2018-04-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Jag funderar på det där att han skulle ha fått panik och sänkt ubåten istället för att som planen var, göra rent den själv.

GÅR det verkligen att städa bort alla spår efter något sådant? Är han dum nog att tro det? Visst, Maria Kisch lyckades få bort alla spår ur badrummet men det är skillnad på ett badrum och en ubåt. Tänk på blodet som måste ha runnit in i alla skrymslen och springor, det vore ett sjuhelsikes jobb att få bort allt.

På en kniv som använts för att hugga nån och som tvättats ren, undersöker man vad man kan hitta under skaftet på kniven. Där kan finnas pyttesmå blodpartiklar.
Citera
2018-04-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Just det, det är nog en sladd. Dumpade han en USB-sladd så är ju kedjan komplett: telefon, sladd, kamera.

Kameran har man väl hittat?

Dumpar han USB-sladden så får man väl förmoda att han dumpade kortet också, och att slänga prylar framför kameran är väl typiskt honom...

Klantskalle.

Att göra sånt mitt framför näsan på polisen är sånt som roar en psykopat i alra högsta grad. För dem är det bara kul.
Citera
2018-04-10, 16:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Brukade han ha flaggan hissad annars? Det är så djävla f****** groteskt.

Vad är konstigt med det? De flesta båtar man ser på sommaren har sitt eget lands flagga hissad.

Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Hmm... man kan nog inte kan ha nån flagga hissad när man dyker? Och själva dyket var ju planerat enl Kims utsago via sms.

Man tar naturligtvis in den innan man dyker. *suckar* Har förresten läst någonstans att det betyder allvarlig otur att glömma att ta in den. Liksom att låta en kvinna sköta reglagen på en ubåt. Det kanske var därför - det senare, K fick ju prova och skicka ett foto på det till sin pojkvän (= barnsligt) - det gick snett..?

Citat:
Ursprungligen postat av Turbanz
Orkar inte läsa igenom alla inlägg, så hoppas på en snäll medmänniska som kan hjälpa mig med följande . Det pratas om hemmagjorda p-filmer, är det någon som vet hur dessa filmer ut spelar sig ? Vanilj sex eller hårda tag? Genom åren har jag råkat se sjuka jävla klipp på internett. Snuff och konstig porr. Så att ondska finns visste jag redan. Kan intyga att en vän haft sex med kim, och hon var inte alls lagd på bdsm hållet. Så alla som säger det började som en knivlek kan stänga kak hålet.

Det behöver inte betyda någonting: vissa av M:s älskarinnor vittnade ju också om att bara ha haft vaniljsex med honom. Det kan vara olika med olika personer - många män skulle t.ex. aldrig våga be sina hustrur om något sådant, utan det har de älskarinnor eller prostituerade till. Kan säkert vara så för en del kvinnor som har sådana preferenser också - men då beror det nog snarare på att de inte vill att deras man ska veta vad de är för något.

Det här var intressant, förresten. Berättade din vän något mer om Kim och hennes sexliv..?

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
På en kniv som använts för att hugga nån och som tvättats ren, undersöker man vad man kan hitta under skaftet på kniven. Där kan finnas pyttesmå blodpartiklar.

Ja, med dagens kriminalteknik är det nästan hopplöst. Det är oerhört många detaljer att tänka på, om man överväger att mörda någon.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-10 kl. 16:30.
Citera
2018-04-10, 16:17
Medlem
Intressant, detta hade jag missat:

http://www.nsk.se/2018/01/23/madsen-band-och-torterade-sitt-offer/

Peter Madsen har genomgått rättspsykiatrisk undersökning och Danmarks rättsliga råd anser att han kan vara farlig för andra. Därför kan han dömas till livstids förvaring i stället för fängelsestraff, ett straff som inte finns i Sverige.
– Det beror på att det finns en betydande och överhängande risk för att han kan utgöra en fara för andra människors liv och hälsa och välfärd, säger Jakob Buch-Jepsen, till Ekstrabladet.
Citera
2018-04-10, 16:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här finns bilder i parti och minut; både på PM, hans medarbetare och andra:

Tack, vilka bilder!
Kolla vad jag hittade där, vilken horror feeling!https://www.flickr.com/photos/anjamation/24444577566/in/album-72157688171252521/

Edit: legger med en upplysning från Emilie Meng fallet. Kolla bilen på horror bilden.
https://www.dagbladet.no/nyheter/emilie-18-forsvant-for-tre-maneder-siden-politiet-etterlyser-sjafor-av-hvit-varebil/63950860
Senast redigerad av kugutt 2018-04-10 kl. 16:49.
Citera
2018-04-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Ingenting är omöjligt! Har sett en film på Facebook där just ett avgasrör på en bil kommer till användning... Tror dock inte det var PM i just den filmen.

