2018-04-09, 08:23
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det närmre till Gävle Stockholm? Frejs arena borde väl vara närmre? Plast förvisso.
Är ungefär hälften så långt till Täby som till Gävle från Uppsala. Så ja, det hade väl varit rimligt att spela där i nödfall istället.
2018-04-09, 08:36
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Bästa vore om de klarar sig kvar. Viktigt med lag som kan ha en bra matta året om i serien. Pajasklubbar som Sirius som inte ens klarar av att ha en spelduglig matta i April bör åka på saftiga böter. Tack och lov byter de inom ett par år till konstgräs.

Ut med Kalmar och Trelleborg. Upp med Gefle och Åtvidaberg.
Det här är typ det mest perverterade inlägg jag läst. Hata plast. Hata icke-historia. Hata fiffel.
2018-04-09, 10:57
Medlem
mishimas avatar
Bra påminnelse för AIK:are:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-mffs-supersvit-hemma-mot-aik-19-raka-utan-forlust/?utm_source=fotbollskanalen_tw&utm_medium=twitter& utm_campaign=nyheter
2018-04-09, 11:22
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Bästa vore om de klarar sig kvar. Viktigt med lag som kan ha en bra matta året om i serien. Pajasklubbar som Sirius som inte ens klarar av att ha en spelduglig matta i April bör åka på saftiga böter. Tack och lov byter de inom ett par år till konstgräs.

En bra matta? Fotboll spelas på gräs och inte plast.

z
2018-04-09, 12:00
Medlem
Lurigfaxs avatar
Riktig fotboll spelas på grus. Mvh serietvåan
2018-04-09, 12:05
Medlem
Spelbart naturgräs > konstgräs > ospelbart naturgräs.
2018-04-09, 12:10
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Spelbart naturgräs > konstgräs > ospelbart naturgräs.

Spelbart naturgräs > hybridgräs > spelbart konstgräs > ospelbart naturgräs > slitet konstgräs.
2018-04-09, 13:28
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:

Du mår inte speciellt bra, va? Du vill ha ut två gräsklubbar och ersätta de med två konstgräsklubbar? Får jag fråga vad du ser i dessa klubbar gentemot Trelleborg och Kalmar?
2018-04-09, 14:17
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Som jag tolkar det är du bajare. Du måste ju vara ensam i världen om att vilja ha upp Gefle till allsvenskan, av ickeGeflefans då. Mem visst dwt är en relativt nära bortamatch jämfört med Trelleborg. Kalmar brukar ibland få pris för bästa gräsmatta i Allsvenskan om du missat det.
2018-04-09, 14:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Det här är typ det mest perverterade inlägg jag läst. Hata plast. Hata icke-historia. Hata fiffel.

Vad är icke-historia för något?
2018-04-09, 14:25
Medlem
Diskussionen om naturgräs / plastgräs fortgår här ser jag. Jag är verkligen inget fan av konstgräs men det vore rätt tråkigt om alla klubbar som har konstgräs kastades ut bara sådär. Sedan kan man givetvis tycka vad man vill om underlaget i sig.
2018-04-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieAntwoorder
Du mår inte speciellt bra, va? Du vill ha ut två gräsklubbar och ersätta de med två konstgräsklubbar? Får jag fråga vad du ser i dessa klubbar gentemot Trelleborg och Kalmar?
De har ordentligt underlag istället för en potatisåker. Det säger ju sig självt.

Dessutom är det ett plus att de ligger bättre till i rätt del av Sverige. Ju färre lag från orter präglade av inavel och talfel desto bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in