2018-04-07, 16:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur poängterades det?

För jag undrar, hur man har kunnat fastställa en sådan sak. Jag har svårt att se att det skulle låta sig göras med någon form av betämdhet.

Precis, och det kan ju tänkas ha uppstått på fler vis.

Att det var två påsar minns jag, men detta att huvudet skulle flyttats över från den ena till den andra undrar jag över. Många frågor där. Trådsanning börjar jag misstänka.

Då jag enbart gick på det jag trodde mig komma ihåg fick jag då intrycket att den inre påsen var intakt.

Om det var en 18cm reva i ena påsen, så är det ju inte alls osannolikt att PM flyttat huvudet om det låg i den påsen först. Men hur har man kunnat fastställa det, vore intressant att veta. Hur vet man att spåren kommer från just huvudet, och att huvudet därmed måste ha legat i påsen.

Därtill är det relativt oviktigt om huvudet flyttats mellan påsarna, tycker jag.

Jag läste det om spåren i ytterpåsen men kunde inte hitta det i morse. Nu ser jag att PhSalander skrivit om det:

” Kim Walls hoved lå i to plastikposer. En ydre pose og en indre pose. Hovedet havde oprindeligt været emballeret i yderposen, og der var en række perforeringer af posen. Perforeringerne var mellem halvanden og 18 centimeter lange, og var spredt rundt omkring på posen.”

MITT EGET:

Hmmmm, ja, hur kan de se att huvudet först legat i den yttre? Det borde ju endast gå om den inre påsen är intakt som jag skrev tidigare? Om den inte är intakt förstår jag att de kan bevisa att PM ljög då han sa att sticken kom då han stack hål i påsarna med huvudet i.

Han måste ändra sin utsaga till att han först bara hade en påse kring huvudet då han stack och att han sedan flyttade huvudet från den till en ny påse.

Detta är enda anledningen till att det är av vikt? Om bägge påsarna har hål så vet jag inte. Dock är det ju relativt viktigt huruvida sticken matchar.
Citera
2018-04-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack för bra inlägg!

Att Madsens brott hängde ihop med tilltagande misär, depression och nedmontering av gamla livsmönster, det anade jag tidigt.

En så djupt störd person som Madsen kompenserar på ett väldigt udda sätt.

Får han inte sina vanliga kickar går han hur långt som helst, också utanför lagen, i jakt på en kick, adrenalin osv.

Han är en sorts missbrukare, och mina tankar går åter till Dahmer (en annan intelligent pervomördare). Madsen och Dahmer är lite lika ibland.

Strax innan sitt första mord var Dahmer vilsen, sökte "some kind of fullfillment", och till slut blev seriemördandet det som fyllde hans tomrum, gav honom mening.

Detta är mkt extrema personer, vars hantering av tristess och nedstämdhet tar sig groteska uttryck.

Dessa psykopater har förvisso känslor, starka känslor, men de kan bara referera till sig själva, och deras brott måste förstås i förhållande till en total själslig ensamhet, i alla sammanhang.

Bra skrivet!
Citera
2018-04-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
PM hade restriktioner i början, men efter en kort tid släpptes de.

https://www.expressen.se/kvallsposten/annu-ett-bakslag-for-peter-madsen/

9 februari 2018. Början? Mja slutet enligt mig.

Höll ända fram till första förhandlingsdag MINST.

Nu lämnar vi detta ja börjar få ont i foten av alla mål
Citera
2018-04-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t

Men sluta nu för helvete! De restriktionerna han ber om lättnad i är besöksrestriktionerna . Nu får du fan ge dig. Du får fila på läsförståelsen, för sämre sådan har jag sällan sett.
Nu är det två troll jag slutar läsa inläggen från. Dina och Merwinnas. Vilka jävla nötter forumet tillåter härja här.
Citera
2018-04-07, 16:48
Medlem
Citat:

Vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Du verkar vara på krigsstigen och jag vet inte varför. PM hade restriktioner i början, som jag skrev. Jag borde ha utvecklat det till att han inte fick ta del av media då. Eventuella besök har jag inte ens nämnt, eftersom jag inte vet något om det.

Försök inte läsa in något annat än det jag skriver. Du kan inte läsa mina tankar.

On i foten? Självmål kanske? Det här är ingen tävling för besserwissers, eller borde i alla fall inte vara det.
Citera
2018-04-07, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Men sluta nu för helvete! De restriktionerna han ber om lättnad i är besöksrestriktionerna . Nu får du fan ge dig. Du får fila på läsförståelsen, för sämre sådan har jag sällan sett.
Nu är det två troll jag slutar läsa inläggen från. Dina och Merwinnas. Vilka jävla nötter forumet tillåter härja här.

Ett råd, det var datumet 9 februari som var det viktiga.

