2025-10-13, 13:34
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Så har det varit för mig närmare 20 gånger sedan 2019. Hon kommit till mig eller jag till henne. Setts första gången IRL på järnvägsstation eller flyplatsen, sen åkt och handla mat på affären å sen hem, till henne eller mig för gemensam matlagning, stöta lite på varann vid grytorna, tjuvsmaka på vinet medan maten går färdigt, sedan avnjuta det hela med levande ljus.

Några gånger har vi setts första gången i en för oss båda okänd stad, där vi bokat gemensamt hotellrum och sas "gjort stan" en eller två kvällar.

Kvinnor som inte törs annat än en fika på stan kan du dissa direkt, finns ingen mening att träffas. Kärlek uppstår inte ur rädsla, en rädd person klickar det inte för.

Men jag har också kört tio mil i snudd på snöstorm hem till henne, å sen vågade hon inte öppna dörren. Gör hon det mot fel kille..
De flesta unga snygga är dessvärre rädda för att göra något sådant. Eller så ser de apparna bara som bekräftelse och tidsfördriv.

Min strategi från och med nu är att fråga direkt om de vill ta ett glas. Orkar inte längre skriva romaner för att sedan bli ghostad från ingenstans. Då är det bättre att vara pang på direkt, så vet man om hon ville eller inte från första början och sparar energi och tid på köpet. Har faktiskt lett till framgång för mig de få gångerna jag gjort det. Antagligen för att man sticker ut från alla andra tråkiga män. Dessutom tror jag inte tjejer orkar sitta och skriva dagarna i ända.

Hotell och laga mat verkar kosta mer än ett simpelt barhäng med aktivitet (bowling, biljard). Man kanske ska helt enkelt blåsa av dejten efter 45 minuter om man känner att det inte klickar och därmed spara pengar det viset. Misstaget många män gör är att tro att hon kommer börja gilla dig efter att du hällt en massa drinkar i henne.

Det konstiga här var att det klickade som fan med henne. Eller så var hon bara jävligt bra på att spela och ge dubbla signaler. Man märker om en tjej inte diggar en. Pengarna är egentligen skitsamma i sammanhanget.
Citera
2025-10-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det konstiga här var att det klickade som fan med henne. Eller så var hon bara jävligt bra på att spela och ge dubbla signaler. Man märker om en tjej inte diggar en. Pengarna är egentligen skitsamma i sammanhanget.

Det där är ett reellt problem, dubbla signaler. Den vettige killen som kan ta ett nej, går vidare för att aldrig se tillbaks utan att ställa till drama, den killen missar hon. Halvpsykopaten lägger däremot i en högre växel..
Citera
2025-10-13, 19:21
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det där är ett reellt problem, dubbla signaler. Den vettige killen som kan ta ett nej, går vidare för att aldrig se tillbaks utan att ställa till drama, den killen missar hon. Halvpsykopaten lägger däremot i en högre växel..
Har du själv varit med om det?
Citera
2025-10-13, 19:28
Medlem
Citat:
Har du själv varit med om det?
Dubbla signaler, jodå, flera gånger. Jag går min väg med orden; du vet var jag finns.. Två olika har hört av sig, men då dejtade jag någon annan.
Citera
2025-10-15, 15:18
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Asså fan vad galet världen är. När man väl lyckas få ut en attraktiv kvinna på en date där allt verkligen klickar, kemin finns och alla stjärnor står rätt, så slutar det med att man ändå blir ghostad. Jävligt trevlig och snäll tjej i övrigt. Trodde man hittade det där guldkornet i sandlådan efter åratals av swipande. Hon var också på att vi ska träffas en andra gång. Men sen blir det dövörat dagen efter när man skickar ett sms...

Så går man back nästan 1000 kronor också på dessa dejtkvällar.

Gör brudar så här bara för att driva med män?

Ibland vill man bara sticka till en öde ö och svälta sig själv till döds sakta men säkert.

Det räcker med att hon är en 7a på en 10gradig skala för att man direkt ska bli ghostad eller raderad. Men under 7or så är det rena autobahn med dessa mindre attraktiva damer.

Sån äcklig diskrepans det blivit där tjockisar förväntar sig snygga killar och där snygga tjejer förväntar sig någon rik sheikh.

Alltid när det gäller de här apparna så är det upp som en sol ner som en pannkaka. Utan undantag.

Varför i helvete spenderar du 1000 spänn på en dejt? Simpigt som fan.
Citera
2025-10-15, 17:04
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Varför i helvete spenderar du 1000 spänn på en dejt? Simpigt som fan.
Var nog mer runt 600 och inte 1000.

