2018-04-10, 06:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nope. Han har beskrivits att gå och säga nåt till båten bredvid hangaren innan han ger sig ut på seglats likaväl.
Han ägnar sig åt ritualer och han anser att maskiner, båtar, flygplan och ubåtar har en själ och personlighet.
Han pratar med dem som om de vore levande.
Jag vet men nu var det viktiga saker på gång och PM hade inte särskilt lång tid på sig. Han skrev iofs till KW att båten var redo men han kan ha glömt något i upphetsningen.

Samma när han ville ha en stund för sig själv i räddningsbåten. Då funderade han på vad han skulle säga till polisen.
Citera
2018-04-10, 06:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
bt har markerat på ett foto utifrån ÅK beskrivning i rätten på PMs framsida av overallen. Det ska väl även ha varit nåt i nacken om jag inte minns fel så det är kanske inte helt korrekt.
Pekar man över bilden visar markören en kommentar om blod (vid hjärttrakten) där det då står att vid undersökning av krimtekniker med fluorescerande ljus gav utslag på flera ställen gällande blodstänk och satellitstänk (indirekt, når ett föremål innan). Låter intressant inför den 23:e.
https://www.thinglink.com/scene/1038476307148570626

Är det nån som vet hur dansk s.k procedur skiljer sig mot svensk slutplädering? Som ÅK ger uttryck för så verkar det kunnan inkludera mer krim.teknisk bevisning (iaf fördjupning) till skillnad från Sverige?
Här brukar det mesta redan vara presenterat innan alltså (för att försöka klargöra vad jag funderar på) så det blir mer en sammanställning ihop med det som möjligen framkommit under rättens gång (nytt).
Förutom påföljdsfrågan alltså.

Tack för bilden med spår från Kim.

Det fanns en större tillsmutsning/fläck vid gylpen/gylfen. Det återgavs inte i EBs live rapportering som jag såg. Även det fantum att där inte fanns sädesceller i PMs sperma är nytt för mig. Är han steril? Har han steriiserat sig månne?

Peter Madsens underbukser blev sikret, da han var på Retsteknisk Institut 11. august. Der blev påvist tegn på sædvæske men ikke på sædceller. Ved gylpen var en synlig tilsmudsning. Der ikke fundet DNA fra Kim Wall i Peter Madsens underbukser. ”
Citera
2018-04-10, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Det fanns en större tillsmutsning/fläck vid gylpen/gylfen. Det återgavs inte i EBs live rapportering som jag såg. Även det fantum att där inte fanns sädesceller i PMs sperma är nytt för mig. Är han steril? Har han steriiserat sig månne?

Peter Madsens underbukser blev sikret, da han var på Retsteknisk Institut 11. august. Der blev påvist tegn på sædvæske men ikke på sædceller. Ved gylpen var en synlig tilsmudsning. Der ikke fundet DNA fra Kim Wall i Peter Madsens underbukser. ”

Kanske steriliserad? Medveten om att värden inte behöver flera små Peters?
Citera
2018-04-10, 06:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag vet men nu var det viktiga saker på gång och PM hade inte särskilt lång tid på sig. Han skrev iofs till KW att båten var redo men han kan ha glömt något i upphetsningen.

Samma när han ville ha en stund för sig själv i räddningsbåten. Då funderade han på vad han skulle säga till polisen.
Hur snabbt går det att prata med Nautilus samtidigt som han arrangerar spännband?
Han ber ubåten ta ett djupt andetag - vilket handlar om att göra sig redo (och mörda ska han).

Han ägnar sig som sagt åt ritualer och han är gravt störd - så oerhört störd så här gäller det att tänka bortom boxen. Han är inte normal och enkom praktisk sett till sina ubåtar.

Han är så störd att han har en relation med ubåtar som normalt folk har med människor.

Vid invigningen av Nautilus börjar han gråta mitt i inspelning när han ser Kraka, drottningen degraderad till lillasyster säger han och får sluta prata. Freyas begravning ska vi inte tala om..
Så sänkningen av Nautilus var nog inte enkel.
Han kan både ha sörjt Nautilus, haft en andaktsstund och planerat kommande landstigning.
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 06:57.
Citera
2018-04-10, 07:02
Medlem
develis avatar
Citat:

Har funderat kring det samma men frågan är om det är frivilligt. Jag tror han och S försökte. Så promiskuös han här så var han väl i riskzon hela tiden att bli far. Jag är tveksam till frivillig sterilisering, han är ju psykopat, de sprider nog gärna sin excellenta säd för kommande generationer.
Citera
2018-04-10, 07:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattade av vad GW sa, oavsett hans trovärdighet hos en del, skriver dom dessa dagar ned allt dom är ense om mm, men att pläderingarna utgör det mest avgörande för domslutet. Han tillfogade dessutom med emfas, det VET jag.

