Citat:
Hur poängterades det?
För jag undrar, hur man har kunnat fastställa en sådan sak. Jag har svårt att se att det skulle låta sig göras med någon form av betämdhet.
Precis, och det kan ju tänkas ha uppstått på fler vis.
Att det var två påsar minns jag, men detta att huvudet skulle flyttats över från den ena till den andra undrar jag över. Många frågor där. Trådsanning börjar jag misstänka.
Då jag enbart gick på det jag trodde mig komma ihåg fick jag då intrycket att den inre påsen var intakt.
Om det var en 18cm reva i ena påsen, så är det ju inte alls osannolikt att PM flyttat huvudet om det låg i den påsen först. Men hur har man kunnat fastställa det, vore intressant att veta. Hur vet man att spåren kommer från just huvudet, och att huvudet därmed måste ha legat i påsen.
Därtill är det relativt oviktigt om huvudet flyttats mellan påsarna, tycker jag.
För jag undrar, hur man har kunnat fastställa en sådan sak. Jag har svårt att se att det skulle låta sig göras med någon form av betämdhet.
Precis, och det kan ju tänkas ha uppstått på fler vis.
Att det var två påsar minns jag, men detta att huvudet skulle flyttats över från den ena till den andra undrar jag över. Många frågor där. Trådsanning börjar jag misstänka.
Då jag enbart gick på det jag trodde mig komma ihåg fick jag då intrycket att den inre påsen var intakt.
Om det var en 18cm reva i ena påsen, så är det ju inte alls osannolikt att PM flyttat huvudet om det låg i den påsen först. Men hur har man kunnat fastställa det, vore intressant att veta. Hur vet man att spåren kommer från just huvudet, och att huvudet därmed måste ha legat i påsen.
Därtill är det relativt oviktigt om huvudet flyttats mellan påsarna, tycker jag.

Jag läste det om spåren i ytterpåsen men kunde inte hitta det i morse. Nu ser jag att PhSalander skrivit om det:
” Kim Walls hoved lå i to plastikposer. En ydre pose og en indre pose. Hovedet havde oprindeligt været emballeret i yderposen, og der var en række perforeringer af posen. Perforeringerne var mellem halvanden og 18 centimeter lange, og var spredt rundt omkring på posen.”
MITT EGET:
Hmmmm, ja, hur kan de se att huvudet först legat i den yttre? Det borde ju endast gå om den inre påsen är intakt som jag skrev tidigare? Om den inte är intakt förstår jag att de kan bevisa att PM ljög då han sa att sticken kom då han stack hål i påsarna med huvudet i.
Han måste ändra sin utsaga till att han först bara hade en påse kring huvudet då han stack och att han sedan flyttade huvudet från den till en ny påse.
Detta är enda anledningen till att det är av vikt? Om bägge påsarna har hål så vet jag inte. Dock är det ju relativt viktigt huruvida sticken matchar.
. Nu får du fan ge dig. Du får fila på läsförståelsen, för sämre sådan har jag sällan sett.
JAG hade kunnat det, om jag hade suttit där.