2018-04-06, 23:53
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Architects and Engineers On 9/11 https://www.youtube.com/watch?v=IYUYya6bPGw
Var så god.

Du har väl inte glömt att donera va? I så fall får du länken av mig här
Citat:
Check out this best ever 9/11 technical analysis by architectural and engineering experts, pretty much proves 9/11 is a lie, even to dyed in the wool deniers.

The makers of this excellent documentary can be found here:
https://www.ae911truth.org/
https://salsa3.salsalabs.com/o/50694/p/salsa/donation/common/public/?donate_page_KEY=14122&killorg=True&loggedOut=True

Lika bra att ge en slant så sanningen kan komma fram snart?
Senast redigerad av Iris-T 2018-04-06 kl. 23:58.
Citera
2018-04-06, 23:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst, jag har länkat det flera gånger här i tråden - och jag tror knappast hag ör ensam. Sök!
Jag tänker inte sitta och bläddra igenom en 2000 sidor lång tråd för att hitta någon videolänk. Det är inte mitt jobb att leta upp bevis för din tes.
Citera
2018-04-07, 00:15
Moderator
Mer trams raderat och några varningar utdelade. Skärpning!

/Moderator
Citera
2018-04-07, 00:19
Medlem
Iris-Ts avatar
https://www.ae911truth.org/

Okej. Efter på fyllan "noga" granskat sidan och med lite back side information från Edward så är det konstaterat att det knappast rör sig om några riktiga experter. Hyfsat komiskt beskriver han hur dessa experter inte är några experter i ämnet utan snarare en siffra som skall vilseleda den redan lågbegåvade vilsna individen.

Alex Jones gör samma sak. Snacka om bedrägligt beteende. Genom rent nonsens och desinformation kränga meningslösa överlevnadsaker och samtidigt ägna sig åt rent tiggeri.
Det är ohederligt och en stor skandal. Stackars dessa människor som seriöst går på det här.
Citera
2018-04-07, 00:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
För att flygplanen som flög in i tornen var tillverkade av största delen aluminium. Och att aluminium har en smältpunkt på 660,3 °C. Eftersom branden var betydligt varmare än så tänker jag att flygplanens aluminium tillslut smälte och tack vare gravitationen (herrejävlar) så rann det nedåt. Nöjd?
Nej, det är jag knappast. Du gör en massa lösa antaganden utan stöd i empiri. Ja, det kan ha varit så att aluminium värmdes upp till flytande tillstånd, men det är knappast något som du utan vidare kan utgå ifrån. Ej heller att den ”rann nedåt” i byggnaden.

Och nej, metallen som väller ut från tornen i vissa video-sekvenser av förloppen ser inte ut som smält aluminium. Och nej, NIST påstående om att det var smält aluminium utblandad med organiska material och därför ser ut som smält stål håller heller inte. Steven Jones genomförde till skillnad från NIST ett enkelt experiment och som visade att nej, den blandningen funkar inte. Som olja och vatten.

Citat:
Men vad i sak är det som inte beläggs enligt dig i den officiella förklaringen?

Jag tror på den officiella förklaringen.
Jag har en pågående (f.n. liten paus) diskussion med SnakePlisssken avseende ett antal kritiska problem med NIST’s rapport om hur WTC 7 kollapsade från brand, enbart.

Kolla bakåt i tråden och hittar du något du känner att du vill klargöra, be my guest.
Citera
2018-04-07, 01:03
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, det är jag knappast. Du gör en massa lösa antaganden utan stöd i empiri. Ja, det kan ha varit så att aluminium värmdes upp till flytande tillstånd, men det är knappast något som du utan vidare kan utgå ifrån. Ej heller att den ”rann nedåt” i byggnaden.
Antigravitationsvapen inblandade? Hade eventuella vittnen som befann sig inuti byggnaderna möjligen sett metall flyta uppåt, varpå man inte hade något annat val än att riva byggnaderna för att hindra sanningen från att komma ut? Jag anar en helt ny teori på uppsegling här...
Citera
2018-04-07, 01:20
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vadå lösa antaganden? 660,3 graders smältpunkt och eldsvådan som varade en stund var säkert minst 1500 grader. Om Dessutom 95% av planet stannade kvar i tornen efter kraschen så är det väl = att aluminiumet smälte och rann nedåt. För vad är det som du, snälla nån, inte förstår i Einsteins relativitetsteori ang gravitationen? Vad får dig att tro att glödhet aluminium stannade kvar i ett 400 meter högt kollapsande torn?
Citat:
Och nej, metallen som väller ut från tornen i vissa video-sekvenser av förloppen ser inte ut som smält aluminium. Och nej, NIST påstående om att det var smält aluminium utblandad med organiska material och därför ser ut som smält stål håller heller inte. Steven Jones genomförde till skillnad från NIST ett enkelt experiment och som visade att nej, den blandningen funkar inte. Som olja och vatten.
För att? Är du självutnämnd flytande aluminiumexpert? Inte? Steven Jones kan dra åt helvete. Det är en försupen jävla nolla som inte får med sig en enda seriös forskare i sina argument.
Citat:
Jag har en pågående (f.n. liten paus) diskussion med SnakePlisssken avseende ett antal kritiska problem med NIST’s rapport om hur WTC 7 kollapsade från brand, enbart.

