. Jag satt tidigare och funderade på vad han kunde tänkas göra och då man alltid fångar fler flugor med socker så tänkte jag mig att han skulle ge Trump ett hotell någonstans Nu finns det sanktioner mot Ryssland som hindrar ett Trump-tower i Moskva, men kanske något av grannländerna kan tänkas ställa upp på den transaktionen?
Citera
2018-04-11, 13:30
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Undrar om han kan tänka så långt att han fattar att detta skulle mycket sannolikt innebära att ett eller flera amerikanska fartyg sänks av Ryssland eller Iran som även dom har kraftig sjömålsvapen..

Ska jag vara ärlig tror jag inte Trump tänker så mycket överhuvudtaget i sådana här lägen. Han verkar vara en rätt utpräglad känslomänniska att döma av hur han fört sig som president hittills.

Självklart skulle missilangrepp leda till lite fler amerikanska förluster men USA har ju varit permanent i krig sen 9/11 så vet inte om folk skulle bli särskilt upprörda. De har ju varit inblandade i Syrien sen åtminstone 2014.
Citera
2018-04-11, 13:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Så slagfältet blir alltså Syrien för dessa två världsmakter om jag förstått allt rätt?

Inifinity Ward släpper nog "Call of Duty: Battlefield Syria" om 10 år efter krigets slut. Kan verkligen se det framför mig! Där kan du spela både Ivan och American Joe i både storyline och pvp.
Fast ryssland kan inte effektivt slåss i syrien, de saknar alla fördelar av hemmaplan där. Betänk bara som att alla länder runt syrien, utom libanon, ger usa fritt tillträde för stridsflygningar. Och havet utanför, libanon som inte ens protesterar om någon kränker deras luftrum.
Citera
Dejads avatar

Moderatormeddelande

Postat av Dejad 2018-04-11, 13:38
Medlem
Vill ni prata invandring så finns det bra trådar om det i (FB) Integration och invandring, (FB) Konspirationer och alternativa teorier är ett bra forum för konspirationer, det finns nog redan en tråd om den stora judiskaödleailiens-teorin. Är det politik ni vill prata så hänvisas ni till (FB) Politik: utrikes.

/Moderator.
Senast redigerad av Dejad 2018-04-11 kl. 13:40.
2018-04-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fast ryssland kan inte effektivt slåss i syrien, de saknar alla fördelar av hemmaplan där. Betänk bara som att alla länder runt syrien, utom libanon, ger usa fritt tillträde för stridsflygningar. Och havet utanför, libanon som inte ens protesterar om någon kränker deras luftrum.

Visserligen sant har själv tänkt på detta. Ryssland (och Kina) är ledande militärmakter i axel med USA men det är egentligen bara jänkarna som har bemästrat utrikes konflikter. Det har inte Ryssarna lyckats med riktigt än. Ge Ryssland 10 år till så lär de nog fixa det men som du säger, de lär nog åka på storstryk på ett Syriskt slagfält trots att Ryssland är geografiskt sätt bra mycket närmare än USA långt borta på andra sidan Atlanten.

Helt ärligt borde bara båda makterna slopa allting och sluta hetsa. Trump kommer ta hem segern och hela världen kommer bara hata båda makterna lika mycket. Det finns ingen vinst. Egentligen så borde världen i allmänhet sluta hetsa för 3:e världskriget bara för sakens skull. Och skulle inte Trump rusta upp sitt egna land i första hand och inte hetsa krig? Kom igen nu Deep State, ni är genomskådade! Och förövrigt, Låt Putin bara ta hem detta, släpp det USA, bara släppt det.

EN dag kommer en annan världsmakt slopa Jänkarna utrikes ändå. Det är oundvikligt. Ryssland kommer bli en alltmera ledande krigsnation!
Senast redigerad av Cauvie 2018-04-11 kl. 13:42.
Citera
2018-04-11, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Undrar om han kan tänka så långt att han fattar att detta skulle mycket sannolikt innebära att ett eller flera amerikanska fartyg sänks av Ryssland eller Iran som även dom har kraftig sjömålsvapen..
Ni verkar inte förstå en sak med den här amerikanska hybrisen, att det är just hybris. Den amerikanska flottan har för närvarande ingenting i deras arsenal som kan stoppa Rysslands kalibr missiler, det kan vara svårt att greppa för många, ryssarna kan sänka hela Truman carrier group om de vill utan några problem, men det är fel drag. Putin i detta läge kommer spela defensivt och skjuta ner inkommande missiler men inte mer än så. Det blir en vinst för Ryssarna ur ett propagandaperspektiv. Varför? Jo för att uppfattningen blir att USA attackerar, vilket automatiskt gör dem till de onda.

