Citat:
Mitt fetade där ovan: Jag begriper inte ens den meningen....
Sitter man isolerad som straff kan jag tänka att man inte har tv, men det vet jag inte. Men han valde själv isolering. För eget skydd. Han blev rädd när han blev tilltalad av en medhäktad på rastgården. Och att ha tillgång till tv och media är en dansk häktads rättigheter. Dessa tar man inte ifrån den häktade utan mycket starka skäl.
Restriktioner för brev och besök kan jag bara spekulera i. Antagligen för att inte kunna påverka någon utanför häktet, att inte kunna påverka vittnen. Han har fortfarande såna restriktioner btw.
Sitter man isolerad som straff kan jag tänka att man inte har tv, men det vet jag inte. Men han valde själv isolering. För eget skydd. Han blev rädd när han blev tilltalad av en medhäktad på rastgården. Och att ha tillgång till tv och media är en dansk häktads rättigheter. Dessa tar man inte ifrån den häktade utan mycket starka skäl.
Restriktioner för brev och besök kan jag bara spekulera i. Antagligen för att inte kunna påverka någon utanför häktet, att inte kunna påverka vittnen. Han har fortfarande såna restriktioner btw.
Nu säger du att du kan tänka dig att man inte har tv om man sitter isolerad, tidigare tjata du om att han fick se på tv fast han satt på isolering och att jag skulle överbevisa dig. Gahhhhh!!
Förbud mot att se på tv osv precis som expressens artikel antydde som jag länkade och Betina befarade skulle komma att ske. Så redan den 24 augusti var troligtvis tv-tittandet borta. Då valde Madsen självisolering. Inget utbyte att vara bland andra då längre. Ville sitta själv med papper och penna.
Vid fullständiga restriktioner i Sverige får du också skriva brev och ta emot besök. Under strikta förhållanden.
Att sitta på isolering och ha omfattande restriktioner till att skriva brev och ta emot besök är skilda saker. Isolering betyder just isolering.(från omvärlden) Orkade du läsa länken ser du det själv.
Nu visar du det debatten började med, att PM får all information från utredningen innan slutdelgivning!