Kolla bakåt i tråden och hittar du något du känner att du vill klargöra, be my guest.
Girder A2001 ja jo ja tackar
Citera
2018-04-07, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Vadå lösa antaganden? 660,3 graders smältpunkt och eldsvådan som varade en stund var säkert minst 1500 grader. Om Dessutom 95% av planet stannade kvar i tornen efter kraschen så är det väl = att aluminiumet smälte och rann nedåt. För vad är det som du, snälla nån, inte förstår i Einsteins relativitetsteori ang gravitationen? Vad får dig att tro att glödhet aluminium stannade kvar i ett 400 meter högt kollapsande torn?

För att? Är du självutnämnd flytande aluminiumexpert? Inte? Steven Jones kan dra åt helvete. Det är en försupen jävla nolla som inte får med sig en enda seriös forskare i sina argument.
Girder A2001 ja jo ja tackar

Det låter inte helt sannolikt att brandens temperatur skulle legat runt 1500 °C, utan mer sannolikt runt 1000 °C, vilket är helt normalt för bränder i bostäder och kontor etc, vilket också räcker mer än väl för att smälta aluminium och orsaka att stål tappar nästan all bärighet.
Citera
2018-04-07, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det låter inte helt sannolikt att brandens temperatur skulle legat runt 1500 °C, utan mer sannolikt runt 1000 °C, vilket är helt normalt för bränder i bostäder och kontor etc, vilket också räcker mer än väl för att smälta aluminium och orsaka att stål tappar nästan all bärighet.
Aluminium är silverfärgat när det smälter. Så mer troligt att det är någon typ av stål.
Citera
2018-04-07, 10:26
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Aluminium är silverfärgat när det smälter. Så mer troligt att det är någon typ av stål.
Varför påstår du saker, som om det vore fakta, när du inte har någon som helst jävla aning om hur det ligger till?

Här kan du se att du har helt jävla fel i att smält aluminium ovilkorligen skulle vara silverfärgat:
http://www.drjudywood.com/articles/aluminum/Aluminum_Glows.html

Låt mig gissa att du kommer att avfärda det med att du inte kan lita på källan? Och att göra en bildsökning i Google för att verifiera påståendena är för mycket begärt? Du trivs bättre med att vara okunnig och att sprida felaktig information?
Citera
2018-04-07, 10:57
Medlem
Citat:

Hur var det nu att ta reda lite mer fakta innan man påstår saker....? Du verkar ha extrema brister i intresse för det...

Det har för bara nån dag sen påvisats med länkar till bilder och allt i denna tråd att Aluminium kan ha färger som spänner från metallsilvrigt via gult och rött till i princip vitt, helt beroende på temperatur och ev kontamineringar av andra ämnen. Tror du aluminium i WTC kan ha kommit i kontakt med annat bråte i smält tillstånd, eller att det var för ändamålet rena och fina kanaler för leda flytande aluminium utan att det kan förorenas....?
Citera
2018-04-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varför påstår du saker, som om det vore fakta, när du inte har någon som helst jävla aning om hur det ligger till?

Här kan du se att du har helt jävla fel i att smält aluminium ovilkorligen skulle vara silverfärgat:
http://www.drjudywood.com/articles/aluminum/Aluminum_Glows.html

Låt mig gissa att du kommer att avfärda det med att du inte kan lita på källan? Och att göra en bildsökning i Google för att verifiera påståendena är för mycket begärt? Du trivs bättre med att vara okunnig och att sprida felaktig information?
Enligt din sida är diagrammet för temperatur på aluminium falskt. Det står att det ska vara röd brunt vid 600 grader vilket är helt falskt. Det smälter vid 650grader och är då silverfärgat. Du borde granska dina egna källor.
Titta på vilken random video som helst på Youtube. Exempel: https://youtu.be/IGJ2jMZ-gaI
Sedan har vi även det inte det röda glödheta skrotet som trots att man spruta vatten i flera veckor inte gick att släcka. Hur förklarar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in