2018-04-10, 12:18
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Hoppas att Pascal åker ut snarast, pallar inte se det falska kräket mer. Redig beta-hane!
2018-04-10, 12:22
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Han kallar sig för "elitidrottare" läste jag på klubbens hemsida....Kanske man kan göra om det gällt simning eller friidrott men hur många tränar BJJ? Tja allt är relativt för att dra en klyscha

Tycker han som är spjutspetsen i allt han gör som han påstår ska studera till civilingenjör istället
Det ironiska är att han började med det när han var tonåring. Hur många "sporter" kan man göra det i? Han är fan ingen elitidrottare. Skulle endast få titulera sig som elitöversittatare eller elitskrytare.

Killen har garanterat alltid varit ett enormt kräk. Sådana som han som börjar med sådana sporter när man är mobbad i tonåren.
2018-04-10, 14:12
Medlem
Edt.cat.s avatar
Jag har funderat lite kring mannen, myten, legenden; Månsson.

Under tiden som Månsson var en del utav lag Nord så förlorade laget samtliga tävlingar. Det var inte förrens efter att Månsson blivit utröstad som lag Nord totalt krossade lag Syd. Ett faktum som fick mig att tänka, att det måste ha funnits ett samband mellan lag Nords tidiga förluster o Månsson! En del skulle säga att Månsson helt enkelt var den svaga länken. Ja, må hända, men varför!? Min hypotes är att Månsson hade en ondskefull genial plan (uträknad i minsta detalj); att medvetet prestera lite sämre i tävlingarna så att hans lag förlorade. Tanken med detta var kanske att förlusterna skulle skapa en cirkel av negativ energi inom laget, en social miljö där Månsson med sina djupa kunskaper inom psykologi blivit spindeln i nätet o spelat ut alla andra, en efter en. I denna detaljerade plan ingick dock tyvärr inte att redan dag 1 bli ihopkedjad med Lille-Mor; ett straff som fick Månsson ur balans vilket ledde till hans tidiga fall.

Nå, vad säger ni om min hypotes?
2018-04-10, 14:12
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peet83
Du tror inte Jim bad om att bli utröstad då?
Och att det var därför som Pascal blev ledsen.

Mycket möjligt men inget som ännu framkommit under programmet. Om det är på de sättet så kunde pascal av ren respekt lagt sin röst på någon annan än Jim. För Jim hade oavsett åkt ut eftersom Jim fick alla andra röster.

Ang Caronline vill jag tillägga att sådana personer väljer inte sina "fighter utan ska tycka, tycka, tycka hela tiden helst utan motstånd. En normal människa värderar sina fighter och tar den när det behövs men lägger sig när det är något som inte är allt i världen.

Hon lägger sig inte för någon annans åsikt utan det blir direkt en konfrontation. Sådana personer antar jag har väldigt lite vänner eftersom dom knappast kan fungera i grupp. Visar sig tydligt på Robinson att det är svårt gilla en sådan person.

Som när Jim vila sig på stranden. Hon gick till attack på sådant fult sätt. Istället för att säga "Jim skulle du nästa gång kunna hjälpa till mer med maten så är det väldigt uppskattat". Men hon skriker attack och då blir det konfrontation direkt. Självklart försvarar man sig i det läget oavsett vem som har rätt eller fel. Jim hade säkert svarat på ett trevligare sätt om han blev bemött på eTT bättre sätt.

Så sammanfattningsvis personer som påstår att dom säger vad dom tycker hela tiden och gillar raka rör är värsta sortens människor som är helt immun emot kritik.
2018-04-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Mycket möjligt men inget som ännu framkommit under programmet. Om det är på de sättet så kunde pascal av ren respekt lagt sin röst på någon annan än Jim. För Jim hade oavsett åkt ut eftersom Jim fick alla andra röster.

Ang Caronline vill jag tillägga att sådana personer väljer inte sina "fighter utan ska tycka, tycka, tycka hela tiden helst utan motstånd. En normal människa värderar sina fighter och tar den när det behövs men lägger sig när det är något som inte är allt i världen.

Hon lägger sig inte för någon annans åsikt utan det blir direkt en konfrontation. Sådana personer antar jag har väldigt lite vänner eftersom dom knappast kan fungera i grupp. Visar sig tydligt på Robinson att det är svårt gilla en sådan person.

