2018-04-07, 09:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Nej, det är inte vettigt att svenska skattebetalares pengar ska gå till att förvandla Sverige till något som liknar Afghanistan eller Syrien. Svenskar blir en minoritet i sitt eget land, våldet och otryggheten breder ut sig, polis och sjukvården går på knäna, bostadsbrist mm. Och detta haveri ska vi fortsätta betala för. Fy fan säger jag.
Att vi skulle bli minoritet i vårt eget land är,så tramsigt så det inte finns. Etniska svenskar är den överlägset största gruppen, fullständigt ohotad. Det är den gruppen alla invandrare blir efter några generationer (många etniska svenskar har invandrare i släkten).

Det finns inte så många syrier eller afghaner i Sverige som du verkar tro.
Citera
2018-04-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Att vi skulle bli minoritet i vårt eget land är,så tramsigt så det inte finns. Etniska svenskar är den överlägset största gruppen, fullständigt ohotad. Det är den gruppen alla invandrare blir efter några generationer (många etniska svenskar har invandrare i släkten).

Jag kan med alla flyktingar förutom muslimer!
En massa problem bara!
Citera
2018-04-07, 11:55
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Hela du är ett tramstroll.

Vad menar du att alla invandrare blir svenskar efter några generationer om invandrarna är fler än ursprungsbefolkningen?

Med din logik så skulle alla amerikaner vara indianer och alla australiensare vara aboriginer.
Citera
2018-04-07, 12:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Nåja, det är ändå rätt komiskt när dumsvensken får ta konsekvensen av sin egen politiska tröghet.

Jag som rationell (nåja...) humanist vill gärna använda misstag som skäl för att göra något bättre.

Sådana här långa "glitchar" i det demokratiska systemet, där återkopplingen till "dumsvensken" inte kommer förrän det är försent, visar på en brist, ett systemfel, i det demokratiska systemet, som inte förmår lägga om kursen i tid.

Det demokratiska systemet måste reformeras så att den konstanta minoriteten galningar får svårare att bilda allianser med egenintressen, och därmed svårare att bilda sådana här långvariga majoriteter.

Den här alliansen mellan galningarna och belånade bostadsägare som lett till detta svenska tillstånd måste gå att hitta mekanismer för att förhindra att det uppstår igen.

För Sveriges del är det väl kört, men man får hoppas att andra länder tar lärdom och reformerar sina demokratiska system, om de inte redan gjort det.
Citera
2018-04-07, 12:27
Medlem
Citat:
Det är en skuld som betalas till kommunerna. Pengarna går alltså inte till invandring.

Och du har en efterbliven slutledningsförmåga tyvärr.
Citera
2018-04-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Ja vad ska man säga. Snart är det val och då blir det tack och farväl till Sossar och Miljömupparna.

Hatar för övrigt ordet Ensamkommande

Sossar, har genom historien haft en ganska så restriktiv politik gällande flyktingar (relativt tex MP, det finns grader i helvetet bland 7 -klöverns flyktingpolitik). Det var de borgerliga som rev upp luciabeslutet tex. De borgerliga ger jag inte mycket vatten för heller i flyktingfrågan.

Det stora problemet är att MP är i regeringen. Jag tror inte det svenska folket hur pass destruktiva MP är för Sverige. Enda lilla glädjen (även om förslaget om miljözoner är skit) är väl att alla dieselbilägare ,som i förra valet röstade på MP, inte lär göra om samma misstag. Det räcker nog för att hålla MP utanför Riksdagen.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-04-07 kl. 14:11.
Citera
2018-04-07, 14:15
Avslutad
SD och S känns ändå mer lika i invandringspolitiken än M och C. M och C vill ha fortsatt likvärdig invandring om inte mer än vad som är idag.
Centerns vision är att vi ska gå tillbaka till 2015, då levde dom i sin drömvärld. AKB hade dock en tuffare ton mot invandringen än UK, UK är väldigt lik Reinfeldt i sin politik.
Att rösta på S, C och M är som att rösta för nedrustningen av Sverige.
Citera
2018-04-07, 16:06
Bannlyst
Citat:

En arab kan aldrig bli etnisk svensk. Hans avkomma blir inte heller etniskt svenska.
Citera
2018-04-07, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ja, eller till att ta hand om våra flyktingar. Alla pengar kan användas till nåt annat. Men man kan också använda pengar till olika saker. Det går pengar till att bygga och underhålla basketarenor. Sjukt onödigt om du frågar mig. För att inte tala om alla lampor i Kiruna, de har jag ju ingen nytta av. Nä, använd oengar till nåt vettigt. Och att ta hand om flyktingar är faktiskt vettigt.

Det är inte våra flyktingar. De tillhör inte oss. Svenska pengar ska väl främst gå till just svenskar?
Citera
2018-04-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ja, eller till att ta hand om våra flyktingar. Alla pengar kan användas till nåt annat. Men man kan också använda pengar till olika saker. Det går pengar till att bygga och underhålla basketarenor. Sjukt onödigt om du frågar mig. För att inte tala om alla lampor i Kiruna, de har jag ju ingen nytta av. Nä, använd oengar till nåt vettigt. Och att ta hand om flyktingar är faktiskt vettigt.
Om där för fri flyktinginvandring samt pengar ill dom så är nu din våta dröm uppfyld.
uppdraget slutfört av regeringen.
Citera
2018-04-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
En arab kan aldrig bli etnisk svensk. Hans avkomma blir inte heller etniskt svenska.
Kan vita svenskar bli kurder eller svarta?
Citera
2018-04-07, 16:43
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Härligt hur vår alkoholiserade finansminister lyckas få trumpeta ut att det inte fanns något annat de här fem miljarderna kunde användas till. Utan att få en vettig fråga. Eller syrlig kommentar i artikeln.

Var tror hon och folk att pengarna kommer ifrån egentligen, S egna bankvalv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in