2018-04-10, 07:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Minnet kommer fram?

Med tanke på att det nästan har gått övernaturligt "fel" för Madsen efter hans extremt vidriga sexualsadistiska mord, så får jag en känsla av att kameraminnet kommer fram på något oförklarligt sätt innan rättegången är färdig.

Minnet är Madsens skatt och han hade chanser att gömma det på fritidsbåten, men han har sannolikt väntat i det längsta innan det göms någonstans när det uppdagades för honom att han inte kunde promenera hem till S och katterna.

Jag vill tro att minnet kommer fram, men han kommer dömas till förvaring utan minnet. Jag hoppas han gör världen en tjänst och tar död på sig, men han kommer tyvärr att jobba för att bli en konstruktionsledare i förvaringen och ägna sig åt plåtkåta projekt. Han kommer därtill njuta av all brevuppvaktning från en stor mängd galningar och troligen gifta om sig. Huva!
Han skriver på en bok nu. Likt Möller.
Citera
2018-04-10, 07:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, det är det !
Tack! Jag tyckte det men sen var jag inte helt säker. Artikeln skriver de letar likdelar men det betvivlar jag. Torson flöt i land 4 dar innan på helt annan plats. Jag tror de kollar om han släppt nåt i vattnet vid bryggan eftersom de rör sig där.
Citera
2018-04-10, 07:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack! Jag tyckte det men sen var jag inte helt säker. Artikeln skriver de letar likdelar men det betvivlar jag. Torson flöt i land 4 dar innan på helt annan plats. Jag tror de kollar om han släppt nåt i vattnet vid bryggan eftersom de rör sig där.

Enig !

Polisen har nog kollat på videon, o tänkt samma sak som här i tråden. Dvs han hade möjlighet att dumpa tex ett minneskort där.
Citera
2018-04-10, 07:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Därtill, bara det faktum att det är så långt tid mellan näst sista rättegångsdagen och sista rättegångsdagen, varpå domen följer efter bara en arbetsdag, antyder också att pläderingen inte kan vara särskilt tung i målet. Ingenting som kommer sista dagen kan vara av någon avgörande betydelse.

Men ÅK ska ju återkomma till ett flertal ”bevis” och förklara hur de hänger ihop med åtalet. De måste ju rätten värdera innan dom faller så de måste ju vägas in. Även PMs mentalerklæring ska läsas färdig.

Detta är bara vad jag antar och jag är absolut inte kunnig i dansk, eller svensk, rättspraxis.
Citera
2018-04-10, 08:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Oj, vad jag har tittat. Puh.. tack.
Förut letade jag gamla lik men hittade inget. Såg att jag lagt ett citat med ett namn i.

"- Har du kendskab til, om Peter Madsen kender Køge Bugt?, spørger anklageren.
- Den kender han. Han har haft de tidligere ubåde liggende i Brøndby, så han har sejlet der meget, siger vidnet, der er fra raketforeningen Copenhagen Suborbitals."

Edit.
Nu är han väl för ung då det där andra styckmordet skedde men han har trots allt perversa fantasier sen 8 års ålder.
Han är så absurd med sitt styckande och morddiskussioner att jag ändå inte kan låta bli att fundera på vad han gjort innan.
Eftersom han med intresse följt Amagermannen så tror jag han är lokal. Likaväl som hans intresse att dumpa lik i Kögebukten och komma undan radar pga att andra båtar stör.
Var det bara praktiskt att han dumpade just där eller betyder det nåt?

Nu tog jag med den andra styckade kvinnan.
1. Refshaleøen
2. Styckad kroppsdel
3. Styckad kroppsdel
4. Kim huvud osv (med reservation då jag hittat fåtal kartor som markerar exakt vart).
https://cdn-img.pressreader.com/pressdisplay/docserver/getimage.aspx?regionKey=7NRaW8d2VGJoTm%2Beb5l2dA%3 D%3D&scale=100

Det blir en rak linje från boende, via den där Köpenhamnkanalen (vad den nu heter) och ner i Kögebukten.
https://kartor.eniro.se/m/9Hvte

5. La till Brøndby (svart 1:a, forna ubåtsplats)

Vid sjösättning av Nautilus 2008 stod det att den skulle ligga vid Teglholmen. Det var också i Köpenhamnskanalen.
Vart var det han hade en verkstad vid 15 års ålder?