Ännu där sitter han på isolering med omfattande restriktioner. Bemöter skribenter mig får man svar. Det var inte dig jag bemötte utan det är du som jagar fast du sagt bye, bye.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Du verkar vara på krigsstigen och jag vet inte varför. PM hade restriktioner i början, som jag skrev. Jag borde ha utvecklat det till att han inte fick ta del av media då. Eventuella besök har jag inte ens nämnt, eftersom jag inte vet något om det.

Försök inte läsa in något annat än det jag skriver. Du kan inte läsa mina tankar.

On i foten? Självmål kanske? Det här är ingen tävling för besserwissers, eller borde i alla fall inte vara det.

Arg, jag skrattar så jag gråter.

Tvärtom i början fick han ta del av media. 24 augusti 2017 kan kallas början.

Öppna min länk nedan, du hänger med slarvigt ser jag.

Stackars foten min ....

Citat:
Tänk! Självald isolering, vad kan isolering betyda? Tv, tidning och morgonkaffe?

Hitta en länk till dig från 24 augusti 2017

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-overtag-mot-polisens-utredare/

Han fick snabbt restriktioner antyder expressen.
Citera
2018-04-07, 17:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har inte hunnit svara på inlägg från igår pga jobb och följer tråden lite från håll, men fick ingen som hakade på mitt inlägg ang "mysteriet" med de två påsarna.

Saknas mycket info, men försökte visa på en teori om hur det kan ha gå till med påsarna.

här inlägg från igår bl a:

Påsteori:

Har en teori ang påsarna med olika antal stick jämfört med de som var på huvudet.

Kan det vara så att han övermannade henne genom att dra en påse över huvudet och initialt stack ut hål för ögonen, (2 st). Släckt ljuset o låtit henne sitta/vara i mörkret med påsen på huvudet och bunden?
Sedan tagit av påsen, varvid ytterligare stick tillkommit i samband med tortyrfasen.

Därefter vid styckningsskedet satt på påsen, dragit över en till och påfört punkteringsstick.
Har inte tagit hänsyn till antal hål pp respektive påsar , eftersom det är oklart från rapporteringen, ser endast scenariot och provar om det kan vara möjligt?

Jag har också skrivit om påsarna, och inte noterat ditt inlägg! Jag såg dubbelt i går😩

Min tanke när jag såg EB live skiva - ytterpåsen hade spår av huvudet ( eller liknande formulering) - var att innerpåsen måste ha varit intakt?

Hur har de annars kunnat dra slutsatsen att där fanns spår av huvudet i ytterpåsen? Hål i innerpåsen innebär ju per automatik att det bör ha kommit ut spår av huvudet i ytterpåsen?

Jag är förvirrad ( inget nytt ), och har inte läst fler inlägg efter detta ifall någon har en alternativ teori.

Att han övermannat henne genom att dra en påse över huvudet låter ju inte fel.

Edit: kanske stämmer sticken i huvudet med innerpåsen ( han oskadliggjorde så som du säger) och hon har påsen på under tortyren. Men inte med ytterpåsen ( han sticker bara hål för att få den att sjunka?
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-07 kl. 17:14. Anledning: Stavning och teori
Citera
2018-04-07, 17:14
Medlem
Merwinnas avatar
Här blev det sorgligt (fortf. Ekstrabladet och Ditte)! Jag måste ha smittats av Madsens gråtande över maskiner, för jag får faktiskt tårar i ögonen över en ubåts öde - Nautilus har lite liv kvar i sig, vill så gärna leva, men måste dö..!

10:23
Camilla Marie Nielsen
Vidnet fortæller også, at der stadig var en smule liv i batterierne på ubåden.
- Men de var kortsluttet på grund af vand, siger vidnet.

Kan någon ubåtskunnig förresten förklara detta nedan, för det är så starkt sammanfattat att jag inte fattar. Var har hon tagit luftprovet någonstans: i kompressorn, i en luftbehållare eller i själva andningsluften i kabinen - vilket förutsätter att gaserna skulle ha blivit kvar i en luftficka uppe i taket och sedan blandats ut med den nya luft som kom in när N tömdes på vatten, eftersom hon varit fylld med vatten som trängt ut nästan all luften som fanns där före sänkningen? I en luftficka kan det inte ha funnits varken CO2 eller CO kvar, väl, eftersom de gaserna är tyngre än luft och bör ha sjunkit ner i vattnet och sköljts bort med det? Vätgas hittade hon i luftfickorna vad jag förstod, och det är ju rimligt eftersom vätgas är lättare än luft.

Hon borde ju mena luftprov från luftbehållarna eller själva kompressorn, men i så fall förstår jag inte åklagarens fråga och hennes svar i sista stycket nedan, som verkar avse luften i hela ubåten. Vädring eller inte av ubåten hade ju inte påverkat gassammansättningen inne i en tillstängd luftbehållare hur-eller-hur, så varför måste detta dryftas?

Varför kan inte reportrarna skriva ut allt som sägs? JAG hade kunnat det, om jag hade suttit där.

