2018-04-08, 10:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, tyvärr. Jag hoppas givetvis det är tidigare, snabbare, medvetslös, synkoperar och allt jag kan uppbringa - men sett till den här sortens förövare, sett till ostörd BP så vete fan.
Jag undrar dock vad han sysslar med 02.15 då han står still i drygt 50 minuter.
Han har kanske Filmat/laddat upp i molnet?
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-08 kl. 11:34.
Citera
2018-04-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Detta har jag trott hela tiden. Hon dog och styckades vid det sista dyket.
Risken finns att hon levde, så pass länge. Tanken är vidrig. Han var under ytan i flera timmar mellan 20.30 - ca 23.15. Minns inte riktigt tiderna där. Jag tror att han under de timmarna övermannade henne, band upp henne på stegen som han tagit från luckan i fören samt band anklarna nere vid golvet. Huvudet band han med ett bälte, och handlederna uppe vid luftrören. När han bundit upp hela henne så började han plåga henne med kniven. Hon hade många relativt ytlliga sår på torson och på huvudet. När han var klar med att plåga henne gick han upp till ytan och skickade ett sms till hustrun. Sen seglade han under några timmar - med KW vid liv men bunden - till Kögebukten. Där dök han. Därefter kom grand finale: den långa skruvmejseln stack han upp utifrån, genom vaginan och upp i buken. Flera gånger. Där började hon förblöda. Då började han sticka djupt i hennes nedre buk och runt könsorgan. När han såg att hon var bortom sans så skar han huvudet av henne. Då höll hon troligen dessutom på att kvävas av munkavlen. Och han ville INTE att hon skulle vara död när han skar av henne huvudet.

Därefter påbörjas styckningen. Ett vidrigt blodigt hantverk. Det tog ett par timmar. Sen går han upp till ytan och dumpar delarna. Det enda jag inte får ihop är håret. Varför klippte/skar han av henne håret? Gjorde han det i början för att skrämma henne? För att plåga henne? Eller hade detta något annat syfte?
Citera
2018-04-08, 11:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ingen av dessa två manövrar kräver att ubåten ligger still. Inga problem att göra båda de två sakerna samtidigt, och därtill framföra ubåten. Så jag tror nog att han ägnade sig åt något annat.

När det framkom att det fanns en kamera ombord som saknade minnsekort, och att vi inte hört talas om att det hittats något minneskort som kan höra till kameran någonstans, vare sig i ubåten, verkstaden eller bostaden, så är jag rätt övertygad om att PM dokumenterat det hela antingen med bilder eller film.

Det tror jag också är högst troligt. Detta var något som jag inte trodde från början, kanske mest för att tanken var för vidrig för att tänka.
Citera
2018-04-08, 11:13
Medlem
Alltihop är SÅ planerat:
I maj 2017 sjösattes båten.
I maj 2017 köptes diverse prylar, stropp och skruvmejslar.
I maj 2017 messade han div damer att följa med ut.
Under sommaren bad han flera kvinnor att åka ut med honom. Ensam.

Under den här tiden finslipade han planerna i sitt sjuka huvud. Han höll fantasierna vid liv genom att ladda ner och kika på tortyrfilmer.

Jag begriper inte hur han ska kunna bli dömd enbart för griftefridsbrott. Detta mål är såååå enkelt att döma i nu när vi har facit.
Citera
2018-04-08, 11:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Murder-kit.

""Det, jeg lægger mest mærke til, da jeg får øje på ham, er, at jeg ser en sav stikke op i mængden af folk. Det er uden for normalbilledet", siger vidnet.
Det er en normal fukssvans med gult, orange håndtag", siger vidnet.
Anklageren viser vidnet et billede af den fukssvans, som politiet og dykkere har fundet på bunden af Køge Bugt.
"Ja, det er den sav", siger vidnet." live dr

"- Nej, at han gik målrettet og tilsyneladende uden at ville snakke med nogen, var min tolkning. Saven var i en rygsæk." live b.dk

"Anklager Jakob Buch-Jepsen har nu overtaget igen. Han taler om flere fund på Peter Madsens ubåd Nautilus, eksempelvis en grå rygsæk. Den stod åben i ubåden. Det er i rygsækkens lomme, at politiet finder videokameraet. " live dr

Ja. Han har filmat, högst troligt, och kastat/gömt minneskortet.

Jag anser att det är så otroligt att han, efter all den noggranna planering han bemödat sig om, skulle glömma minneskortet! Det är klart att videokameran är ”ready to roll”. Usch.
Citera
2018-04-08, 11:27
Medlem
Dom här 50 minuterna några menar han lastade upp film... Han kanske kollade om han var eftersökt, och läste all info han kom över på nätet?

Gav säkert en extra kick. Han som fantaserade om att polisen jagade honom...
Citera
2018-04-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ja. Han har filmat, högst troligt, och kastat/gömt minneskortet.

