Hej vänner, tänkte introducera mig lite här efter varit en "lurker" i många år på detta tillsynes härliga forum. Sedan ett par år tillbaka fann jag mitt livskall när jag såg ett föredrag om Ayahuasca, Drömmar och Psykedelisk Shamanism av -min nu ledsagare här i livet; Terence McKenna, som många av er säkert känner till. Förstod inte mycket av vad han snackade om även med lexikonet i högsta hugg, men det var tillräckligt för att jag skulle inse att denna mannen var något stort på spåren och jag blev hooked.
Började plöja Freud, Jung, P. D. Ouspensky, m.m (George Gurdjieff är lite för tungt änsålänge, men något jag ser framemot oerhört när jag kommer sålångt) för att helt enkelt försöka förstå det hela och få så mycket information som möjligt om det dolda undermedvetna vilket fashinerar oerhört. Läser för närvarande Psykologi i Lund. Min forskning visar helt enkelt att den bästa vägen till det alternativa universumet är via DMT / Psilocybin. Sen om det är lagligt eller inte, är inget som ska få stoppa min resa i medvetandets tecken.
Jag säger som Terence: "If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
Jag har haft många häftiga upplevelser med diverse Tryptaminer och att träffa på dessa diverse entiteter som befolkar detta alternativa planet av existens, är alltid spännande. Det har gått sålångt, eller vad man ska säga att jag ska till Sydamerika på mitt livs resa, där jag under ett års tid ska bo hos en stam mitt i ingenstans, i den djupaste djungeln i hopp om att komma i kontakt med mitt primala själv. Jag håller på att förbereda för denna resa, mentalt och fysiskt, och har en fråga gällande Tallkottkörteln, epifysen (Pineal Gland) om det är någon här som försökt sig på att dekalcificera denna? Läst lite lätt om detta att man kan göra det genom att te.x avstå från diverse Halider såsom Fluoride, Chlorine and Bromide? Vill att mina resa ska bli så maximal som möjligt, så har ni andra tips på hur jag ska förbereda så välkommnas det tacksamt.
Hoppas jag inte tråkar ut er med mitt långa meddelande här

Trevlig helg på er.