2018-04-10, 00:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hahaaha, den har jag aldrig sett.

Tin Can Empathy
https://farm6.static.flickr.com/5099/5494395865_22f42b253f_b.jpg
Citera
2018-04-10, 00:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Självklart inte. Men HUR man pläderar har en större betydelse. Så har jag förstått det.

Vi får se.

Pläderingen har så klart en viss betydelse, annars skulle den inte finnas, men relativt liten skulle jag ändå påstå, i denna typ av domstol. Men det skulle vara intressant att få veta varifrån denna information kommer, om den danska pläderingens stora betydelse. Det florerar en sådan enorm mängd "grundlösa" påståenden i tråden sista tiden, till vilka det inte finns några som helst referenser. Ett fåtal personer som börjar sprida alla möjliga vilda påhitt som framförs som fakta, helt utan grund. Så det vore trevligt med någon form av belägg.
Citera
2018-04-10, 00:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har inte sett nån tydlig "avresetid". Men skumt om de är på ubåten. Men jag skrev för nån dag sen att han hade nån konstig ritual för sig innan de drog iväg också.

Jag tror han fick en fråga om vad han gjorde innan de drog iväg, han var liksom nere i ubåten innan de for. Synd jag fick bara den meningen med mig. Kan han ha skickat nåt för att han var redo?
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Ja, det låter väldigt troligt. - Och när Nautilus dragit sitt djupa andetag så skickar han typ: "Välkommen ned" tillsammans med en bild på kaffe och kaffebröd. - KW skickar ju sms 19.15-16 till sin pojkvän och skriver bl.a. "But going down now" resp. "He brought coffee and cookies too". - F.ö. tror jag bt:s tidsuppgift kan vara fel; vill minnas att jag också sett 19:15 som tid för PM:s mms.
Citera
2018-04-10, 00:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det låter väldigt troligt. - Och när Nautilus dragit sitt djupa andetag så skickar han typ: "Välkommen ned" tillsammans med en bild på kaffe och kaffebröd. - KW skickar ju sms 19.15-16 till sin pojkvän och skriver bl.a. "But going down now" resp. "He brought coffee and cookies too". - F.ö. tror jag bt:s tidsuppgift kan vara fel; vill minnas att jag också sett 19:15 som tid för PM:s mms.
Det finns ju vittnen som kan ha sagt nåt om tider slog det mig. Det är en person som frågade om denne fick följa med (tror det var en ÅK fråga, inte förhör) varav PM då förklarade att han inte behövde mer civila med, isf skulle det varit nån med sjövana.
Jo,jo...

Han har ju skrivit att han ser maskine som levande - med en själ, en personlighet - så han är nog rätt sann där. Ta ett djuupt andetag Nautilus bubben min - för snart händer det grejer.

Det är intressant, vissa meningar har en slags sanning.
Som den här

– Han sa att det var en fantastisk natt på Öresund, säger radiooperatören om vad Madsen sa om kvällen med ubåten. live ab
Citera
2018-04-10, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tin Can Empathy
https://farm6.static.flickr.com/5099/5494395865_22f42b253f_b.jpg
Men du är ju en fena att gräva fram bilder. Har inte sett den heller. Visst är det Tin Can. Ska se om den kan infogas i DSM-boken.
Det är intressant att se bilder man aldrig sett på honom.
Citera
2018-04-10, 01:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Det är intressant att se bilder man aldrig sett på honom.
Här finns bilder i parti och minut; både på PM, hans medarbetare och andra:
Citera
2018-04-10, 01:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Varför inte en bild där han är "plåtkåt".
http://farm4.staticflickr.com/3265/2559788858_7b0588266a_z.jpg?zz=1
Åh gud, så hemskt! "Plåtkåt" - så oerhört passande namn på denna bild.
Helt otroligt vad du letat fram och med en "namngivning" som verkligen beskriver känslan i bilden.
Citera
2018-04-10, 01:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag har inte sett nån tydlig "avresetid". Men skumt om de är på ubåten. Men jag skrev för nån dag sen att han hade nån konstig ritual för sig innan de drog iväg också.

Jag tror han fick en fråga om vad han gjorde innan de drog iväg, han var liksom nere i ubåten innan de for. Synd jag fick bara den meningen med mig. Kan han ha skickat nåt för att han var redo?
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Minns att du skrev som svar på ett inlägg jag gjort, för några dagar sen, något om att PM bad Kim att vänta en stund för att han först själv skulle gå ner och fixa några grejer i ubåten.
Citera
2018-04-10, 01:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här finns bilder i parti och minut; både på PM, hans medarbetare och andra:
Oj, vad jag har tittat. Puh.. tack.
Förut letade jag gamla lik men hittade inget. Såg att jag lagt ett citat med ett namn i.

