2018-04-07, 07:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men ÄR du så här trög på riktigt? Ditte tonade såklart ner sina tidigare interaktioner och hatkänslor för M, om hon fick frågan. Annars hade hon ju inte fått möjligheten att kanske skicka honom i fängelse i 15 år...
Var framkommer hatkänslor förutom skapat i din hjärna?
Var hon avundsjuk på PM som hade en penis när han föddes?
Var hon avvundsjuk att han byggt en prototyp vid namn Freya?

För kännedom så är hans penis mer än bara snedvriden till höger eller vänster - hans sexualitet är en fullständig katastrof.
Hon har långt mer erfarenhet, ubildning och titlar än PM som inte har nåt annat än påbörjade utbildningar.
Hon har åkt i betydligt vassare ubåtar än han nånsin kommit att göra.

Hon har med andra ord ingen anledning att hysa hatkänslor mot honom och hans hemmabygge för att hon ansåg den vara en säkerhetsrisk.
Citera
2018-04-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något i hans SMS, fick Sirid så oroad att hon sprang omkring och stötte ihop med Kims käresta ...mitt i natten.

Kanske att han alls hörde av sig?
Kanske att han inte skulle dyka?

Något stämde inte ...
kan vara hur det var skrivet, tar på äventyr kan ha en betydelse som gjort henne orolig
Citera
2018-04-07, 09:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SUCK. För sista gången.
Hon kan inte ha dött kl 23 och styckats kl 07 -----> enligt PM's version.<---------

PMS VERSION:
PM påstår att sticken i vagina skedde i samband med STYCKNINGEN kl 07 då hon enligt honom varit död i flera timmar.
Han påstår sig ha gjort detta för att förhindra gasbildning så torson inte flyter upp framledes.
Kroppen var även oskadad och oblodig enligt PM.

RÄTTSLÄKAREN:
Man ser då att sticken har skett när hon levde eller är i aktiv dödsprocess.
Man ser att skadorna inte har nåt samband med att förhindra gasbildning.

KONKLUSION 1:
PM ljuger således ur flertal vinklar kring samma ämne.

KONKLUSION 2:
Det är aldrig tal om specifika tider överhuvudtaget sett från rättsmedicin. Det är tidsspann.

KONKLUSION 3:
Det pekar mot sexuellt övergrepp.

KONKLUSION 4:
Jävligt förbannat asbra att hans TEORI fullkomligt smulas sönder vilket är ÅK huvudsyfte.

Ja, jag läste vidare och såg sen att du menar som jag menar. Enligt PMs version. Sorry!
Citera
2018-04-07, 09:34
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Människan har en tendens att inte vilja inse hur illa det är, önskar tona ner övervåldet - man hoppas det var mindre hugg och snabbt förlopp. Man vill knappt tro att det är sant det som påvisas.
Jag vill det samma, helst att allt ska vara ogjort - men man riskerar att göra offret en björntjänst. Parallellt kan en överdjävligt ondskfull, gravt sadistisk och pervers förövare hamna i fel ljus.

(Liiiiite sen på läsandet, men vill svara så här ett dygn senare!)

Tack, så sanna ord. Detta mentala avvärjande har förvisso pågått konstant sedan start, men det var något med mina reaktioner på rapporteringarna och tråddiskussionerna om knivhuggen genom påsen, som fick mig att leta upp detta ditt inlägg och läsa det igen.
Du fångar det! Allt är så djävulskt gruvligt, och så kommer det ”små” vedervärdiga detaljer, likt dessa om PMs knivhugg genom påsen (som ju iofs inte är små detaljer, utan starka bevis!). Och man stänger av, och ”tonar ned” våldet för sig själv, precis som du skriver.

Och när man sen biter ihop och tvingar sin hjärna att skapa bilderna av PM och KWs huvud inpackad i dubbla plastpåsar.... Hur han står där, nersölad av blod och hugger med en kniv i hennes avhuggna och sargade huvud genom plasten. Det var som att få en mental magsurare.

Detaljer som ger glimtar av (för man klarar inte att helt ta in) det besinningslöst grova våld han utsätter henne för och dödar henne med. Därefter går han över till att skända hennes döda kropp på ett lika jävla bestialiskt sätt (och som är lika svårt att fullt ut förstå).

Fy fan. Arma anhöriga. Och utanför fönstret skiner vårsolen och fåglarna kvittrar och kämpar på med att bygga sina bon. Snacka om kast fram och tillbaka.
Citera
2018-04-07, 10:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men ÄR du så här trög på riktigt? Ditte tonade såklart ner sina tidigare interaktioner och hatkänslor för M, om hon fick frågan. Annars hade hon ju inte fått möjligheten att kanske skicka honom i fängelse i 15 år...

