2018-04-08, 20:32
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Örebros enda derbyn är väl mot Forward och Pekings enda mot Sylvia/Sleipner.
Derby är ju löjligt att använda i en match som Ösk-Peking.
Det var isf "E6-derby" i premiären mot TFF, E20-derby mot Bajen på tisdag och sedan kör vi även E45-derby mot Östersund i omgången efter. Härligt med derbyn varje omgång!

Nej, men nog om det idiotiska i att mjölka derby-begreppet nu.

Matchen på tisdag är givetvis viktig, inte så att den är avgörande på något sätt men kan vi ta en seger där och åka till Östersund med sex pinnar är starten bra oavsett. Det tystar dom kritiker som är mest högljudda och det behövs.
Skulle vi sedan dessutom ta en pinne eller så i Östersund är starten en ren dröm mot vad man fasade för.

Degerfors är (Länsderby). Mycket historik med dom. Peking är ju bara för skojs skull. Dom hade mycket folk igår men vart lite fundersam hur tysta de var. Dom var ju trots allt 2000 enligt NA. Börjar medgångssupportrarna sina mån tro?
2018-04-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Mitt Sundsvall skulle mött Sirius borta ikväll men deras jävla matta var i för dåligt skick för spel. Vad har Studenternas för jävla plan egentligen?

Blev ju samma sak förra året och då fick en match spelas på Gavlevallen.
2018-04-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Kan ju iofs förstå att man har svårt att hitta annan spelort då Dalkurd spelar där i år, men mattan på Studenternas är ju rena skämtet
2018-04-08, 20:44
Medlem
Citat:
Kan ju iofs förstå att man har svårt att hitta annan spelort då Dalkurd spelar där i år, men mattan på Studenternas är ju rena skämtet

Vad jag vet så måste alla allsvenska lag ha en reservarena. Sirius verkar ha anmält Gavlevallen som reservarena men det blir ju som du skriver svårt att rodda ihop det nu när det är två lag i högre serier som spelar där.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sirius-hemmapremiar-i-fara-ytterst-tveksamt-om-det-blir-spel/
2018-04-08, 20:46
Medlem
Citat:
Vad jag vet så måste alla allsvenska lag ha en reservarena. Sirius verkar ha anmält Gavlevallen som reservarena men det blir ju som du skriver svårt att rodda ihop det nu när det är två lag i högre serier som spelar där.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sirius-hemmapremiar-i-fara-ytterst-tveksamt-om-det-blir-spel/
Dalkurd kan ju förvisso inte hjälpa att Sirius använder Gavlevallen som reservarena men man undrar ju verkligen vad Uppsalas planskötare sysslar med. Är väl andra året i rad planen inte varit spelklar till premiären?
2018-04-08, 21:40
Medlem
Citat:
Dom har iaf en matta och inte en balkongmatta.
Men det är så att det är negativt för Sirius att få matchen inställd. Men i slutändan så ger det Sirius ge dom något positivt.
Precis så som du förklarade om ÖFKs 2 förluster som i slutändan kommer ge dom positiv energi.
Ja enligt dig.
2018-04-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur fan har knullbosse lyckats med detta Djurgårdslag?

Bland det absolut sämsta jag har sett de senaste åren från Djurgården. Hade jag varit Djurgårdssupporter så hade jag haft dunderångest inför denna säsong.

Ni har verkligen ingen potentiell målgörare och mittfältet håller absolut inte för topp 5. Försvaret såg inte ut att vara någon höjdare heller.

Då skulle du sett premiären förra året mot Sirius.

Försvaret som du sågar släppte idag in sitt första mål på 7 tävlingsmatcher.
Dunderångesten är långt borta men vi får nog steppa upp lite om vi inte ska slåss i mitten med vraken.
2018-04-09, 00:01
Medlem
Efter två omgångar börjar jag tro att vi kommer få lite skrällar i bottenstriden. Örebro är vekligen inte bra i år men de har Besara så de klarar sig kvar. Östersund har börjat med torsk och där vill jag höja ett varningens finger. Börjar undra om inte en mättnad smugit sig in i truppen. Neutraliserar man Sema så stiger oddsen för att komma hem med poäng med 83,8 % eller något. Det är uppenbart att de blivit försvagade av sina tapp på nyckelspelare. Jag tror Östersund kommer få akta sig för det nedre strecket.
2018-04-09, 00:16
Medlem
Citat:
Är det närmre till Gävle Stockholm? Frejs arena borde väl vara närmre? Plast förvisso.
2018-04-09, 00:33
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Efter två omgångar börjar jag tro att vi kommer få lite skrällar i bottenstriden. Örebro är vekligen inte bra i år men de har Besara så de klarar sig kvar. Östersund har börjat med torsk och där vill jag höja ett varningens finger. Börjar undra om inte en mättnad smugit sig in i truppen. Neutraliserar man Sema så stiger oddsen för att komma hem med poäng med 83,8 % eller något. Det är uppenbart att de blivit försvagade av sina tapp på nyckelspelare. Jag tror Östersund kommer få akta sig för det nedre strecket.
Det skulle vara drömmen om plastklubben Östersund åkte ur och rakt ner i Bond-divisionerna.

z
2018-04-09, 01:37
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Östersund kommer att vända på detta och nå topp fem. Det är jag övertygad om. Man har fått mycket av det goda under de senaste åren och knappt något av det sämre. Vi vet att Potter kan stå för magi och tror att detta sporrar honom något otroligt - att få visa vad han går för även ur ett perspektiv som detta.

Edit: Dock ser jag gärna att Östersund åker ur och Potter tar över Enköpings SK eller något sådant lag. Lät för positiv om Östersund i texten ovan.
2018-04-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Det skulle vara drömmen om plastklubben Östersund åkte ur och rakt ner i Bond-divisionerna.

z
Bästa vore om de klarar sig kvar. Viktigt med lag som kan ha en bra matta året om i serien. Pajasklubbar som Sirius som inte ens klarar av att ha en spelduglig matta i April bör åka på saftiga böter. Tack och lov byter de inom ett par år till konstgräs.

Ut med Kalmar och Trelleborg. Upp med Gefle och Åtvidaberg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in