"- Har du kendskab til, om Peter Madsen kender Køge Bugt?, spørger anklageren.
- Den kender han. Han har haft de tidligere ubåde liggende i Brøndby, så han har sejlet der meget, siger vidnet, der er fra raketforeningen Copenhagen Suborbitals."

Edit.
Nu är han väl för ung då det där andra styckmordet skedde men han har trots allt perversa fantasier sen 8 års ålder.
Han är så absurd med sitt styckande och morddiskussioner att jag ändå inte kan låta bli att fundera på vad han gjort innan.
Eftersom han med intresse följt Amagermannen så tror jag han är lokal. Likaväl som hans intresse att dumpa lik i Kögebukten och komma undan radar pga att andra båtar stör.
Var det bara praktiskt att han dumpade just där eller betyder det nåt?

Nu tog jag med den andra styckade kvinnan.
1. Refshaleøen
2. Styckad kroppsdel
3. Styckad kroppsdel
4. Kim huvud osv (med reservation då jag hittat fåtal kartor som markerar exakt vart).
https://cdn-img.pressreader.com/pressdisplay/docserver/getimage.aspx?regionKey=7NRaW8d2VGJoTm%2Beb5l2dA%3 D%3D&scale=100

Det blir en rak linje från boende, via den där Köpenhamnkanalen (vad den nu heter) och ner i Kögebukten.
https://kartor.eniro.se/m/9Hvte

5. La till Brøndby (svart 1:a, forna ubåtsplats)

Vid sjösättning av Nautilus 2008 stod det att den skulle ligga vid Teglholmen. Det var också i Köpenhamnskanalen.
Vart var det han hade en verkstad vid 15 års ålder?
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 02:18.
Citera
2018-04-10, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Minns att du skrev som svar på ett inlägg jag gjort, för några dagar sen, något om att PM bad Kim att vänta en stund för att han först själv skulle gå ner och fixa några grejer i ubåten.
Bingo! Tack, där kom det ett sammanhang!

" Peter Madsen forklarede, at han tog fem minutter for sig selv på ubåden, inden Kim Wall kunne komme ned i den.
– Havde du noget, som du skulle forberede?
– Jeg plejede at sige, at Nautilus skulle tage en dyb indånding, inden den skulle ud og sejle, siger Peter Madsen."
Citera
2018-04-10, 02:03
Medlem
develis avatar
Usch vad den här videon är obehaglig. Han talar med en sån övertydlig kyla och inlevelse, det är på samma gång som ett underliggande hot..
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-du-forsvinder-ind-i-en-anden-verden/6789209
Citera
2018-04-10, 03:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Funderar på när Peters pappa flyttade till ett hem. Och om P bodde kvar i huset själv?
Har för mig att jag läst att PM inte ville ha något efter pappan när han dog, bara några verktyg, och att han sen "äntligen fick börja ett nytt liv" och flyttade därifrån. Hittar inte just det nu. Han bodde kanske på olika studenboenden, han inledde ju ingenjörsstudier och svetsarutbildning efter pappans död. Gick aldrig klart utan hoppade av när han tyckte han lärt sig det han behövde.
Här är lite info från när PM var ung, tog hand om pappan m.m.
Citat:
Peter växte upp på 1970-talet på den danska ön Själland i staden Skælskør
Han var ett ensamt barn, som växte upp i pappans värld, fylld av historier om andra världskriget och rymdkapprustningen, och redan som litet barn började han göra egna bränsleexperiment för att kunna göra raketer.

Peter "den konstigaste killen med en gammal pappa" – och från att Peter var 15 år till att pappan flyttade in på ett äldreboende tre år senare skötte han hemmet.

När pappan dog ganska kort efter flytten in på äldreboendet reagerade Peter Madsen knappt.
Han såg sin pappa genom rutan på äldreboende och såg att han var död. Då vände han sig om och gick i väg. Han har berättat att han tyckte det var en lättnad: "Äntligen kan jag gå vidare med mitt liv och göra vad jag vill", säger Thomas Djursing.

–Han vill inte ha något från fadern, och vill inte ha med honom att göra mer. Det är inte så att han uttrycker hat, men han säger att det är definierande.

– Då började han leva ett liv i kontrast till sin far, säger Thomas Djursing. Han inledde ingenjörsstudier, men hoppade av när han kunde tillräckligt mycket för att bygga raketer och ubåtar.

På samma sätt började han på svetsarutbildning, men hoppade av när han fått lära sig vad han behövde.

En röd tråd i hans liv är konflikterna – han har svårt att komma överens med andra, han har höga ambitioner och vill göra allt på sitt eget sätt, berättar Djursing.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-15/raket-madsens-kraschlandning-chockerar
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-sag-sin-dode-pappa-och-gick/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in