Ge dig. Din fantasi skenar och du låtsas det blir argument av det. Om det finns några känslor alls mellan Madsen och Dyreborg lär de vara helt enkelriktade från Madsens sida. Dyreborg har ju endast agerat utifrån sin myndighetsroll.
Citera
2018-04-07, 10:36
Medlem
Citat:
Var framkommer hatkänslor förutom skapat i din hjärna?
Var hon avundsjuk på PM som hade en penis när han föddes?
Var hon avvundsjuk att han byggt en prototyp vid namn Freya?

För kännedom så är hans penis mer än bara snedvriden till höger eller vänster - hans sexualitet är en fullständig katastrof.
Hon har långt mer erfarenhet, ubildning och titlar än PM som inte har nåt annat än påbörjade utbildningar.
Hon har åkt i betydligt vassare ubåtar än han nånsin kommit att göra.

Hon har med andra ord ingen anledning att hysa hatkänslor mot honom och hans hemmabygge för att hon ansåg den vara en säkerhetsrisk.

Det faktum att frågan - huruvida hon kan anses vara partisk eller ej - överhuvudtaget kan ställas (av försvarsadvokaten) är i sig olyckligt och jag anser att det är ett tecken på ett misslyckande när det gäller val av expertvittne.
Citera
2018-04-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
(Liiiiite sen på läsandet, men vill svara så här ett dygn senare!)

Tack, så sanna ord. Detta mentala avvärjande har förvisso pågått konstant sedan start, men det var något med mina reaktioner på rapporteringarna och tråddiskussionerna om knivhuggen genom påsen, som fick mig att leta upp detta ditt inlägg och läsa det igen.
Du fångar det! Allt är så djävulskt gruvligt, och så kommer det ”små” vedervärdiga detaljer, likt dessa om PMs knivhugg genom påsen (som ju iofs inte är små detaljer, utan starka bevis!). Och man stänger av, och ”tonar ned” våldet för sig själv, precis som du skriver.

Och när man sen biter ihop och tvingar sin hjärna att skapa bilderna av PM och KWs huvud inpackad i dubbla plastpåsar.... Hur han står där, nersölad av blod och hugger med en kniv i hennes avhuggna och sargade huvud genom plasten. Det var som att få en mental magsurare.

Detaljer som ger glimtar av (för man klarar inte att helt ta in) det besinningslöst grova våld han utsätter henne för och dödar henne med. Därefter går han över till att skända hennes döda kropp på ett lika jävla bestialiskt sätt (och som är lika svårt att fullt ut förstå).

Fy fan. Arma anhöriga. Och utanför fönstret skiner vårsolen och fåglarna kvittrar och kämpar på med att bygga sina bon. Snacka om kast fram och tillbaka.

Jag förstår inte riktigt varför du och några anser att knivhuggen genom påsen på Kims huvud skulle vara så djävulska. Hon var ju i alla fall död och kände ingenting.

Samma sak när PM skar av huvudet från kroppen.

Makabert att någon vill göra något sånt, men desto bättre kan det inte ha inneburit något lidande för offret.

Det som jag själv mår mest illa av är huggen i vaginan med den halvmeterlånga, vässade skruvmejseln och kniven. För då var ju Kim vid livet och kunde känna den djävulska smärtan som detta måste ha inneburit.

Om Madsen först efter detta (plus skadorna i tandköttet och några andra detaljer) skar av halsen på Kim måste det ha kommit som en befrielse. Några sekunder och Kim var död.

Vad han sen gjorde med kroppen efteråt är i sig grov och tecken på allvarliga fel i hans skalle, men som tur är visste Kim inte ett jota om detta.

Det är nog värst för hennes anhöriga att de inte fick den döde Kim i ett stycke utan flera olika som hade legat på havets botten olika länge. Hoppas de inte tittade på bitarna..
Citera
2018-04-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Gagball

Aha, just det. Eller liknande, betselliknande manick... Det finns massor av sjuka sadistmanicker. S/M-världen är fö ganska sjuk som helhet. Det är inte som RFSL vill tro...
Citera
2018-04-07, 11:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte riktigt varför du och några anser att knivhuggen genom påsen på Kims huvud skulle vara så djävulska. Hon var ju i alla fall död och kände ingenting.

Samma sak när PM skar av huvudet från kroppen.

Makabert att någon vill göra något sånt, men desto bättre kan det inte ha inneburit något lidande för offret.

Det som jag själv mår mest illa av är huggen i vaginan med den halvmeterlånga, vässade skruvmejseln och kniven. För då var ju Kim vid livet och kunde känna den djävulska smärtan som detta måste ha inneburit.

Om Madsen först efter detta (plus skadorna i tandköttet och några andra detaljer) skar av halsen på Kim måste det ha kommit som en befrielse. Några sekunder och Kim var död.

Vad han sen gjorde med kroppen efteråt är i sig grov och tecken på allvarliga fel i hans skalle, men som tur är visste Kim inte ett jota om detta.

Det är nog värst för hennes anhöriga att de inte fick den döde Kim i ett stycke utan flera olika som hade legat på havets botten olika länge. Hoppas de inte tittade på bitarna..

Det är ju just det som ÅK kommer att presentera att hon troligen inte var.

