Citat:
Ursprungligen postat av
R.Bloodworth
Roligast var när jag skrev till en tjej på HP för tre dagar sedan. Hon har ingen presentationstext, och jag inleder med en god kväll, hoppas din dag varit bra, berättar lite om mig och frågar om hon vill berätta lite om sig.
Det här är svaret jag får...notera, hon har ingen profiltext.
"Jag svarar bara för att ge dig ett tips. Jag har en LÅNG text som du hade läst om du hade brytt dig. Tänk på det nästa gång du ska göra massutskick. Suger dina meddelanden lovar jag att du inte får många svar. Ha det fint"
Jag skriver tillbaka till henne och säger att hon inte behöver vara dryg, att det inte var ett massutskick och att hon inte har någon text på profilen, hon svarade inte tillbaks på det.
Haha! Tycker detta är väldigt signifikativt för nätdejting. Antingen är det hård attityd eller korta och dryga svar. Till tjejers försvar dock får de så jävla mycket skit och spam i sina inkorgar så deras situation är hopplös på ett helt annat sätt.
Det ironiska är ju att det obviously finns en lucka i marknaden för dejtingappar.
Tänker följande upplägg:
1. Alla laddar upp en generisk ansiktsbild rakt framifrån som måste vara tagen via appen. Det vill säga, inga filter å skit tillåts.
2. Man väljer vilken kroppstyp man har utifrån mallar. Man kan anmäla någon för falsk marknadsföring efter dejt.
3. Personlighetstest och vad man söker (knull, förhållande, ålder, location ex.)
Först sveper man på 500 ansikten så algoritmen hajar vilken typ av utseende man gillar, samtidigt rankas ens eget utseende i samma veva. Sedan görs matchningar utifrån bådas preferenser. Notera att steg 1-2 kommer neutralisera en stor del av problematiken för nätdejting, dvs inflation i tjejers utseende.
Sedan får/har man alltid konstant 3 matchningar som man antingen kan ha markerade att man vill behålla, eller så får man byta ut dom när man vill. (typ om de inte svarar, är fula etc) Typ som att sitta på en hand i poker.
Tjejer får vara med gratis, killar måste betala 199 spänn i månaden.
Finns det någon programmerare som kan sy ihop detta? Jag kan gå in med stålar.