Som när Jim vila sig på stranden. Hon gick till attack på sådant fult sätt. Istället för att säga "Jim skulle du nästa gång kunna hjälpa till mer med maten så är det väldigt uppskattat". Men hon skriker attack och då blir det konfrontation direkt. Självklart försvarar man sig i det läget oavsett vem som har rätt eller fel. Jim hade säkert svarat på ett trevligare sätt om han blev bemött på eTT bättre sätt.

Så sammanfattningsvis personer som påstår att dom säger vad dom tycker hela tiden och gillar raka rör är värsta sortens människor som är helt immun emot kritik.
Hon är säkert en jobbig person. Men jag föredrar ju hellre tio st. Caroline före en Jim. Jim verkar vara lika vidrig som den där Rocco i Farmen. Båda småpittade, falska, kvinnonedtryckande med superlåg självkänsla, självupptagna, superegoister med total oförmåga att lyssna på andras åsikter och oförmåga att känna in stämningar. Klarar inte att tävla pga alltför dåliga nerver. En mardröm att hamna i samma grupp som en Jim eller Rocco.
2018-04-10, 17:32
Medlem
Vad hände de första 10 minutrarna i gårdagens avsnitt? De tre nya har alltså inte fått träffa något utav lagen än eller?

Tack på förhand.
2018-04-10, 17:34
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Knappast, hon satt ju i ett av dom första avsnitten och skröt om en fyrarummare som hon och några kompisar hyrde ty på söder eller nåt.

sjurummare på östermalm!
2018-04-10, 17:46
Medlem
Tenedors avatar
Börjar mer och mer tro att den där Victoria är ganska smart. Riktigt vidrig människa i grunden, som plötsligt börjat flyta med utan att sticka ut, samtidigt som hon har en immunitet med sig (om jag inte missuppfattat programmet). Hoppas att jag har fel, men hon kan gå långt om hon presterar i tävlingarna.

Den unga feminazin ryker nog ganska snart. Hon paktade för tidigt, och är otroligt genomskinlig när hon börjar gråta eller försöker visa sympati till andra. Ganska uppenbart att hon är otroligt bortskämd, och aldrig behövt lyfta ett finger i sin sjua på Östermalm. Det skulle inte förvåna mig om hon studerar genusvetenskap och lever på pappa-pengar.

Gillar inte alls att det kommer in tre nya. Hellre tre Månssons.

För övrigt är Marie fortfarande min stora favorit, trots den misslyckade tävlingen senast. Hon verkar vara en fantastisk lagspelare, trevlig människa och vettig överlag. Henrik, Robert och DK får också gärna gå långt. Jag gillar dessutom Nicoline mer än vad många andra i tråden verkar göra. Trodde att hon bara var snygg och korkad, men i mina ögon har hon gjort ett sympatiskt intryck.

Desiree, Victoria, Caroline och Johan är inga människor jag önskar framgång. De får gärna åka ut (eller uteee, som Johan hade sagt).
2018-04-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Vad hände de första 10 minutrarna i gårdagens avsnitt? De tre nya har alltså inte fått träffa något utav lagen än eller?

Tack på förhand.
Stämmer.
2018-04-10, 18:12
Medlem
DK får gärna vara kvar.
2018-04-10, 18:29
Medlem
DjungelJenss avatar
Är tämligen säker på att det finns en öde-ö i årets upplaga av Robinson där utslagna hamnar och får tävla mot varandra.

Förmodligen har Månsson utmanövrerat både Nick och Jim med lätthet och sitter ensam på ön i väntan på nästa utmanare.

Om lag nord hamnar i ö-råd är det troligt att många röster hamnar på DK (Lillemor och Johan har väl immunitet?).

Om lag syd hamnar i ö-råd är det troligt att många röster hamnar på Caroline (nya deltagarna + Victoria har väl immunitet?).

Egentligen spelar det nog ingen roll om det är DK eller Caroline som ska möta Månsson i nästa kamp på öde-ön. Månsson vinner oavsett.

I lag nord försvann Månsson i skuggan av alla andra. Sannolikt är det på egen hand som överlevaren i Månsson bäst kommer fram.
Senast redigerad av DjungelJens 2018-04-10 kl. 18:34.
2018-04-10, 18:31
Medlem
DjungelJenss avatar
Det skulle vara intressant om någon med erfarenhet av Månsson i yrkesrollen som samtalsterapeut skulle träda fram.

Någon som utsatts för Månssons terapi som vill berätta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in