2018-05-02, 15:51
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Serien avgörs som bekant på höstsäsongen.. Så allt snack om guld känns uppblåst för min del, oavsett om vi skulle ligga 1:a inför VM-uppbehållet.

En avgörande del för Hammarby blir hur många vi tappar till sommaren, och vilka vi tar in som ersättare. Skulle Hamad lämna i sommar går vi miste om en central pjäs som jag har svårt att se hur vi skall ersätta. Nahir Besara spelar som bekant på Tankens plats, och inte Hamads, så vet inte hur mycket till ersättare han blir tillslut. Kanske att han kommer in för att roteras istället för Smarasson.

Hur som haver, fram till VM är det bara att njuta av att se Bajen spela fotboll. Längesedan laget hade så här mycket självförtroende.

Får också hoppas på att den senaste tidens framgångar ökar biljettförsäljningen. Mer publik = mer pengar.

Mot segern!
2018-05-02, 16:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Men du duckar fortfarande frågan; varför gör inte du det? Är det inte lika intressant nu när det är en djurgårdsspelare?

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Men vad tycker du om Karlströms beteende och tycker du han ska bestraffas i efterhand? Representerar han Djurgården på ett bra sätt? (Och då menar jag med filmningen och inte hans spel i övrigt)

Har diskuterat det här med en hel del Djurgårdare och slutsatsen från oss alla är att Karlström borde slippa bli uttagen mot Malmö och få vila lite. Det är så fruktansvärt risigt filmat så nästan Sundgrens dödsryck var bättre. :/
Än mer pinsamt att han ska göra det strax efter vi har klagat högljutt på Sundgren... Och nej, jag gillar inte Olsson heller.

Så, tack för mig!
2018-05-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Serien avgörs som bekant på höstsäsongen.. Så allt snack om guld känns uppblåst för min del, oavsett om vi skulle ligga 1:a inför VM-uppbehållet.

En avgörande del för Hammarby blir hur många vi tappar till sommaren, och vilka vi tar in som ersättare. Skulle Hamad lämna i sommar går vi miste om en central pjäs som jag har svårt att se hur vi skall ersätta. Nahir Besara spelar som bekant på Tankens plats, och inte Hamads, så vet inte hur mycket till ersättare han blir tillslut. Kanske att han kommer in för att roteras istället för Smarasson.

Hur som haver, fram till VM är det bara att njuta av att se Bajen spela fotboll. Längesedan laget hade så här mycket självförtroende.

Får också hoppas på att den senaste tidens framgångar ökar biljettförsäljningen. Mer publik = mer pengar.

Mot segern!

Ger lite extra kulor om Jiloan får spela wm oxå.
2018-05-02, 19:09
Medlem
LT10s avatar
Alltså fyfan, vilken misär det är nu. Jag har inte ens pallat kolla tabellen efter derbyt eller orkat skriva här förrän nu. Inte nog med att Pa Dibba avgör i 90:e minuten och vi åker på ännu en derbytorsk, så betydde den torsken att vi dessutom är 8, respektive 6 poäng bakom 1:an bajen och 2:an aik. Mardröm minst sagt.

Det Karlström gjorde vill jag aldrig mer ser, fyfan vad jag skämdes och jag hoppas Karlis gör det. Inte värdigt någonstans.

Vi behöver vinna nu, och vi behöver leverera framåt. Ser dock inte vilka som ska göra det framåt, vi är så fruktansvärt uddlösa...

Malmö, BP, Malmö (cupen) tre vinster och man mår någorlunda igen. Hoppas kan man ju...
2018-05-02, 19:32
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sjunka lika snabbt som Titanic? Efter seger mot
Malmö kommer tongångarna vara annorlunda. Varje gång jag tittat tycker jag Tino varit riktigt tung där framme, sugit fast och fördelat bollarna och han gjorde 2 mot MFF. Måste vara en chimär, en rökridå, döma av vad man läser här. Den där Julian då? Garba hade inget? Finns ju en jävla massa forwards. Är Mayambela mittfältare eller forward?

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du kanske ska vänta ut cupfinalen innan du dömer ut dem. Ifjol vann de inga derbyn, men slutade med lilla-silvret.

Under de första omgångar i fjol var både Göteborg och Elfsborg "mvh serieledare". Efter omgång 6 var Sirius tvåa? Det är mycket kvar.
Jag överdrev när jag skrev att DIF sjunker som Titanic.
Tino kan jag inte påstå sett "tung ut" kom igen, hans första touch touch är dålig och han hans avslut är inget att hurra över. Visst två mål mot ett Malmö som gungar, men det var ju mest att peta in bollen. Bara för jag skriver detta kommer han att ösa in mål.
2018-05-02, 19:51
Medlem
Varför möts AIK och Sirius idag igen?
2018-05-02, 19:55
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Varför möts AIK och Sirius idag igen?
För att hjälpa Aik slippa överbelastning när de kvalar till Europa senare i sommar.
2018-05-02, 20:28
Medlem
HVIT.s avatar
Solnatattarna tycks tro att Ivan Torino är som HV:s Stefan Liv! Svar: Nej!
2018-05-02, 20:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det verkar som att en del som inte följer AIK närmare inte märkt att Saletros utvecklats rejält och är en väldigt stark ersättare som defensiv och offensiv mitt och även vänster wing.
Citerar mig själv från en månad tillbaka.
Tror alla nu kan se att han gått framåt en klass från duglig till riktigt, riktigt bra.
Tyvärr går hans kontrakt ut i år men förhoppningsvis vill han förlänga trots att han ännu riskerar att nöta en del bänk.
2018-05-02, 21:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Vad fasiken yrar du om?
2018-05-02, 21:29
Medlem
Citat:
Fan vad känslokall du är. Ivan Turina är och förblir en legend oavsett vad man tycker om AIK som klubb. Låt dom hedra honom och låt Ivan vila i frid utan troll. Maken till respektlöst inlägg är svårt att hitta till och med på flashback
2018-05-02, 21:43
Medlem
Citat:
Visst var det Stefan Liv som föddes i polen och var hockeymålvakt i *Lokomotiv Jaroslavl när deras plan störtade. Tragisk olycka för alla i Jaroslavl? Vad är kopplingen till Ivan och HV?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in