Anklageren kommer nu ind på den anden undersøgelse, som vidnet har foretaget af Nautilus.
- I takt med at man finder Kim Walls torso og andre dele, blandt andet kraniet, som jo ikke har nogle skader, så er vi ude at lave andre målinger. Vi laver nogle luftmålinger på kultile og CO2, fordi der pludselig kommer en melding om, at det er det, Kim Wall er død af, siger vidnet.

- Hvis forklaringen er, at der er en kulilte eller CO2 forgiftning og kompresseren har kørt, så burde vi kunne måle det, siger vidnet.
- Vores apparat målet i parts pr. million, og ud fra den forklaring, der var, så burde man kunne finde de partikler i luften, men der var ikke nogle, siger vidnet.

- Det er jo noget, der skulle være sket 10. august, men I foretager først undersøgelserne efter 14. oktober, hvad betyder det tidsrum for undersøgelsen?, spørger anklageren.
- Den betyder ikke noget som helst. Det er stadig den samme luft, som er i ubåden, vi har ikke udluftet den, siger vidnet.
- Det var intet CO2 eller kulilte, siger vidnet.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-07 kl. 17:18.
Citera
2018-04-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Du kanske kunde ta och fundera lite över hur du formulerar dig. När du skriver sådär låter det som att det är parafilierna i sig som leder till mord, men det är väl snarare ett flertal faktorer som måste uppfyllas för att ett mord ska begås. Vad jag menar är att det inte räcker med att ha en parafili för att bli en mördare. Så låter det dock på dig, även om jag tvivlar på att det är det du faktiskt menar. Skulle vilje ge samma uppmaning angående det du skrev om pikering, att det ingår i sadomasochism - det kan utgöra en del av det men det är ju inte obligatoriskt. Skriver du att det ingår låter det snarare som det senare, och då är det inte konstigt att människor reagerar, kanske framförallt om man själv är involverad i BDSM eller har fetischer eller av annan anledning känner sig träffad.
Vissa parafilier skrev jag. Eftersom den här personen jag svarade är expert enligt sig själv,tyckte jag att det var onödigt att predika för kören. Dvs att det förutsätter att en person oftast har andra störningar förutom parafilier för att det ska leda till mord.Du har naturligtvis följt hela konversationen från början (?)
Citera
2018-04-07, 17:22
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har också skrivit om påsarna, och inte noterat ditt inlägg! Jag såg dubbelt i går😩

Min tanke när jag såg EB live skiva - ytterpåsen hade spår av huvudet ( eller liknande formulering) - var att innerpåsen måste ha varit intakt?

Hur har de annars kunnat dra slutsatsen att där fanns spår av huvudet i ytterpåsen? Hål i innerpåsen innebär ju per automatik att det bör ha kommit ut spår av huvudet i ytterpåsen?

Jag är förvirrad ( inget nytt ), och har inte läst fler inlägg efter detta ifall någon har en alternativ teori.

Att han övermannat henne genom att dra en påse över huvudet låter ju inte fel.

Edit: kanske stämmer sticken i huvudet med innerpåsen ( han oskadliggjorde så som du säger) och hon har påsen på under tortyren. Men inte med ytterpåsen ( han sticker bara hål för att få den att sjunka?

Ja, stämmer, på det spåret är jag inne, men kommer inte längre.
Åklagaren poängterade att sticken satt spridda, men jag förstår inte vart han vill komma. Sen rörigt med info om hur många stick o vart, så bäst att avvakta slutplöderingen. Något med att haft påse på huvudet som del i MO är sannolikt åklagarens ”återkommer till det”
Citera
2018-04-07, 17:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Oj, så hon blåser på med sitt hat. Då tycker jag att vi struntar helt i hennes expertutlåtanden.
Kalla Das Boot för gadedrengefilm. Käre värld!

Hon VET att det är Madsens älsklingsfilm, och därför kan hon inte låta bli att vrida om kniven lite till. Man märker att detta inte är ett opartiskt vittne. Dessutom ville hon väl förlöjliga, att M och hans crew överhuvudtaget haft ubåten i filmen i åtanke, när de byggde sin egen...

Jag gillar förresten inte heller Das Boot, jag tycker att den är för lång, för "lös" i sammansättningen, för rörig, har för många osympatiska karaktärer, och att skådespelarna talar slarvig tyska. Det är inte den hjältefilm som man skulle kunna tro. Men - det skulle jag inte säga till Madsen!
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-07 kl. 17:27.
Citera
2018-04-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej det vet jag inte. Jag försökte kolla i KRAK nu för att se om hon bor ihop med någon, men hon finns inte i KRAK. Inte under namnet "Ditte Dyreborg" i alla fall. Hon kan i och för sig ha skyddad adress p.g.a. sin befattning i flottan.
Det har vi självklart inte med att göra. Jag försökte bara få dig att förstå att Ditte Dyreborg kanske inte ens är intresserad av män och därmed skiter ett långt stycke i vad Madsen och andra män eventuellt tänker om hennes "kvinnlighet".
DD verkar vara en person som är väldigt trygg i sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in