2018-04-07, 06:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är mycket möjligt att hans grandiosa Jag inbillar sig att hon ska ställa upp. Däremot visar det hans intresse för dominans eftersom hon är underdånig i varenda scen som det verkar.

Ja hon säljer bilder och filmer
Bdsm utövning är för många en livsstil och inte producerad porr.
Han har kanske fantiserat om mord på Grey i så fall.
Citera
2018-04-07, 07:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Trams. Jag läser vad ÅK presenterar via live och han ska tydligen återkomma till detta krim.tekniska vid slutplädering:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag har inte EN ENDA GÅNG påstått att tidpunkt för döden är återgiven. Hur förbannat trög är du på denna punkt?
Däremot har rättsläkare dementerat att hon absolut inte kan ha dött vid 23-tiden och styckats vid 07-tiden som PM påstår:
Tidsspannet stämmer nämligen inte sett till de stickskador som påvisar blodcirkulation; att hon troligen levde eller var i aktiv dödsprocess.
Det är fortsättningsvis dementerat att skadorna inte har med att förhindra gasbildning som han också påstår.

Ta och kom med nåt om tvivel för än är det rakt inte nåt av det du dravlar om som påvisar detta.

Jo, hon kan ha dött vid 23-tiden och styckats vid 7-tiden. Det som inte stämmer däremot är PMs utsaga att han styckar henne men inte utövar ”tortyr” ( eller tydligare: sticker henne innan, eller i nära anslutning till döden ). Eftersom iaf två av sticken påvisar blodutgjutelser dvs krippen hade fortfarande cirkulation så stämmer inte PMs påstående att alla hennes skador ska ha uppkommit då han styckade henne.

Så har jag tolkat det som framkommit?
Citera
2018-04-07, 07:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det jag verkligen saknar i rättegången är att åklagarsidan inte tillkallat ett sakkunning expertvittne.
Som i Lisa Holm-rättegången där professor Niklas Långström vittnade om hur en sexualsadistisk gärningsmannaprofil ofta kan se ut enligt studier och forskning, motiv till gärningen, beskrivning av vad som driver sexualsadisten, hur fokuserad denne är på makt, kontroll och att dominera offret.
Berätta om hur vanligt det är med sexualsadister som inte alls varit våldsamma tidigare, hur vanligt det är att de som står honom nära inte alls förstår hur den de trodde de kände, som varit "så snäll" har kunnat begå ett så bestialiskt mord.

Ge exempel på vad som är vanligt att gärningsmannen gör med offret, förklara utifrån de detaljer han fått i fallet - varför just denna gärning kan vara ett typiskt sexualsadistiskt dåd, vad fastbindning av offret betyder och alla de stick hon utsatts för, framförallt i underlivet. Berätta om vad det är sexualsadisten njuter av i sådana aggressiva gärningar. Dra paralleller med liknande fall som framkommit via studier. Förklara de vidriga omständigheterna på ett begripligt sätt så rätten bättre förstår vilka drifter som styr GM. Har tagit upp detta förut, men jag tycker att det är en miss att inte ha ett sådant expertvittne. Enklare för rätten att få en mer begriplig bild av denna sanslösa ondska. Att få veta att överkonsumtion av våldsporr är mycket vanligt hos en sexualsadist t.ex.
Och att det inte betyder något alls om han inte visat aggressiva tendenser mot någon förut.
Att se sammanhanget tydligare.

Men, kan ju hända att det på något vis framkommer någon slags liknande sammanfattning från psykiatriutredniningen - vad som är typiskt i just detta fall, jämfört med andra sexualsadistiska dåd.
Vad som driver sexualsadisten till det han gör, motivet och förklara den sexuella njutning det ger.
Men, det är nog kanske att hoppas på för mycket.

Å andra sidan så tror jag ändå rätten inte har större några svårigheter att se att Madsen är skyldig.
Ett sakkunnigt expertvittne hade bara gjort det mera solklart, enkelt, begripligt.
Håller verkligen med, alla i rätten kanske inte sitter på expertis om sexualsadister. En åklagare kan nog en del, men resten?
Citera
2018-04-07, 07:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, hon kan ha dött vid 23-tiden och styckats vid 7-tiden. Det som inte stämmer däremot är PMs utsaga att han styckar henne men inte utövar ”tortyr” ( eller tydligare: sticker henne innan, eller i nära anslutning till döden ). Eftersom iaf två av sticken påvisar blodutgjutelser dvs krippen hade fortfarande cirkulation så stämmer inte PMs påstående att alla hennes skador ska ha uppkommit då han styckade henne.
Så har jag tolkat det som framkommit?
SUCK. För sista gången.
Hon kan inte ha dött kl 23 och styckats kl 07 -----> enligt PM's version.<---------

PMS VERSION:
PM påstår att sticken i vagina skedde i samband med STYCKNINGEN kl 07 då hon enligt honom varit död i flera timmar.
Han påstår sig ha gjort detta för att förhindra gasbildning så torson inte flyter upp framledes.
Kroppen var även oskadad och oblodig enligt PM.

RÄTTSLÄKAREN:
Man ser då att sticken har skett när hon levde eller är i aktiv dödsprocess.
Man ser att skadorna inte har nåt samband med att förhindra gasbildning.

KONKLUSION 1:
PM ljuger således ur flertal vinklar kring samma ämne.

KONKLUSION 2:
Det är aldrig tal om specifika tider överhuvudtaget sett från rättsmedicin. Det är tidsspann.

KONKLUSION 3:
Det pekar mot sexuellt övergrepp.