Jag anser att det är så otroligt att han, efter all den noggranna planering han bemödat sig om, skulle glömma minneskortet! Det är klart att videokameran är ”ready to roll”. Usch.

Absolut har han filmat. Det är jag också övertygad om. När man tidigare filmat och fotat inne i ubåten så använde man alltid mobilerna. Enligt ett vittne fanns det ju ingen anledning att ha en videokamera med på båten. Och troligen var ju också Kim medveten om filmandet under hans tortyr. Vidrigt.
Citera
2018-04-08, 11:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, du ser så god framförhållning han hade. Påminner om intervjun med filmteamet:

"- Under interviewet 10. august begyndte han at tale om, at han har brug for at lære at holde kæft fordi han havde svært ved at holde ting for sig selv. Og så brugte han den analogi, at han var den hovedmistænkte for mordet på sin nabos hustru. live bt

Samtidigt är han inte alls klar över klockslag mer än att det är em.

"Vidnet bekræfter, at han til første afhøring har sagt, at han så Peter Madsen mellem 15.30 og 16. Senere talte han med politiet igen, og her fortalte vidnet, at han sidste gang havde kigget på sit ur klokken 15, inden han så Peter Madsen. Så det måtte være mellem 15 og 17, han havde set Peter Madsen.
"Så har politiet nok misforstået. Jeg har sagt 15-16, fordi vi var i det område der. Jeg har nok sagt 16.30, for 17 var det nok ikke", siger vidnet.
"Når jeg tænker tilbage nu, virker 15-16 mere korrekt" Seoghör

Kanske man kan hjälpa honom på traven?
Antingen är det innan intervjun eller efteråt.

Fra 15.15 til cirka 16.30 optog de et interview med Peter Madsen. Derefter pakkede de sammen.
- Klokken har været tæt på klokken 17, da vi forlod værkstedet, siger vidnet.
Peter Madsen gik udenfor for at foretage nogle opkald.
Klokken 16.38 modtog han et opkald fra Kim Wall, som han havde kontaktet via sms. Det var ikke noget, han omtalte overfor det australske filmhold."
live tv2.dk

Mirr fetade sista stycket.

Va? Det låter ju som om M har kontaktat Kim först via sms. Det har jag trott hela tiden och att han då det blir klart att Kim ska komma beger sig till ubåten med saker/verktyg mm nedpackade i sin ryggsäck.

Lång mening sorry.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-08 kl. 11:59.
Citera
2018-04-08, 11:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är Madsens telefon den enda som har signal efter 20:15 ca? Det står i rapporteringen att mobilerna bryts efter KW sista sms till pojkvännen efter 20 tiden. När fick frun ett sms? Runt 23:30?
Då är hans telefon i gång alltså, och KW är inte tillgänglig. Jag tror hon är död vid den tiden och sen återstår det ett långt arbete att dela kroppen med allt pyssel med rör, påsar buntband osv, för att senare börja dumpa.
[Min fetning]
De dök ned 20.43 och kom upp igen 23.05.
Sms:et till frun skickades 23:25:
”S*rid, jeg er lidt på eventyr med Nautilus. Har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne" (följt av en rad med hjärtan).

KW:s sista 4 sms: 20:15-16. Ett 5:e sms (som ej kunnat återskapas) skickades förmodligen nerifrån ubåten. 20:29 registreras från KW:s mobil några sekunders internetaktivitet som inte har kunnat klarläggas.

Åklagaren rapporterade också att PM skickat ett meddelande till KW medan hon förmodligen befunnit sig på ubåten. De kan inte se vad meddelandet innehöll, men det var ett MMS.

Från 20:43 försökte KW:s pojkvän skicka sms men fick aldrig något svar.

De små ytliga sticken kan tyda på en lång och utdragen tortyr; han har först ”lekt” med henne som katten leker med musen; för att sedan trappa upp tortyren och då också använda sig av allehanda verktyg. Till en början kan han ha tagit det lite lugnt; suttit och pratat och invaggat henne i säkerhet; sedan fått henne i en position där han snabbt och effektivt kunnat överrumpla och oskadliggöra henne, t.ex. genom att först få henne att luta sig fram mot ett av de runda båtfönstren nära bordet där de kan antas ha suttit och druckit kaffe - i enlighet med en tänkt passagerares beteende och vilket också demonstreras när han visar sin uppgraderade ubåt:
https://player.vimeo.com/video/199314829?autoplay=1&title=0&byline=0

Vad som sedan utspelat sig är svårt att spekulera närmare i, och ingen vet heller exakt hur allt gått till; man kan bara med ledning av KW:s olika skador ana sig till vad hon fått utstå. - Något han tydligen inte har gett sig på är hennes ögon; han verkar ha satt en ära i att hon skulle se allt vad han gjorde; vilket verktyg han funderade på att använda, osv. Eftersom han kallas för ”mannen utan stoppknapp” har han nog inte heller kunnat avhålla sig från att inför varje nytt steg i sin sadistiska tortyr detaljerat beskriva vad han tänkt sig härnäst. Det är i vart fall väldigt svårt att tänka sig att PM skulle ha varit knäpp tyst mellan varje verktygsbyte.

