2018-04-08, 13:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Absolut finns golddiggers där också, men bara att vara "exotisk" och vältränad gör nog en del för riktig attraktion.
"Exotisk" i det här sammanhanget innebär väl europé bosatt i Europa med allt vad det innebär?
Det skulle vara intressant att se hur mycket positiv uppmärksamhet exotiska och vältränade män från Kongo eller Zimbabwe får från de filippinska damerna på sajten.
Citera
2018-04-08, 14:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Haha! Tycker detta är väldigt signifikativt för nätdejting. Antingen är det hård attityd eller korta och dryga svar. Till tjejers försvar dock får de så jävla mycket skit och spam i sina inkorgar så deras situation är hopplös på ett helt annat sätt.

Det ironiska är ju att det obviously finns en lucka i marknaden för dejtingappar.

Tänker följande upplägg:

1. Alla laddar upp en generisk ansiktsbild rakt framifrån som måste vara tagen via appen. Det vill säga, inga filter å skit tillåts.
2. Man väljer vilken kroppstyp man har utifrån mallar. Man kan anmäla någon för falsk marknadsföring efter dejt.
3. Personlighetstest och vad man söker (knull, förhållande, ålder, location ex.)

Först sveper man på 500 ansikten så algoritmen hajar vilken typ av utseende man gillar, samtidigt rankas ens eget utseende i samma veva. Sedan görs matchningar utifrån bådas preferenser. Notera att steg 1-2 kommer neutralisera en stor del av problematiken för nätdejting, dvs inflation i tjejers utseende.

Sedan får/har man alltid konstant 3 matchningar som man antingen kan ha markerade att man vill behålla, eller så får man byta ut dom när man vill. (typ om de inte svarar, är fula etc) Typ som att sitta på en hand i poker.

Tjejer får vara med gratis, killar måste betala 199 spänn i månaden.

Finns det någon programmerare som kan sy ihop detta? Jag kan gå in med stålar.
Varför inte göra standardiserade bilder på kroppen utan kläder obligatoriska också? Då ser man exakt vad man får och slipper chansa?
Citera
2018-04-08, 14:08
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varför inte göra standardiserade bilder på kroppen utan kläder obligatoriska också? Då ser man exakt vad man får och slipper chansa?

Haha! Vet du vad? Funderade på det. Jag tror absolut man ska inleda med att göra så ENBART för att initialt få PR för appen!

Efter att stormen blossat upp i PK-Sverige och det blivit mycket skriverier i Aftonbladet etc backar man och ändrar till generiska dockor istället.

Vid det här laget har ALLA läst om appen OCH alla självbekräftstörstande tjejer har också sökt sig till appen (man har filtrerat bort alla feminister som ingen kille vill ha) sedan kommer det rulla på. Där det finns snygga tjejer kommer även finnas män som vill betala för sig!
Citera
2018-04-08, 14:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Haha! Vet du vad? Funderade på det. Jag tror absolut man ska inleda med att göra så ENBART för att initialt få PR för appen!

Efter att stormen blossat upp i PK-Sverige och det blivit mycket skriverier i Aftonbladet etc backar man och ändrar till generiska dockor istället.

Vid det här laget har ALLA läst om appen OCH alla självbekräftstörstande tjejer har också sökt sig till appen (man har filtrerat bort alla feminister som ingen kille vill ha) sedan kommer det rulla på. Där det finns snygga tjejer kommer även finnas män som vill betala för sig!
Men vad vinner snygga tjejer specifikt på att finnas på den här sajten?
Citera
2018-04-08, 14:13
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Men vad vinner snygga tjejer specifikt på att finnas på den här sajten?

Självbekräftelse plus att de givetvis kommer att matchas mot de hetaste männen i gengäld. Framförallt om det är gratis så skadar det inte att vara med.
Citera
2018-04-08, 14:16
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Haha! Tycker detta är väldigt signifikativt för nätdejting. Antingen är det hård attityd eller korta och dryga svar. Till tjejers försvar dock får de så jävla mycket skit och spam i sina inkorgar så deras situation är hopplös på ett helt annat sätt.

Det ironiska är ju att det obviously finns en lucka i marknaden för dejtingappar.

Tänker följande upplägg:

1. Alla laddar upp en generisk ansiktsbild rakt framifrån som måste vara tagen via appen. Det vill säga, inga filter å skit tillåts.
2. Man väljer vilken kroppstyp man har utifrån mallar. Man kan anmäla någon för falsk marknadsföring efter dejt.
3. Personlighetstest och vad man söker (knull, förhållande, ålder, location ex.)

