2018-04-08, 01:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För övrigt: hur förklarar du att filtren kunde vara helt rena?

Någon servade motorn och bytte filter mellan förra turen med ubåten, och den sista, givetvis. Pucko!
Citera
2018-04-08, 01:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
....
Fortsättningsvis tror jag att PM bär på ett kvinnohat.

Det kan grundas i hans egen mor och vad som inom forskning kallas "displaced matricide" (displaced anger, revenge är andra snarlika) vilket var vad seriemördare som Kemper, Shawcross, Ridgway och flertal andra ägnade sig åt och som uppstår vid en generellt osund uppväxt. Det är komplext med andra ord. Det behöver inte vara fel på själva morsan, snarare projicering dvs besvikelse som leder till hat. Det kan även skapa försvarsmekanismen splitting som delar upp kvinnor i god och ren versus orena/nersmustade och onda.
PM har en tendens att dela upp tingen i svart och vitt, ond och gott - för att inte tala om hans blogginlägg himmel och helvete..

PM har skapat en specifik mapp som han nämner 'beheading mother', den sticker ut.
PM beskyller sin mor även om han är medveten om att hans far inte har alla hästar hemma.
Han beskriver hennes i kränkande termer som mindre vetande och med en kall ignorans. Att hon var för fin, religiös och ordningssam. Tråkig, intetsägande - knappt värt nåt. Det är med andra ord nåt som inte stämmer här och att fadern spädde på avskyn har framkommit med sitt hat mot modern och en generellt stereotyp och kränkande kvinnosyn.
Intressant. Kom att tänka på när PM fick frågor i psykutredningen som handlade om hans barndom. "Berättar också hur hans pappa var hård mot hans bröder. Och att hans mamma svek när det gällde detta".
Bara att uttrycka det så, som ett "svek" från mamman istället för att säga att pappan misshandlade dem, han gjorde fel.
När man sen läst artiklar som handlat om hur han beskrivit sin barndom i Djursings bok verkar det nästan som att han, som liten, inte ens funderat över pappans misshandel av halvbröderna (och förmodligen drabbades mamman av detsamma). Då undrar jag om han som liten redan förtränger känslor helt eller om det kanske är så att han, via pappan, tyckt att de förtjänade det? Att halvbröderna och mamman var mindre värda än han och pappan. Kvinnohat fick han ju i vart fall så det räckte, från pappan. Speciellt extremt var ju hatet riktat mot mamman och kanske då "hennes egna avkommor", d.v.s PM:s halvbröder.

I två plusartiklar i AB har det tagits upp en del om PM:s barndom, hur han uppfattade mamman och hur han först i vuxen ålder fått veta hur omfattande våldet varit i hemmet när en av bröderna berättade det. Lägger upp det som handlar om just det här från båda artiklarna:
Citat:
Modern var i tjugoårsåldern och hade tre söner med olika män när hon träffade Madsen far, en krögare i 60-årsåldern. De skilde sig när Peter var sex år och han blev tvungen att välja mellan föräldrarna. Han valde sin far och hade därefter bara kontakt med sin mamma runt en gång om året. Frånvaron av modern, som dog 2012, beskriver Peter Madsen inte som någon stor sak.
- Min mamma var en sådan där fin dam som bodde i ett fint hus, med fin matta och allt möjligt fint. Om jag skruvade med en cykel, så blev hon chockerad över att jag hade svarta fingrar. Det var en miljö jag inte kunde existera i, säger Peter Madsen i boken ”Raket-Madsen”
.
Citat:
Det var faktiskt först i vuxen ålder som Peter Madsen fick veta hur omfattande våldet i hemmet hade varit, då hans bror berättade om det.
”När jag tänker på pappa tänker jag på hur barn i Tyskland kan ha haft det om deras far var befälhavare i ett koncentrationsläger. Det är otroligt att mina bröder har blivit hela människor, för jag vet att han var grym mot dem.
Citat:
Frånvaron av mamman var ingen stor sak, enligt Peter Madsen. ”Vi hade aldrig någonting gemensamt. Min mamma var djupt religiös och jag är djupt ickereligiös. Vi var helt oense om grundläggande saker och har aldrig riktigt firat någonting tillsammans. Inte ens jul. Hon visste ingenting. Jag kunde lika gärna fråga katten. Min pappa visste en hel del, och det han inte visste hittade han på”, säger Madsen i boken.
Citera
2018-04-08, 01:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har det gått 7 timmar efter KW död tills Madsens perforerade KW för att hon inte skulle flyta vilket han uttalade att han gjorde i samband med delningen av kroppen.

