2018-04-08, 14:43
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nicolina
Mm, men hon heter Nicoline.
2018-04-08, 14:53
Medlem
Pantheraduss avatar
Ursäkta, angående Jim. Jag har inte följt hela Robinson, men anser efter det jag såg, att han var ynklig ute i vattnet (men det är lätt att säga...) och inte vågade, det var antagligen det som gjorde att laget förlorade.
Men de kunde ha förlorat ändå, om han vågat... T ex det där med pusslet.....
Jim var arg på laget att de pekade ut honom som syndabock, och -ja, då hade han verkligen vågar-attityd att angripa laget i efterhand..

OBS! Dock!!
Om man arbetar som ett lag hjälper man varandra.... Jim fick aldrig lagets hjälp i förväg.... De i laget kunde lärt upp Jim att simma under vatten? Det borde väl finnas en del fritid mellan tävlingarna...?
På något sätt kunde de mentalt ha tränat Jim INNAN tävlingen, med den tid som fanns... och verkligen pushat honom, när de visste att det handlade om vatten. För han kunde ju till slut och hade fysiken till det. Men inte psyket.

Så gör ett lag, som vill vinna. Man försöker i förväg få den svagaste länken att bli starkare i mån det går.

Det är själviskt att inte i förväg hjälpa de svaga länkarna.

Lag Syd förlorade rättvist tack vare det.
2018-04-08, 15:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
OBS! Dock!!
Om man arbetar som ett lag hjälper man varandra.... Jim fick aldrig lagets hjälp i förväg.... De i laget kunde lärt upp Jim att simma under vatten? Det borde väl finnas en del fritid mellan tävlingarna...?
På något sätt kunde de mentalt ha tränat Jim INNAN tävlingen, med den tid som fanns... och verkligen pushat honom, när de visste att det handlade om vatten. För han kunde ju till slut och hade fysiken till det. Men inte psyket.

Så gör ett lag, som vill vinna. Man försöker i förväg få den svagaste länken att bli starkare i mån det går.

Men hallå, ska laget behöva träna upp och lära Jim att simma? En sån där gamling som har vattenskräck, är väl inte så lätt för gemene man att träna upp.
Det är ju inte som att träna ett barn att lära simma.
Han är en gammal hund med djup vattenskräck tydligen?
2018-04-08, 15:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursäkta, angående Jim. Jag har inte följt hela Robinson, men anser efter det jag såg, att han var ynklig ute i vattnet (men det är lätt att säga...) och inte vågade, det var antagligen det som gjorde att laget förlorade.
Men de kunde ha förlorat ändå, om han vågat... T ex det där med pusslet.....
Jim var arg på laget att de pekade ut honom som syndabock, och -ja, då hade han verkligen vågar-attityd att angripa laget i efterhand..

Laget var ju briljant snabba att ta det stooora avståndet de låg efter, och lag nord var ju bara värdelösa hur länge de höll på med pusslet. Lag Syd verkar mycket skarpare än Lag Nord på logiskt tänkande.
Jag förstår lagets frustration. Och deras frustration gick ju ut över Jim.
Men hans vattenskräck kommer inte botas av att de skäller på honom.
2018-04-08, 15:30
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men hallå, ska laget behöva träna upp och lära Jim att simma? En sån där gamling som har vattenskräck, är väl inte så lätt för gemene man att träna upp.

Han kan ju inte dyka, han har helt fel teknik. Kolla hur han sprattlar med fötterna. Som en liten ankunge. Ser fruktansvärt löjligt ut.
Han måste ju ta rejäla ”bröstsimssparkar” när han ska ner mot havsbotten.
De borde ha tränat med honom, lärt honom dyka, när de har dödtid på stranden. Att de inte tänkt på det.
2018-04-08, 15:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Han kan ju inte dyka, han har helt fel teknik. Kolla hur han sprattlar med fötterna. Som en liten ankunge. Ser fruktansvärt löjligt ut.
Han måste ju ta rejäla ”bröstsimssparkar” när han ska ner mot havsbotten.
De borde ha tränat med honom, lärt honom dyka, när de har dödtid på stranden. Att de inte tänkt på det.

Tror du att de kan träna upp honom så? Ja, jag vet inte helt säkert. Det där med vattenskräck hos honom känns så komplicerat. Men jag har aldrig varit simlärare åt vuxna med vattenskräck.
2018-04-08, 15:49
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Visst, det är svårt att lära gamla hundar att sitta... Men med ditt sätt att tänka ger man upp!
Man kan alltid försöka peppa mentalt och lära ut att simma när det finns dötid.... Visst Jim är inte en enkel gubbe..