4 glas totalt och sen bowling/biljard eller annan aktivitet gör att det kostar som fan. Särskilt i huvudstaden.

Aktiviteter är enda sättet att få till en bra första dejt. Blir stelt annars om man bara sitter och äter middag.
Citera
2025-10-15, 18:32
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:

4 glas totalt och sen bowling/biljard eller annan aktivitet gör att det kostar som fan. Särskilt i huvudstaden.

Aktiviteter är enda sättet att få till en bra första dejt. Blir stelt annars om man bara sitter och äter middag.
Orka biljard och bowling på första dejten. Du vet ju inte ens om du står ut med hennes närvaro... Drygt av henne att inte erbjuda sig att splitta, om det nu inte var så att du jobbar och hon är student.

Bättre att bara ta en kort promenad, sen två-tre glas på en krog. Om kemin är där så föreslår du en flaska vin och yatzy hemma hos dig.
Citera
2025-10-15, 21:24
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Orka biljard och bowling på första dejten. Du vet ju inte ens om du står ut med hennes närvaro... Drygt av henne att inte erbjuda sig att splitta, om det nu inte var så att du jobbar och hon är student.

Bättre att bara ta en kort promenad, sen två-tre glas på en krog. Om kemin är där så föreslår du en flaska vin och yatzy hemma hos dig.
Hon var nöjd i alla fall. Ibland får man ju chansa. De gångerna jag kört kort promenad eller middagsdejter så har det alltid slutat i stel stämning och fiasko.

Betalade skiten när hon var i toaletten. Skulle skämmas om jag bad om att splitta. Visst, om det inte finns kemi så hade jag bett henne betala sin del. Men nu kändes det som att det här var den bästa investeringen i mitt liv

Många av dagens unga tjejer är så extremt rädda för att vara i samma hus. Tar typ 10 dejter och en relation innan de blir bekväma med det.
Citera
2025-10-16, 18:49
Medlem
Citat:

Bara bowling och biljard är ju 600 kr så med vin eller öl på det så är det uppe i 1000 kr.

Inte värt det med en främling på första dejten och så blir det inget av det.
Citera
2025-10-16, 21:58
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Bara bowling och biljard är ju 600 kr så med vin eller öl på det så är det uppe i 1000 kr.

Väldigt sällan jag dejtar. Det här var en snygg tjej också. Så jag såg det oavsett som en investering.

Men men, får väl helt enkelt steppa upp mitt game istället.
Citera
2025-10-18, 15:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven

Är verkligen 1000:- så farligt då om man har en trevlig kväll? Märker man att man inte får nån bra känsla är det väl bara avsluta kvällen tidigare än tänkt och spara på pengarna.
Det lär ju vara avsevärt större chans att få till en andra dejt på det sättet.

Vad kör du för linje? Promenad och bjuder på en kaffe i bästa fall?
Citera
2025-10-20, 19:43
Medlem
Efter att ha blivit singel tänkte jag att det kunde vara enkelt och praktiskt att använda sig av en dejtingsida istället för att ragga ute i vimlet. Jag är en medelålders man med ett längre förhållande, så det var aldrig aktuellt att använda dejtingsidor när jag raggade tidigare.

Sålunda tankande jag ner appen Badoo och varför det just blev denna vet jag inte. Kanske var det den första som kom upp. Hur som helst lätt att registrera sig och det var gratis för basfunktionerna. Är väldigt långt från en fotomodell, men tränar i alla fall ett antal gånger per vecka, c:a varannan dag. Skrev en lagom fin presentation om mig själv också.

Min största fundering, när jag började använda appen, skulle bli frågan var alla snygga kvinnor fanns. I princip helt bortbåsta. Vill tillägga att jag raggar på kvinnor som är i min egen ålder, d v s medelålders. Jag vet att det finns attraktiva medelålders kvinnor då jag ser dem varje dag. Uppenbarligen är de inte intresserade av appen Badoo i alla fall.

Nåväl. Jag började swipa på några som jag i alla fall kunde tänka mig ett kortare sejour med. Tro det eller ej, men jag fick kvinnor att skriva till mig först och några andra skrev tillbaka efter att jag hade skrivit en initial hälsning.

Det är nu jag inser att jag borde litat på Flashback. Det framkommer att majoriten är frånskilda mammor som givetvis berättar att de har haft en drösvis med relationer med män som alla är svin. Vidare verkar det finnas hur många som helst som använder appen som en möjlighet för att få positiva kommentarer från män dagligen. De chattar hela tiden och har alla varit medlemmar sedan urminnes tider.

Efter c:a en veckas användande får jag nog. Avregistrerar mig och avinstallerar appen. ALDRIG MER!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in