SVAR -Det är osannolikt i och med att skadorna är intill eller direkt i anslutning till döden.

Det betyder alltså att det inte är troligt öht eller i närheten och inte heller lämnas en öppning från expertisen att det kan vara på det viset. Fattar du inte nu kan jag inte hjälpa till mer.

Jaså, ska du bära dig lika lögnaktigt åt som develi nu och försöka skriva om historien?

Det handlade inte om tiden mellan döden och pikeringen, utan om tiden mellan döden och styckningen! Var har rättsläkaren sagt att det inte kan ha gått så lång tid mellan död och styckning.

Sedan är det så, om man ska vara noggrann, att det är bara två av alla stick som rättsläkaren kunnat koppla till en levande eller döende KW. Resten kan vara efter döden och de är inte heller satta till något tidsspann. Så det kan mycket väl vara så att en del av sticken gjordes vid styckningen, som kan ha gjorts vid 07-tiden, även om KW dog vid 23. I alla fall har ni fortfarande inte kunnat prestera några referenser till uttalanden från rättsläkaren som styrker era påståenden om motsatsen!

Eller instämmer du kanske i att döden kan ha skett vid 23 och styckningen vid 07, och att det inte existerar någon dementi? Till skillnad från develi.
Citera
2018-04-08, 01:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men om han torterade henne och skar av hennes hals så lär det ha blödit rätt mycket eller hur? Därefter så kan det ha varit så att han väntat och sovit av sig sin eufori o styckat henne efter några timmar eller mer.

Så kan det absolut ha varit. Det är ju den bilden PM själv ger, undantaget att han inte medger tortyr och mord. Och det finns ingenting i den tekniska bevisningen, inräknat rättsläkarens rapport, som säger att det inte kan ha gått till som du beskriver. Det är det jag försöker få develi m.fl. att fatta. Men det börjar nog bli dags att ge upp det. De får dock finna sig i att bli emotsagda varje gång de drar upp sina villfarelser som vore de fakta
Citera
2018-04-08, 01:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har likaväl läst allt och sensmoralen är att PM's tidsspann dementeras (tid död-styckning). H

Återigen glömmer du länken till den där dementin du pladdrar om.

Du är verkligen ett troll på riktigt!

Ingen sådan dementi existerar, och ingenting emotsäger att det kan ha gått 8 timmar mellan död och styckning. (Jo, det är 8 timmar mellan 23 och 07).
Citera
2018-04-08, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressant. Kom att tänka på när PM fick frågor i psykutredningen som handlade om hans barndom. "Berättar också hur hans pappa var hård mot hans bröder. Och att hans mamma svek när det gällde detta".
Bara att uttrycka det så, som ett "svek" från mamman istället för att säga att pappan misshandlade dem, han gjorde fel.
Ja, det är hur han uttrycker sig kring händelsen som är intressant. Jag skrev även "Det kan grunda sig i en besvikelse som sen förvanskats över tid" vilket sammanfaller med det du skriver.
Hans sätt att beskriva henne är kallt, mer mekaniskt. Hon betydde ingenting, var mindre vetande. Det ligger en nedvärdering i hans ordval. Ingen större förlust att bli av med henne - hon var ju inte ett dugg rolig jämfört med pyro expriment och raketbyggande.
Sen späddes det väl på via pappan som gjorde allt för att skapa en klyfta. Därav hade jag åtanke på splitting, en snedvriden uppdelning av kvinnor. Det ses väldigt väl madonna-hora komplex i hans himmel och helvete inlägg.