Men som lag!! De tappade jättemycket på den svagaste länken, och de kunde faktiskt gjort saker innan får att hjälpa den svagaste länken "psykiskt" och att våga simma under vatten...?

Han visade ju på att han hade fysik att klara det!
Så att lära honom fysiskt kan du inte klaga på, eftersom han klarade det!!

Det är det psykiska, och det är enklare att lära upp (Liksom peppa!), ung som gammal! Fattar du...?

EDIT: Det verkade finnas ett par PT med i laget... så de borde ha, lära-ut egenskaper! Stämmer det? Ett sammansvetsat lag hjälper varandra. Att inte vara synkade hjälper inte oavsett om de är mycket bättre individuellt än de andra!
Senast redigerad av Pantheradus 2018-04-08 kl. 15:58.
2018-04-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Verkar som att snubben bor i egen lägenhet. Driver tydligen någon sketen studio och är personlig tränare. Killen har verkligen fått hybris. Ingen aning om hans inkomst, men med tanke på att han inte driver ett aktiebolag så är det nog inte så imponerande.

Sanningen är väl den att både han och hans vd-crush endast är med i programmet för lite personlig PR för sina business.
Han kallar sig för "elitidrottare" läste jag på klubbens hemsida....Kanske man kan göra om det gällt simning eller friidrott men hur många tränar BJJ? Tja allt är relativt för att dra en klyscha

Tycker han som är spjutspetsen i allt han gör som han påstår ska studera till civilingenjör istället

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nicolina (fult namn f.ö. låter som en cirkus maximum artist) lider av storhetsvansinne, hon är rädd för att bli kidnappad till andra laget...trots att det inte alls är hemskt att bli kidnappad, utan enbart angenämt, fråga gubben i lådan: Fabian Bengtssons undermedvetna
Varför skulle dom vilja kidnappa henne när hon inte har något att bidra med förutom sitt utseende?

Citat:
Ursprungligen postat av flanagan
Först hade jag velat be Jim om ursäkt och sedan misshandla honom.Men han är faktiskt en glad prick som kanske inte är vinnar potential men vem skulle vilja se på lag som bara består av starka individer?
Det handlar även om hur hantera olika sosiaala situationer.
Tycker du han klarat av sosiaala situationer bra? Ungefär så bra som du stavar.... Alla tycker att han är en stor belastning, bara han själv som tycker han är en rolig gubbe

Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Så det är lagets fel att han inte kan dyka? Han kunde inte tagit initiativ till det själv?
Senast redigerad av Q2000 2018-04-08 kl. 16:54. Anledning: Red
2018-04-08, 17:03
Medlem
TantLinns avatar
Citat:

OBS! Dock!!

Nja, däremot tycker jag att man själv har ett ansvar. Han vet ju själv hur dålig han är, alltså borde han tränat mellan tävlingarna själv.
2018-04-08, 17:53
Medlem
Vänta lite här nu..... ”han driver en liten studio” kallar sig pt jada jada bl.a. bl.a.

När sa Pascal att han tjänade mest....
Att vara civilingenjör innebär inte att vara lyckad och automatiskt tjäna massvis.
Du kan vara lyckad utan att tjäna stålars.

Han lever sin dröm och jag tror att han är framgångsrik inom sin gebit. Eller så blir han det. Målmedvetenhet kan ta en långt, jag tror inte hans plan är att ”bara” ha sin studio, han har nog större visioner än så.

Jag tror att många här kokar på honom för att han är ung, snygg vältränad och landade den snyggaste bruden i lägret.
2018-04-08, 18:07
Medlem
Tycker köttbullen kan åka hem och söka till mästerkocken istället, här passar han ju inget vidare in.
Hur kan man ens komma på tanken att söka till Robinson med vattenskräck.

Pascal, Robban och Henrik gillar jag än så länge.
Bland tjejerna har jag inte hunnit skapa en överblick än.
2018-04-08, 18:42
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Så det är lagets fel att han inte kan dyka? Han kunde inte tagit initiativ till det själv?

Nej, inte lagets fel. Men för mig hade det varit en självklarhet att försöka hjälpa honom, om jag hade varit där. För det är ju omöjligt att vinna med en så svag länk.
Hade han lyckats dyka på första försöket kanske lag syd hade vunnit tävlingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in