2018-04-09, 17:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
De har ordentligt underlag istället för en potatisåker. Det säger ju sig självt.

Dessutom är det ett plus att de ligger bättre till i rätt del av Sverige. Ju färre lag från orter präglade av inavel och talfel desto bättre.

Varför vill du ha ut dem i fall de har ordentligt underlag och ligger i rätt del av Sverige?

Plastskiten gör ju att klubbar på kontinenten väljer bort spelare från klubbar med balkongmatteunderlag.
Fredrik Ljungberg berättade det i Viasat-studion.
2018-04-09, 17:15
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Tiddly driver ju med er.

Storstadsderby ikväll. Vilket är det bästa landskapshuvudstadslaget?
2018-04-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Diskussionen om naturgräs / plastgräs fortgår här ser jag. Jag är verkligen inget fan av konstgräs men det vore rätt tråkigt om alla klubbar som har konstgräs kastades ut bara sådär. Sedan kan man givetvis tycka vad man vill om underlaget i sig.
Det skulle kännas underbart att kasta ut skiten omgående.
Om Gud hade en vilja att fotboll ska spela på plast så hade man gjort det från första början!

Nu får du faktiskt ta och förklara dig hur Östersund får positiv energi av att förlora 2 raka.
2018-04-09, 18:45
Medlem
Gustavoss avatar
I Afton händer följande:

Tarik grundlurar Safari och gör 1-0 efter 3 minuter. Rosenberg flippar ur i vanlig ordning, denna gången har domaren inte överseende och han åker på ett rött efter 16 minuter. Sedan gör Tarik två mål till och alltså ett äkta hattrick i 1a halvlek.

Kom ihåg var ni hörde det först
2018-04-09, 18:48
Medlem
mishimas avatar
Gäller att vara vaken på deras raka snabba omstållningsspel.

Sätta press på Milosevic som inte var bra mot Dalkurd.
2018-04-09, 21:00
Medlem
Vinnaren på Ullevi imorgon går upp som ensamt lag med full pott. Helvete vad skönt det vore med seger.
2018-04-09, 21:02
Medlem
ThierryHenry14s avatar
In Norling we trust! Fett äkta

Bra silly av weström och rikard. bra taktiker och bra offensiv så vi säkrar guld 2018
2018-04-09, 21:19
Medlem
Cruachans avatar
Sa det efter fem minuter: Brorsson kommer bli utvisad. Långt ifrån första gången detta händer. Välförtjänt.

AIK riktigt bra i första, väldigt mycket sämre i andra. Men det händer att man går ner sig, trots numerärt överläge. Malmö bara okej, men vi hade något på gång elva mot elva. Trist. Två förlorade poäng.
2018-04-09, 21:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Sa det efter fem minuter: Brorsson kommer bli utvisad. Långt ifrån första gången detta händer. Välförtjänt.

AIK riktigt bra i första, väldigt mycket sämre i andra. Men det händer att man går ner sig, trots numerärt överläge. Malmö bara okej, men vi hade något på gång elva mot elva. Trist. Två förlorade poäng.

Det långa fina anfallet vi hade innan utvisning. Vinner tillbaka bollen högt och kommer direkt upp, sådant vi är så bra på. Så sabbar drummeln det.

Spela Lewicki mot Sundsvall. Så har vi löst det med att få in Svanberg centralt så kan vi spela med både Traustason och Rieks på kanterna.
Senast redigerad av mishima 2018-04-09 kl. 21:28.
2018-04-09, 22:02
Medlem
Argh123s avatar
Tabellen efter 10 omgångar
Eftersom säsongen är lång och mycket kan skifta även i toppen så tänkte jag fokusera på närmaste matcherna. Omgång 10 spelas 16-24 maj (inget särskilt sker, men 1/3 av säsongen).
Eftersom det är början av säsongen spelas ju ingen drömfotboll och de sämre lagen kan skrälla. Ex skulle Djurgården krossa Trelleborg och Östersund fick dyngstryk mot Dalkurd!
jag tror ändå att Östersund har en trygg trupp och är ett hot.
Malmö ska ta kommandot direkt, notera kan man göra är att både Aik och Djurgården har tuffa matcher i början.
Hittade en länk från fjolårets säsong att jämföra med.
http://www.fotbollsweden.se/Allsve%202017%20omg%201-10.htm Se längst ned.
Edit: ta gärna en titt på hemsidan. Finns en hel del gott att se
Nåväl, jag tror topp 3 efter 10 omgångar blir:
Malmö, Norrköping, Aik.
Senast redigerad av Argh123 2018-04-09 kl. 22:15.
2018-04-09, 22:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Det är verkligen helt obegripligt hur Brorsson resonerar, han ska va glad att han fortfarande är på planen men så gör man nåt så korkat att han drar Goitom i armen på offensiv planhalva och helt regelrätt åker man ut. Det går inte å förstå tankegångarna.

Överlag är 1-1 rättvist och ett resultat som är mer än okej, men det är besvikelse över att vi inte utnyttjar övertaget ett jävla dugg. Tvärtom fick Malmö bättre grepp om oss efteråt och att va en man mer men ha det som nackdel låter bara sinnessjukt, dessvärre är det sant.

Ska man blicka framåt är det derby på söndag och det kan gå precis hur som helst.
2018-04-09, 22:40
Medlem
Brorsson måste ha fått ett rejält hjärnsläpp . Inte ens om jag hade varit Mffare hade jag försvarat det där. Fruktansvärt korkat och klantigt av Brorsson. Men alltså AIK vad höll dom på med? 1-1 borta mot AIK är ju jättebra totalt sett men hur kan man bara parkera bussen när man blir en man mer? Dom verkade ju inte ens försöka efter det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in