"Her er mennesket guddommeligt, og her er ingen dyriske drifter. Kun den sande tro, ophøjet, ren og ædel."
"En smuk englepige smiler sit naturligt rene smil til dig. Ingen make up her. Du tænker ganske kort, åhh, hun er godt nok køn, faktisk ret lækker..."

... och iom denna begärsfyllda tanke kring detta rena väsen så dimper han ner i underjorden.
Citera
2018-04-08, 02:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tror även det är något vi aldrig kommer få veta. En del menar att det är då han fyller på tankarna , en del menar att det är då som han laddar upp film i molnet. Kan ha varit vad som helst.

Ingen av dessa två manövrar kräver att ubåten ligger still. Inga problem att göra båda de två sakerna samtidigt, och därtill framföra ubåten. Så jag tror nog att han ägnade sig åt något annat.

Citat:
Själv är jag högst tveksam till filmandet. Men med tanke på att det fanns en egen porrfilm med honom och en svart kvinna då han har en go-prokamera på sig så finns ju möjligheten. En del till som vi nog aldrig kommer få svar på.

När det framkom att det fanns en kamera ombord som saknade minnsekort, och att vi inte hört talas om att det hittats något minneskort som kan höra till kameran någonstans, vare sig i ubåten, verkstaden eller bostaden, så är jag rätt övertygad om att PM dokumenterat det hela antingen med bilder eller film.
Citera
2018-04-08, 02:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det enda jag ber om är att du presenterar en länk till dementin från rättsläkaren som du mal om.
Om det nu är något som varit upp i rätten, så är det knappast fullständigt ointressant för målet. Men oavsett vilket så är det inte du som avgör vad som är ointressant för målet och inte.

Du blir ju bara sur och aggressiv för att du är så sanlöst prestigefylld att du under inga som helst omständigheter klara av att ha fel, du är ju till och med värre än PM på den punkten.

Ingen har hävdat något annat. Är du helt packad eller? Hur många gånger ska man behöva förklara saker för dig. Att hon dog vid 23 finns dock inget som säger är fullständigt fel!

Ovanstående har ingenting som helst att göra med vid vilka tidpunkter döden och styckningen skedde, eller hur lång tid det var mellan dem.

Inte ens något så trivialt fattar du, helt makalöst!

Du kan visst verkligen ingenting om mordutredningar!
JO! Det är något av det mest intressanta för åklagaren att få reda på. Tidpunkt för döden, och dödsorsaken är högintressanta saker. Tyvärr är det dock något som inte kan fastställas i detta fallet.

Alldeles nyss sa du att åklagaren inte var intresserad av dödstidpunkten, och nu påstår du att han vill visa att tidpunkten inte stämmer.

Du snurrar in dig så totalt i dina egna påhitt och villfarelser att du snart inte vet vad du själv heter.

Men det är precis likadant som igår, du byter samtalsämne bara för att du inte kan ta att din bild inte stämmer med verkligheten.

Inse faktum - det finns inget som talar emot att KW avled vid 23 och styckades vid 07, och det är anledningen till att du inte kan presentera de dementier som du så lögnaktigt vidhåller!
Citat:
Återigen glömmer du länken till den där dementin du pladdrar om.

Du är verkligen ett troll på riktigt!

Ingen sådan dementi existerar, och ingenting emotsäger att det kan ha gått 8 timmar mellan död och styckning. (Jo, det är 8 timmar mellan 23 och 07).
Jag bryr mig inte ett skvatt om ditt hysteriska svavelos. Jag har redogjort, jag har citerat och jag kan tyvärr inte förklara mer.
Ha det fint.
Senast redigerad av develi 2018-04-08 kl. 02:09.
Citera
2018-04-08, 02:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om syftet från åklagarens sida, och att vi endast har delar därför som jag skriver antagande och med förhoppning om att få förklaring.
Att den tekniska bevisningen tydligt kommer visa att Madsens påstående om håltagning för att säkra sänkning på huvudets packdel är lögn tvivlar jag inte en sekund på.

Det är något som en teknisk bevisning aldrig kan fastställa. Särskilt inte med tanke på mängden hål.