Tror för övrigt samma som flera här, PM har filmat det hela. Detta är något han inte kunde missa att ha bevarat på film. Jag hoppas innerligt minneskortet hittas. Samtidigt som det är så vidrigt alltsammans så jag fattar inte att någon normal människa ska klara titta på innehållet.

På 70-talet fick jag med egna ögon höra följande av en ägare till en HD-chopper om denna: "Den är som ett vilddjur som gör som jag vill". Det uttalandet stod t.o.m som rubrik på 1a-sidan i tidningen. Den sjuka jäveln och en till hade "sex" med sina motorcyklar....antagligen när avgasröret hade svalnat....
Citera
2018-04-10, 16:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad är konstigt med det? De flesta båtar man ser på sommaren har sitt eget lands flagga hissad.

Man tar naturligtvis in den innan man dyker. *suckar* Har förresten läst någonstans att det betyder allvarlig otur att glömma att ta in den. Liksom att låta en kvinna sköta reglagen på en ubåt. Det kanske var därför - det senare, K fick ju prova och skicka ett foto på det till sin pojkvän (= barnsligt) - det gick snett..?

Det behöver inte betyda någonting: vissa av M:s älskarinnor vittnade ju också om att bara ha haft vaniljsex med honom. Det kan vara olika med olika personer - många män skulle t.ex. aldrig våga be sina hustrur om något sådant, utan det har de älskarinnor eller prostituerade till. Kan säkert vara så för en del kvinnor som har sådana preferenser också - men då beror det nog snarare på att de inte vill att deras man ska veta vad de är för något.

Det här var intressant, förresten. Berättade din vän något mer om Kim och hennes sexliv..?

Ja, med dagens kriminalteknik är det nästan hopplöst. Det är oerhört många detaljer att tänka på, om man överväger att mörda någon.
Läsförståelse. Jag menade om han hade halat den så klart.
Citera
2018-04-10, 17:03
Medlem
Citat:
Att göra sånt mitt framför näsan på polisen är sånt som roar en psykopat i alra högsta grad. För dem är det bara kul.

Det har du såklart rätt i.
Citera
2018-04-10, 17:49
Medlem
Den här e lite intressant vet ej om det tagits upp tidigare. Kolla klippet gärna från början men lyssna från 1:39 och vad säger han 1:56 o framåt. Jo de jag ser på film och tycker är intressant de måste jag bara göra. Kanske stämmer in på de filmer han hade på datorn också.
https://www.youtube.com/watch?v=H2IenQHZClI&t=2485s
Citera
2018-04-10, 17:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Behövs inte. Han är inte misstänkt eller åtalad för zoofili

Japp. Om man tror på alla trådfantasier så är den PM vi har att göra med närmast lik en ledamot av svenska Akademien.
Nä, han är åtalad för mord, styckmord och misshandel dvs tortyr. Tortyr mad 50 cm långa och tillspetsade, med vilje, skruvmejslar, knivar and what not.

Det verkar ha passerat över ditt ignoranta huvud.
Citera
2018-04-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Men om han räknade med att bli trodd, varför sänkte han båten då tro? Insåg han att han aldrig i livet skulle kunna städa ur allt blod? Frågan är när det beslutet togs.
Jag tror han insåg att hans Superlistiga Plan inte alls var så jävla smart. Och då blev det bråttom och han fick improvisera.
I hans huvud skulle han väl tuffa i land och säga "va, journalisten? Henne satte jag i land igår" och gå hem, och ha skitlång tid på sig att städa och hämta sina troféer, för ingen skulle någonsin misstänka honom.
Citera
2018-04-10, 17:59
Medlem
Citat:
Jo jag vet - men visste Madsen det? Om det nu hade spelat någon roll för honom eftersom ingen ändå någonsin skulle tro att han var skyldig till något.
Senast redigerad av Boolwi 2018-04-10 kl. 18:04. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in