Så det kanske blir oerhört avgörande.
Ja och ÅK sa ju att han/de skulle ”återkomma” gällande flera av påståendena. T ex det om att där fanns hår och blod av Kim på toaletten, på väggen och i ett filter. Även det med plastpåsarna, huvudet och sticken samt hålen i påsarna skulle de återkomma med.

Om slutpläderingen enbart får innehålla redan förevisat material måste de ju först gå igenom allt det som de inte hann med under densamme?
Citera
2018-04-10, 07:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, men såg att det återkommande fanns fetad mening i eb om detta också, att de av hänsyn utesluter det mer ingående i beskrivningar. Kan ha varit främst vid rättsmedicin, minns inte riktigt.
Ja, hon är snabb som attan och snappar oftast upp det konkreta har jag sett och är väldigt korrekt (då man följt och läst FUP innan). Nu är det ju annat läge då danskan när det går fort i pladdret kan ställa till det. Själv har jag mkt lätt för norska, så när jag läser danska gör jag det med en sorts norsk accent, hahaha. Rätt stört men det funkar fint.

Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag har inga problem att läsa danska, förutom vissa ord som jag måste få översatt, men förstå talad danska. Det är faktiskt kört. Fullständigt. Begriper ingenting alls. Då talar jag ändå fyra språk mer eller mindre flytande. Men danskan är INTE ett av dom.

Jag har gått en utbildning i Köpenhamn så talad danska förstår jag men naturligtvis kan det bli svårt om det är väldigt specifika ord. Jag har sedan barndomen tillhört den minoritet som tycker att Danskan är ett fantastiskt språk. Det hjälper ju till att jag är någorlunda språkbegåvad också.

Jag har följt rättegången enbart från min mobil så därför har jag fokuserat på en sida, Extrabladet, och då och då tittat på BT. Det blir för jobbigt att följa många.

Dock får jag väl försöka att anstränga mig den 23e så att jag inte missar något🤓

Jag undrar vad det var för en film från youtube som de fått in från en privatperson och som ÅK, den 5e, valde att enbart att visa för rätten?
Citera
2018-04-10, 07:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Han kommer säkert att hitta någon plåtmugg eller kanske en potta av plåt i cellen, som han finner väldigt sexuellt tilldragande och feminina.
Så då får han ju ett aktivt sexliv med dessa stackars föremål, tyvärr.
Ja, det är högst troligt😝

Han kan ju skriva om de olika plåtrör, öppningar och annat upphetsande som han träffar på. Han är ju starkt sexuellt avvikande så han kan nog tända på det mesta. Han gillar ju skor, de finns ju i många varianter.😂
Citera
2018-04-10, 07:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det låter väldigt troligt. - Och när Nautilus dragit sitt djupa andetag så skickar han typ: "Välkommen ned" tillsammans med en bild på kaffe och kaffebröd. - KW skickar ju sms 19.15-16 till sin pojkvän och skriver bl.a. "But going down now" resp. "He brought coffee and cookies too". - F.ö. tror jag bt:s tidsuppgift kan vara fel; vill minnas att jag också sett 19:15 som tid för PM:s mms.
Hon skickar 20.16 om kakor och kaffet, 20.29 sista aktivitet - sen fotas de från Aida Bella runt 20.30 och försvinner från radar 20.43 (dyker ner till 23.05).
Så PM's mms är nog den tid du säger, då de ska dra.
Citera
2018-04-10, 07:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är högst troligt😝

Han kan ju skriva om de olika plåtrör, öppningar och annat upphetsande som han träffar på. Han är ju starkt sexuellt avvikande så han kan nog tända på det mesta. Han gillar ju skor, de finns ju i många varianter.😂
De andra tappar tvålar i duschen i ren förtvivlan, PM står och smeker nån pissoar i plåt, helt borta med vinden.
Citera
2018-04-10, 07:34
Medlem
Honan6s avatar
Minnet kommer fram?

Med tanke på att det nästan har gått övernaturligt "fel" för Madsen efter hans extremt vidriga sexualsadistiska mord, så får jag en känsla av att kameraminnet kommer fram på något oförklarligt sätt innan rättegången är färdig.

Minnet är Madsens skatt och han hade chanser att gömma det på fritidsbåten, men han har sannolikt väntat i det längsta innan det göms någonstans när det uppdagades för honom att han inte kunde promenera hem till S och katterna.

Jag vill tro att minnet kommer fram, men han kommer dömas till förvaring utan minnet. Jag hoppas han gör världen en tjänst och tar död på sig, men han kommer tyvärr att jobba för att bli en konstruktionsledare i förvaringen och ägna sig åt plåtkåta projekt. Han kommer därtill njuta av all brevuppvaktning från en stor mängd galningar och troligen gifta om sig. Huva!
Citera
2018-04-10, 07:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
25 augusti. Dragør Hamn. Metalldetektor i handen?

Dykkere var i vandet og søge i det område, hvor ubådskaptajn Peter Madsen kom i land efter at hans udbåd Nautilus sank for to uger siden.

Jo, det är det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in