Vi vet inte under vilken timme KW avlidit; ej heller hur stor del av PM:s hantering som varit av rent (eller övervägande) sadistisk, rent sexualsadistisk, rent experimentell, rent nekrofil karaktär, eller en salig blandning - vilket inte utesluter att t.ex. vampyrism kan ha ingått sin ett led i att fylla en lucka i PM:s ständigt pågående fortbildning och den egna uppgraderingen.

Det enda vi 100% säkert vet är att han har ljugit; inte bara en, två, tre... gånger, utan f.n. håller han på med sin fjärde version av hur det hela utspunnit sig, och inte heller denna version kan i praktiken äga giltighet, varken när det gäller "olyckan" eller tiden för perforeringen av KW:
• Satte i land KW - Ej olycka - Ej styckning
• KW fick lucka mot huvudet och kraniebrott - Olycka - Ej styckning - Sjöbegravning av hel KW
• KW:s torso hittad - Olycka - Ej styckning - Sjöbegravning av hel KW - Nu invecklad i ett osannolikt scenario där en tredje person ska ha fiskat upp KW och skändat hennes kropp
• KW:s huvud mm hittas - KW oförklarligt död - Misstänkt undertryck och avgaslukt i luften - KW styckad i sex delar - Detta scenario inkluderar också ett oräkneligt antal "punkteringsskador" på såväl kropp som emballage

Det kan alltså mycket väl vara som du skriver; att styckningen i alla dess delar tog längre tid än vad den kanske normalt sett skulle ha gjort, och anledningen kan ha varit att just själva styckningen utgjort huvudpunkten i PM:s förverkligade fantasi.
Citera
2018-04-08, 11:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Detta har jag trott hela tiden. Hon dog och styckades vid det sista dyket.

Jag antar ju endast detta och hoppas att jag har fel.
Ja, det är ju ett av flera antaganden man kan göra, och fortfarande är det endast PM själv som sitter inne med hela sanningen.

I bästa fall kan pinan ha gjorts rel. kort; i sämsta fall varade allt det KW i levande tillstånd tvingades utstå under större delen av den fullmånebelysta natten allt för oförlåtligt lång tid.

Den osäkerhet som råder härvidlag är sadism i dess renaste form.
Citera
2018-04-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Alltihop är SÅ planerat:
I maj 2017 sjösattes båten.
I maj 2017 köptes diverse prylar, stropp och skruvmejslar.
I maj 2017 messade han div damer att följa med ut.
Under sommaren bad han flera kvinnor att åka ut med honom. Ensam.

Under den här tiden finslipade han planerna i sitt sjuka huvud. Han höll fantasierna vid liv genom att ladda ner och kika på tortyrfilmer.

Jag begriper inte hur han ska kunna bli dömd enbart för griftefridsbrott. Detta mål är såååå enkelt att döma i nu när vi har facit.

Exakt. Och dessutom den 10 maj bar han dit det sista för att Nautilus skulle vara komplett utrustad för ändamålet

Kniv
Rör
Fogsvans
Stroppar
Skruvmejslar
Kameran
mm.

Som du säger SÅ planerat.
Citera
2018-04-08, 11:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Mirr ferade sista stycket.

Va? Det låter ju som om M har kontaktat Kim först via sms. Det har jag trott hela tiden och att han då det blir klart att Kim ska komma beger sig till ubåten med saker/verktyg mm nedpackade i sin ryggsäck.

Lång mening sorry.

Nej han har inte det, dom har ju återskapat M:s mobiltrafik. Det var K som kontaktade M först, punkt, och det gjorde hon EFTER att han bar iväg det där lasset till N. Alltså var det inte med tanke på K han bar ner det (OM det var ett mordkit överhuvudtaget, det KAN ju finnas oskyldiga förklaringar till varje enskild pryl). Vilket inte hindrar att han bar ner det i tanken att han någon av de närmaste dagarna skulle få användning för det ändå, för NÅGON kvinna måste ju vara tillräckligt korkad för att nappa.

Jag är faktiskt imponerad av att så många kvinnor ändå var så förståndiga, att de pratade med sina män och pojkvänner hemma om det konstiga erbjudandet, och tillsammans med dem kom fram till att säga nej. Fast det var en spännande once-in-a-lifetime-experience som de sa nej till. Undrar vad K:s pojkvän tänker idag om att HAN inte sa nej på skarpen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in