Verkstad vid refsehalvön vid 15, om jag inte missminner mig. Dock var det väl mer ett tillhåll för raketklubben som han tillhörde redan då.

Edit: det har lagts upp en länk till en film från youtube med raketklubben. Vi ser en ung PM i bakgrunden. Han ser totalt weird ut fast det gör de flesta som medverkar i klippet.🤓🤔
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-10 kl. 08:51.
Citera
2018-04-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"sista dagen", i torsdags alltså? EB's liverapportering, eller BT, eller någon annan?
EB 5 april.. eller bt. Hade båda uppe samtidigt.
Citera
2018-04-10, 08:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Verkstad vid refsehalvön vid 15, om jag inte missminner mig. Dock var det väl mer ett tillhåll för raketklubben som han tillhörde redan då.
Ok, tack, så kan det ju ha varit.
Svåraste frågan ever: hade han en hamster som husdjur? Tror de hittade en dränkt sån i en påse strax innan de hittade huvudet. Med reservation att det var en tid sen jag läste själva artikeln.
Citera
2018-04-10, 08:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Jag undrar vad det var för en film från youtube som de fått in från en privatperson och som ÅK, den 5e, valde att enbart att visa för rätten?

Mysko..

Peter har vad jag vet iallfall, inte använt något anstötande språk på video. Han var ju nog "pr-medveten".

Så det är något man ser ?
Citera
2018-04-10, 08:11
Medlem
Jag funderar på det där att han skulle ha fått panik och sänkt ubåten istället för att som planen var, göra rent den själv.

GÅR det verkligen att städa bort alla spår efter något sådant? Är han dum nog att tro det? Visst, Maria Kisch lyckades få bort alla spår ur badrummet men det är skillnad på ett badrum och en ubåt. Tänk på blodet som måste ha runnit in i alla skrymslen och springor, det vore ett sjuhelsikes jobb att få bort allt.
Citera
2018-04-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Skrev först Usb, men mer för att jag tänkte han använtvett sånt men det räcker ju med minneskort och ev usb-sladd. Det han slänger kan vara en usb-sladd. Jag har en sån liten.

Just det, det är nog en sladd. Dumpade han en USB-sladd så är ju kedjan komplett: telefon, sladd, kamera.

Kameran har man väl hittat?

Dumpar han USB-sladden så får man väl förmoda att han dumpade kortet också, och att slänga prylar framför kameran är väl typiskt honom...

Klantskalle.
Citera
2018-04-10, 08:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Har funderat kring det samma men frågan är om det är frivilligt. Jag tror han och S försökte. Så promiskuös han här så var han väl i riskzon hela tiden att bli far. Jag är tveksam till frivillig sterilisering, han är ju psykopat, de sprider nog gärna sin excellenta säd för kommande generationer.
Ja, de sprider nog gärna miniSvin😝

Jag har dock för mig att jag läst att han inte ville ha barn. I Djursings bok kanske det var? Har inte läst den men tidigt i tråden fick vi ju inblick i passager ur den?
Citera
2018-04-10, 08:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Just det, det är nog en sladd. Dumpade han en USB-sladd så är ju kedjan komplett: telefon, sladd, kamera.

Kameran har man väl hittat?

Dumpar han USB-sladden så får man väl förmoda att han dumpade kortet också, och att slänga prylar framför kameran är väl typiskt honom...

Klantskalle.
Det kanske var en halskedja till frun. Förlåt gumman att jag kom så sent. Blunda för jag vill ge dig en present..
Du vet vart jag är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in