Men läsförståelsen är inte stor. Hon betalar en skuld till kommunerna, pengarna går inte till invandrarna.
Så vad har kommunerna blåst pengarna på - blomstrande sjukvård, betryggande polisiär närvaro, åldringsvård? Eller kan det möjligtvis vara så att allt gått till vårat föredömliga skolväsende? Vad?!
5 miljarder skulle räcka till 40 000 nya undersköterskor i hemtjänsten och sjukvården.
Eller till 14 000 st 2-rums lägenheter i Trollhättan. Lagom till våra svenska hemlösa pensionärer.
Ja, eller till att ta hand om våra flyktingar. Alla pengar kan användas till nåt annat. Men man kan också använda pengar till olika saker. Det går pengar till att bygga och underhålla basketarenor. Sjukt onödigt om du frågar mig. För att inte tala om alla lampor i Kiruna, de har jag ju ingen nytta av. Nä, använd oengar till nåt vettigt. Och att ta hand om flyktingar är faktiskt vettigt.
En mycket konstig prioritering att ge asylsökande utlänningar 5 miljarder skattekronor samtidigt som sjuka svenskar dör i väntan på vård.
Hur många svenska cancerpatienter kunde ges ett bättre liv för dessa pengar??
Sätt dessa politiker i fängelse.
Antagligen färre än hur många invandrare vi hjälper. Men som jag skrev nyss i ett annat inlägg, alla pengar kan alltid användas till nåt bättre (beroende på vad just du eller just jag tycker är bättre).
Stackars våra pensionärer, som har slitit hela sina liv i tron om att dom skulle bli väl omhändertagna.
Istället går deras intjänade pension till det här, vilket jävla svek.
Ja, eller till att ta hand om våra flyktingar. Alla pengar kan användas till nåt annat. Men man kan också använda pengar till olika saker. Det går pengar till att bygga och underhålla basketarenor. Sjukt onödigt om du frågar mig. För att inte tala om alla lampor i Kiruna, de har jag ju ingen nytta av. Nä, använd oengar till nåt vettigt. Och att ta hand om flyktingar är faktiskt vettigt.
Har ni köpt flyktingar? Så kallade flyktingar varav en majoritet inte har rätt att vara här. 100 miljarder årligen borde Sverige ligga på för migranter rättsväsendet och Säpos extra kostnader är inte inräknat. Är inte det märkligt när Sverige tjänar på flyktingar.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-04-07 kl. 07:52.
Jag läste någonstans att socker till kaffet skall dras in på vissa äldreboenden, på grund av ekonomiska skäl. Kanske våra äldre kunde få ett par kronor av de fem miljarderna så det räckte till socker.
Nåja, det är ändå rätt komiskt när dumsvensken får ta konsekvensen av sin egen politiska tröghet.
Kunde inte ha beskrivit hela denna situation bättre än vad du gjorde med denna mening.
Tanken är väl att skjuta kommunernas problem framför sig till efter valet. Försörjningsansvaret går ju över från staten till kommunen två år efter att de nyanlända blivit placerade i en kommun. De rekordmånga anlända från 2015 börjar alltså kosta nu, plus alla anhöriga som dräller in efter. Två år till från nu så sitter kommunerna rejält i skiten. Då är det läge att bläddra fram glädjeartiklarna från sommaren och hösten 2015 när hela pressen gick bananas över hur underbar invandringen var för Sverige med miljardvinster, räddad välfärd och kompetensregn.
Detta är precis vad det handlar om, tycker det är lite skrämmande att det tog så lång tid innan någon faktiskt insåg detta dock.
Tyvärr så är det väl talande för hur det ser ut i landet överlag, och många fattar inte vad detta betyder egentligen. De flesta kommer att tänka, att det är bra att Sverige har så mycket pengar att vi kan lägga lite på de "stackars flyende barnen".
För det första, "våra flyktingar"???? Vad fan ska det betyda???
Nummer två, vilka flyktingar menar du då? De får procenten som faktiskt klassas som riktiga flyktingar i Sverige eller alla värdelösa invandrare som kommer hit till Sverige och lever på bidrag, som om de hade vunnit högsta vinsten på lotto?
Och det sista, om du nu är så angelägen om att hjälpa människor i nöd och att använda pengar som "blivit över" på ett bra sätt. Varför i helvete ska vi då "hjälpa" en massa turistande bidragssugare, istället för alla de tusentals och åter tusentals riktiga flyktingar som inte har pengar att ta sig till Sverige på semester?
Nej, du är precis som så många andra idioter i detta land och övriga västvärlden som vurmar för denna "flyktinginvandring", en godhetsrunkare som egentligen bara bryr sig om sitt eget välbefinnande. IDIOT!!!
Och att ta hand om flyktingar är faktiskt vettigt.
Nej, det är inte vettigt att svenska skattebetalares pengar ska gå till att förvandla Sverige till något som liknar Afghanistan eller Syrien. Svenskar blir en minoritet i sitt eget land, våldet och otryggheten breder ut sig, polis och sjukvården går på knäna, bostadsbrist mm. Och detta haveri ska vi fortsätta betala för. Fy fan säger jag.