Och jag skulle nog allt hävda motsatsen, att det är högst troligt att hålen syftar just till att släppa ut luften ur påsen för att den ska sjunka. Det är ju en ganska självklar sak då det är ett uppenbart behov.

Att PM stuckit hål på påsarna och att huvudet då fått skador, låter inte alls otroligt, tvärtom låter det faktiskt troligt.

Därmed inte sagt att inte påsarna kan ha använts på andra vis och fått hål av andra anledningar också, samt att KW's huvud inte kan ha fått skador innan dess, tvärtom är det också högst sannolikt och det har ju rättsläkaren påtalat också.

Men det ena förtar inte det andra här!
Citera
2018-04-08, 02:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Sedan är det så, om man ska vara noggrann, att det är bara två av alla stick som rättsläkaren kunnat koppla till en levande eller döende KW. Resten kan vara efter döden och de är inte heller satta till något tidsspann. Så det kan mycket väl vara så att en del av sticken gjordes vid styckningen, som kan ha gjorts vid 07-tiden, även om KW dog vid 23. I alla fall har ni fortfarande inte kunnat prestera några referenser till uttalanden från rättsläkaren som styrker era påståenden om motsatsen!

Eller instämmer du kanske i att döden kan ha skett vid 23 och styckningen vid 07, och att det inte existerar någon dementi? Till skillnad från develi.

Bara två stick? Fast när det handlar om mord är det just sånt som bara finns som kan vara avgörande, så jag kallar det inte så "bara".

Nej, jag instämmer inte i några tider eller fasta klockslag när det gäller delningen av kroppen eller sticken. Däremot förhåller jag mig till rättsläkarens uttalande om att det Madsen påstår om att det dröjt 7 timmar från det KW avled till att han tillfogade henne stick för att delarna inte skulle flyta och i samband med att han delade kroppen inte stämmer helt enkelt. Och om man då uttrycker sig på deras fackspråk som osannolikt så är det just vad det är. Hade hon däremot sagt att det kan vi inte utesluta eller liknande hade det varit en annan femma. Det är alltså ren lögn från hans sida.

Vad han säger kan man egentligen strunta i eftersom det inte finns minsta sanning i det öht. Så han stack henne intill döden eller då hon var vid liv. Och när åklagaren kommer till att redogöra för det som på danska kallas sattelitstänk i form av blod på Madsens overall kommer vi också få klarhet i om det går att leda detta till att han misshandlade henne innan han dödade henne.

Så dom detaljerna som "bara" en blodsdroppe eller " bara" vissa stick kan vara nog så avgörande för att knäcka av misstänktas påstående.
Citera
2018-04-08, 02:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag bryr mig inte ett skvatt om ditt hysteriska svavelos. Jag har redogjort, jag har citerat och jag kan tyvärr inte förklara mer.
Ha det fint.

Du bara ljuger. Ditt senaste inlägg där du återigen tar upp "dementin" utan länk visar bara ännu en gång på hur du ljuger om att du har "redogjort" och "citerat".

Jaja, som jag trodde, samma resultat som förra gången du tog upp denna villfarelse. Noll insikt.
Ha de fint du med!
Citera
2018-04-08, 02:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag tror ju inte det. Jag tror att det hela startat och att han är uppspelt pga av detta och är sen nära att krocka av eufori. Att hans sms till exfrun är för att köpa sig tid, att hon inte ska efterlysa honom av oro.
Att han lät Kim hållas på halster i första dyket där han grandiost kunde gotta sig i en intervju med frågor om raketmadsen versus att hon intervjuat CS innan.
Mannen, myten, legenden..
Att han sen binder henne innan han kommer upp 23.05 och hör henne skrika som han så inlevelsefullt beskriver..

Nej, det är svårt att veta, men jag tror ändå att det tar extremt lång tid med det efterföljande så som att dela en hel kropp. Och allt som rör pysslet runt delningen och med tillbehör osv. Enligt Ditte Dyreberg kan han knappast ha hört KW där nere öht eftersom det dränks av allt ljud från motorer osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in