Allt handlar om uppfattningen, inget annat spelar någon roll.
Citera
2018-04-11, 13:44
Medlem
Underbart snart smäller det usa hotar ryssland och ber dom göra sig redo för en attack
Citera
2018-04-11, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Ska jag vara ärlig tror jag inte Trump tänker så mycket överhuvudtaget i sådana här lägen. Han verkar vara en rätt utpräglad känslomänniska att döma av hur han fört sig som president hittills.

Självklart skulle missilangrepp leda till lite fler amerikanska förluster men USA har ju varit permanent i krig sen 9/11 så vet inte om folk skulle bli särskilt upprörda. De har ju varit inblandade i Syrien sen åtminstone 2014.

yes, men det skulle bli en ganska stor prestigeförlust att få ett högavancerat eller fler stridsskepp sänkt/sänkta. Generellt har fartyg och stridsflyg kunnat operera utanför fiendens räckvidd, förutom helikoptrar som har gått åt en hel del under ''war on terror''

Trump kan uppenbarligen inte tänka så långt, men varken folket eller militären skulle nog vara så glada att riskera såna förluster för en sketen eventuell kemattack (sett till alla andra krigsbrott och döda i konflikten) och som dessutom sannolikt aldrig kommer kunna med säkerhet fastställas vem som ligger bakom.
Citera
2018-04-11, 13:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilket överdrivet snack i tråden. Ryssarna har inget intresse av öppen konflikt med jänkarna.
Citera
2018-04-11, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Visserligen sant har själv tänkt på detta. Ryssland (och Kina) är ledande militärmakter i axel med USA men det är egentligen bara jänkarna som har bemästrat utrikes konflikter. Det har inte Ryssarna lyckats med riktigt än. Ge Ryssland 10 år till så lär de nog fixa det men som du säger, de lär nog åka på storstryk på ett Syriskt slagfält trots att Ryssland är geografiskt sätt bra mycket närmare än USA långt borta på andra sidan Atlanten.

Helt ärligt borde bara båda makterna slopa allting och sluta hetsa. Trump kommer ta hem segern och hela världen kommer bara hata båda makterna lika mycket. Det finns ingen vinst. Egentligen så borde världen i allmänhet sluta hetsa för 3:e världskriget bara för sakens skull. Och skulle inte Trump rusta upp sitt egna land i första hand och inte hetsa krig? Kom igen nu Deep State, ni är genomskådade! Och förövrigt, Låt Putin bara ta hem detta, släpp det USA, bara släppt det.

EN dag kommer en annan världsmakt slopa Jänkarna utrikes ändå. Det är oundvikligt. Ryssland kommer bli en alltmera ledande krigsnation!

Men en grej återstår, hur ska USA kunna få dit en hel invasionsstyrka som ska kunna slå Syrien och Ryssland och allierade? Det har endast skickats grupper av fartyg vad jag vet? Så, till att börja med kan det vara svårt för USA att ens få in tillräckligt med trupp och materiell för att kunna göra detta och Syrisk/ryska sidan har chansen att kunna åstadkomma fruktansvärda förluster när dessa ska skeppas in..
Jag tror dessutom att med en så irrationell person som Trump i täten kommer Putin vinna detta även i händelse av ett mindre lyckat försvarande mot inledande anfallet.
Citera
2018-04-11, 13:51
Bannlyst
Jag tycker bara synd om alla familjer som förlorat sina söner sedan invasionen i Mellanöstern. De röstade på Trump speciellt för att de trodde att han skulle återkalla militären ifrån Mellanöstern och få ett slut på allt meningslöst krig och alla kistor som kommer hem.

Grundlurade, tyvärr. De här människorna i kostym har ingen hänsyn till människoliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in