Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Det är mer logiskt om han tog med minneskortet inn til land. Jag tror det ligger nånstans i närheten av där han klev i land. Det är nestan så man är frestad att åka ner för att leta.
Och jo, visst fan har han filmat. Kameran hittades i "murder kit" ryggsekken, minneskort borta, case closed säger jag. Jag tror den "ventilerade" påsen var nåt han drog över huvudet på henne för att dölja hennes identitet på filmen. Samma med "munnkavlen", den skulle tysta henne och således också dölja hennes identitet. Det är ingen som "vågar" diskutera det här i tråden just nu, då det viktigaste tycks vara att slå varandra i huvudet med "technicalitys". Folk blir redda för att bli ställda mot veggen. Men sånt skiter vel jag i.

Ja, jag håller med om att det känns väldigt rimligt att han skulle ha filmat, och om filmen ska spridas har vi däri även, som du påpekar, en anledning till att påsens insida hade spår av Kim. Jag tror också att han gjorde sig av med minneskortet efter att han kommit i land, antingen i vattnet eller på land. När han fortfarande befann sig i båten som "räddade" honom visste han väl inte än att han skulle mötas av polisen direkt. Och då hoppades han alltså att han fortfarande skulle kunna ta med sig minneskortet hem.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Detta har jag också funderat kring. Det är hans chans i avskildhet. De måtte väl ha granskat den båten?
Det hoppas jag verkligen. Men se även mitt svar ovan till kugutt - varför skulle han göra sig av med minneskortet innan han visste att han skulle mötas av polisen?