Först sveper man på 500 ansikten så algoritmen hajar vilken typ av utseende man gillar, samtidigt rankas ens eget utseende i samma veva. Sedan görs matchningar utifrån bådas preferenser. Notera att steg 1-2 kommer neutralisera en stor del av problematiken för nätdejting, dvs inflation i tjejers utseende.

Sedan får/har man alltid konstant 3 matchningar som man antingen kan ha markerade att man vill behålla, eller så får man byta ut dom när man vill. (typ om de inte svarar, är fula etc) Typ som att sitta på en hand i poker.

Tjejer får vara med gratis, killar måste betala 199 spänn i månaden.

Finns det någon programmerare som kan sy ihop detta? Jag kan gå in med stålar.

Men seriöst, spelar väl ändå ingen roll hur mycket brev de får? Hon anklagar mig för massutskick när så inte var fallet, och påstår sig ha en LÅNG presentationstext vilket inte alls fanns. Jag har aldrig skickat massutskick, har tjejerna ingen presentationstext så skriver jag som ovan, berättar lite om mig själv och kollar om de vill berätta om sig. Finns det en text så utgår jag alltid från texten när jag skriver till en tjej.
Citera
2018-04-08, 14:32
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Men seriöst, spelar väl ändå ingen roll hur mycket brev de får? Hon anklagar mig för massutskick när så inte var fallet, och påstår sig ha en LÅNG presentationstext vilket inte alls fanns. Jag har aldrig skickat massutskick, har tjejerna ingen presentationstext så skriver jag som ovan, berättar lite om mig själv och kollar om de vill berätta om sig. Finns det en text så utgår jag alltid från texten när jag skriver till en tjej.

Om du fick 50 mail om dagen typ ("hej, läget?") kan jag lova dig att du också skulle ha ganska kort stubin och låg tröskel till att flippa.

Trots att du de facto har rätt i det här fallet (tvivlar inte en sekund på det) låter det här som typisk kvinnologik. Det vill säga, hon var förmodligen HELT säker på att hon hade profiltexten kvar trots att hon uppenbarligen glömt av att hon nyligen raderat den. Istället för att be om ursäkt och äga sitt misstag så löser hon problemet genom att anta du fortfarande är ett svin (som alla andra killar) och raderar er konversation istället.
Citera
2018-04-08, 14:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja, det var dumt av henne.
Men ditt mejl kanske såg generiskt ut?
Du beter dig rätt ful du också som lägger ut hennes svar, men inte ditt eget meddelande.
Citera
2018-04-08, 14:34
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ja, det var dumt av henne.
Men ditt mejl kanske såg generiskt ut?
Du beter dig rätt ful du också som lägger ut hennes svar, men inte ditt eget meddelande.

Fult? Jag hänger inte ut någon.

Mitt meddelande var precis som jag skrev, inleder med en godkväll, hoppas din dag varit bra, vad har du för dig just nu? Själv gör jag si och så , vill du berätta lite om dig?
Citera
2018-04-08, 14:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Fult? Jag hänger inte ut någon.

Mitt meddelande var precis som jag skrev, inleder med en godkväll, hoppas din dag varit bra, vad har du för dig just nu? Själv gör jag si och så , vill du berätta lite om dig?
Okej, lägg ut ditt meddelande så att vi kan göra en bedömning. Törs du det?

Av det du berättar låter ditt mejl som ett massutskick. Sorry
Citera
2018-04-08, 14:40
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Okej, lägg ut ditt meddelande så att vi kan göra en bedömning. Törs du det?

Av det du berättar låter ditt mejl som ett massutskick. Sorry

Behöver inte din bedömning. Jag har 2 gånger förklarat vad min text innehöll fast förkortat. Sen spelar det ingen roll vad min text innehöll så länge den inte var respektlös, och blir dumförklarad av henne iaf.

Ville mest visa hur tjejer kan bete sig. Finns exempel på flera användare som lagt ut texter där tjejen svarar sjukt respektlös. Man får göra det så länge personen inte hängs ut.
Citera
2018-04-08, 14:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Behöver inte din bedömning. Jag har 2 gånger förklarat vad min text innehöll fast förkortat. Sen spelar det ingen roll vad min text innehöll så länge den inte var respektlös, och blir dumförklarad av henne iaf.

Ville mest visa hur tjejer kan bete sig. Finns exempel på flera användare som lagt ut texter där tjejen svarar sjukt respektlös. Man får göra det så länge personen inte hängs ut.
Touché
Ditt mejl var alltså ett massutskick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in