Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Jag läste det om spåren i ytterpåsen men kunde inte hitta det i morse. Nu ser jag att PhSalander skrivit om det:
” Kim Walls hoved lå i to plastikposer. En ydre pose og en indre pose. Hovedet havde oprindeligt været emballeret i yderposen, og der var en række perforeringer af posen. Perforeringerne var mellem halvanden og 18 centimeter lange, og var spredt rundt omkring på posen.”
MITT EGET:
Hmmmm, ja, hur kan de se att huvudet först legat i den yttre? Det borde ju endast gå om den inre påsen är intakt som jag skrev tidigare? Om den inte är intakt förstår jag att de kan bevisa att PM ljög då han sa att sticken kom då han stack hål i påsarna med huvudet i.
Han måste ändra sin utsaga till att han först bara hade en påse kring huvudet då han stack och att han sedan flyttade huvudet från den till en ny påse.
Detta är enda anledningen till att det är av vikt? Om bägge påsarna har hål så vet jag inte. Dock är det ju relativt viktigt huruvida sticken matchar.
Jag gissar såhär som fortsättning på påsteorin som jag la ut i går:
Ytterpåsen är den påse som Madsen kan ha använt till att övermanna K. Påsen har dragits över huvudet , fäst genom att knyta handtagen och ett buntband. Påsen har enligt åklagaren spridda perforeringar runt om och hål med olika mått.
Detta kan betyda att Madsen gjort lufthål och öppningar för ögon och mun som en del av tortyren. Offret blir inkapaciterat genom det begränsade synfältet, skräcken intensifieras. Samtidigt Medför också en avindividualisering av offret, vilket kan vara ett led i GM:s sätt att objektifiera offret, samtidigt som han har tillgång till ögonens och munnens uttryck av dödsskräck vilket är vad han eftersträvar.
Hur kan man bedöma att huvudet varit i ytterpåsen initialt?
Svaret kan vara att den påsen inte är blodig på insidan.
Dvs den påsen har tagits av när tortyren närmat sig slutet intill medvetslöshet. Han lossar påsen och Då ansiktet nu blivit blottat skär och sticker han i det.
Slutligen punkteras halspulsådern och blod sprutar härifrån ( sattelitstänk) , K avlider.
Den avlidna kroppen skärs nu loss från stegen, släpas in till toaletten och huvudet sågas av tillsammans med övriga lemmar.
Huvudet stoppas i ny påse
där insidan blir mycket blodig.
Han sticker inga hål i denna påse.
Han paketerar kroppsdelarna, och det har nu gått en såpass lång tid
att blodet koagulerat.
När han sen ska dumpa kroppsdelarna ser han att den första huvudpåsen ligger kvar i mässen och sätter denna ocanpå sen andra.
Eventuellt sticker han nu ytterligare några hål i syfte att perforera påsarna intill huvudet, blodet har koagulerat så det rinner inte ut något i ytterpåsen.
Allt dumpas.
Min påsteori.