Sticken stämmer inte med varandra, varken i storlek, mönster eller hur tätt de förekommer, och även om de inte kunnat påvisa några blodutgjutelser säger inte det i sig att hon var död då de tillfogades. Det måste du väl ha förstått om du har följt fallet? Eller kanske inte.

Kroppsdelarna har legat i vatten så länge så att i praktiken kan alla stick och skador ha skett då hon levde men spår ar suddats ut av vattnet.

Om han sticker en 50 cm lång skruvmejsel i hennes vagina ( knullar henne dessutom med den då det är möjligt att det stick som påvisar blodcirkulation har flera andra mycket tätt bredvid) ,när blodet fortfarande cirkulerar, är det enligt mig tydligt att han tillfogat henne alla andra tortyrskador då hon var vid liv.

Från EB live om påsen/huvudet:

Jeg skal lige igen påminde om, at der i hovedbunde af højreside er mindst syv stiksår, hvor af det største måler 1,0x1.3 cm, siger anklageren, der fortæller, at de fleste stik har en minimumslængde på 1 cm.
- Jeg skal nok vende tilbage til, hvad vi mener, man kan lægge i det, siger anklageren.

”- I højre side af Kim Walls ansigt sidder de fleste læsioner. Nogle er meget tæt over højre øre, siger anklageren, der viser en skitse af et Menneskehoved”

Han viser igen billeder af Kvicklyposen denne gang bagsiden af posen, som også har flere huller.
- Igen skal man lægge mærke til, at de sidder spredt, siger anklageren.

De mindste er markeret med pile i farverne rød, gul, grøn og blå. Jeg vil gerne have, at man lægge mærke til, hvor spredt markeringerne er, siger anklageren.
Nu fortæller anklageren, at Peter Madsen tidligere har fortalt, at han stak Kim Walls hoved, da det lå i de poser, som den blev fundet i.

Den ene er en pose fra Kvickly. Politiet har sat pile, der hvor der er konstateret skader på posen.

Anklageren fortæller nu, at man har fundet poserne frem, og viser nu billeder af dem til rettens professionelle. Der er tale om to poser, som rigtigt nok er blevet perforeret.

Anklageren kommer nu ind på, at man ikke har kunnet fastslå dødsårsagen. Derudover kommer han ind på 13 overfladiske læsioner, heraf 11 stiklæsioner, som er fundet på Kim Walls hoved.

I nakkeregionen ses håret afskåret, så det tilbagesiddende hår måler en cm, læser anklageren op fra obduktionsrapporten.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-07 kl. 12:00.
Citera
2018-04-07, 11:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är möjligt. Pm har Narcisstisk personlighetsstörning med psykopatiska drag (hur långt upp på skalan han hamnar vet vi inte) dessutom har han väldigt låg empati. Ingen har sagt att han är helt empatilös.
De ska fortsätta med RPUn den 23 april. Hoppas att vi får veta närmre då.
Vi har väl inte fått höra något om narcissistiska drag ännu?

Ja, hoppas att vi får höra mer den 23e, det framkommer nog då.
Citera
2018-04-07, 12:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Var inne på detta igår, gagball tror jag inte då de borde ha hittat den. Däremot använt något som han stoppat in i munnen som skavt emot tandraden, och sedan knutit eller satt spännrem över.

Jag är nog mest inne på att han använt sitt skärp och satt spännet över munnen när han dragit åt.
Ett metallspänne som legat emot tsndraden i underkäken och skavt mot tänder o tandkött. Det kan jag se framför mig.
Men det har inte redovisats något dna på skärpet som hittades å andra sidan. Kan bero på att vattnet spolat bort det i så fall.

Nu sades det samtidigt att det fanns ett otal fynd som man inte dna testat . Som alltid i utredningar så måste de prioritera forensiskt material pg a. ekonomiska skäl och kan inte analysera varenda beslagtaget föremål från brottsplatsen. Finns säkert mycket mer att hitta och dra slutsatser av, dock har man bedömt att den tekniska bevisning som framlagts ska räcka.

Jag tror att han slängde den överbord. Om den funnits i en av påsarna skulle ju motivet kommit fram? Han slände nog den utan att lägga in den i något tror jag, metallen, om det fanns sådan på den, rostar ju snabbt och ändrar färg.

Jag tror att ett metallspänne skulle gett större, och tydligare, skador i och kring munnen. Å andra sidan hade hon väl skador bakom tänderna i underkäken? Eller var det framför? Kommer inte ihåg just nu, måste kolla.

Ja, föremålet tål nog att funderas på.
Citera
2018-04-07, 12:09
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
kan vara hur det var skrivet, tar på äventyr kan ha en betydelse som gjort henne orolig

Hon kanske till och med trodde att han kunde vara självmordsbenägen? Han har ju själv påstått att det var tänkt som ett avskedsbrev.

Kan tänka mig att hon inte hade så höga tankar om ubåtens sjöduglighet heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in