KONKLUSION 4:
Jävligt förbannat asbra att hans TEORI fullkomligt smulas sönder vilket är ÅK huvudsyfte.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 07:30.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.fyens.dk/indland/Rasende-Peter-Madsen-Vil-ikke-se-makaber-tegnefilm-i-retten/artikel/3240785

Noterar ännu en tidning som hört att Madsen är "högbegåvad" när delar av RPU:n lästes upp. Jag tror fortfarande att dom som skrivit "normalbegåvad" har ändrat med flit.

"Planen for i dag er, at mentalerklæringen lægges frem. Dele af den blev allerede lagt frem på retsdagens første dag.

Her blev det beskrevet, at Peter Madsen er en velbegavet mand. Han er imidlertid også følelseshæmmet med alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse."

Citat:
Var det för svårt det jag skrev?

På samma sätt som Lisa Holm var på väg hem en sommarkväll i fullt dagsljus befann sig Kim vid kajen med mängder av folk i rörelse både till havs och på land.
Detta klassas som lågriskplats inom kriminologi oavsett ubåt under vatten.
En person ropar och frågar om denna kan få följa med men PM anser att den enda personen som skulle tillfört nåt vore en med typ kunskap till havs, inte ännu ytterligare en privatperson.
Jo, jo...

Men K visste ju att de skulle dyka. Och då borde hon ha tänkt på, att där nere under vattnet fanns varken folk eller insyn eller rop-på-hjälp-möjligheter, längre. Det är ju detta som skiljer människor från apor i normalfallet, att vi människor kan tänka i flera led. Ett steg till alltså.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är nog du som inte förstått i så fall. Det är nämligen du och develi som står för påståendena, och ja, de är "dumma". Jag påtalar bara att det är falska påståenden, eftersom det inte finns stöd för dem i rapporterna, vittnesmålen eller ens från åklagaren.
Om jag inte har helt fel så har PM själv sagt att skadorna på Kims huvud uppkommit då han stack hål i påsen.

Det är fel eftersom antalet hål i påsen inte matchar sticken på Kims huvud. Däremot så är det oklart exakt hur mänga stick påsen har jämfört med sticken på Kims huvud.

Det är ju de facto möjligt att det är lika många stick på bägge. Vi har ju ännu inte fått rätt information.
Citera
2018-04-07, 07:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att Madsen var inspirerad av liknande brott. Knudsen kvävde sitt offer med en plastpåse knuten om huvudet samtidigt som han lyssnade på sitt offers hjärta tills det slutat slå. Det mordet hände på en fritidsbåt och säkert har PM läst allt om det. Så jag tror nog också på kvävning. PM kan ha skurit henne i halsen strax efter döden av nyfikenhet eller lust.
Jag tror att PM skurit halsen av henne då hon levde. Han var ju extremt intresserad av själva dödsögonblicket.

Menar du att han ströp henne då eller?
Citera
2018-04-07, 07:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi vet heller inte att det INTE gått till så, och när det gäller något så viktigt som ett expertvittne i en rättegång där den åtalade riskerar ett mångårigt fängelsestraff, så får det inte finnas ens skuggan av en misstanke om jäv. Det hade som sagt gått att ta in en utländsk ubåtsexpert som aldrig träffat PM. SÅ ovanliga är inte de kunskaperna, att det inte gått att hitta någon annan än DD.

Om vi för ett ögonblick släpper kill-the-messenger och fokuserar på innehållet: vad i Dittes redogörelse var felaktig? På vilka punkter fabulerade hon i sin iver att hämnas?

Och, apropå experter: hur går det med Tysken? Det har varit väldigt lite uppdateringar från dig angående hans kommentarer. Har han slutat skriva? Vad säger han om PM:s tre scenarior?
Citera
2018-04-07, 07:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Enligt rättsmedicin så finns det märken på halsen efter något som tros vara ett bälte.
Kan det varit så att han ströp henne med bältet till medvetslöshet och sedan skar av halsen?
Svinet kan ju lekt med strypning flera gånger (det här är inte roligt att spekulera om).
Varför skulle så många filmer handla om att skära huvudet av kvinnor ( och män ) om det inte var det han nu gjorde ( sannolikt)?
Citera
2018-04-07, 07:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Om vi för ett ögonblick släpper kill-the-messenger och fokuserar på innehållet: vad i Dittes redogörelse var felaktig? På vilka punkter fabulerade hon i sin iver att hämnas?

Och, apropå experter: hur går det med Tysken? Det har varit väldigt lite uppdateringar från dig angående hans kommentarer. Har han slutat skriva? Vad säger han om PM:s tre scenarior?

Jag har inte hunnit sätta mig in i det tekniska denna vecka - som tar mer tid att förstå, och särskilt om det är på tyska. Men ska försöka göra det nu i helgen.
Citera
2018-04-07, 07:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Från EB live som jag letade upp i dag, om påsen/huvudet:

Jeg skal lige igen påminde om, at der i hovedbunde af højreside er mindst syv stiksår, hvor af det største måler 1,0x1.3 cm, siger anklageren, der fortæller, at de fleste stik har en minimumslængde på 1 cm.
- Jeg skal nok vende tilbage til, hvad vi mener, man kan lægge i det, siger anklageren.

”- I højre side af Kim Walls ansigt sidder de fleste læsioner. Nogle er meget tæt over højre øre, siger anklageren, der viser en skitse af et Menneskehoved”

Han viser igen billeder af Kvicklyposen denne gang bagsiden af posen, som også har flere huller.
- Igen skal man lægge mærke til, at de sidder spredt, siger anklageren.

De mindste er markeret med pile i farverne rød, gul, grøn og blå. Jeg vil gerne have, at man lægge mærke til, hvor spredt markeringerne er, siger anklageren.
Nu fortæller anklageren, at Peter Madsen tidligere har fortalt, at han stak Kim Walls hoved, da det lå i de poser, som den blev fundet i.

Den ene er en pose fra Kvickly. Politiet har sat pile, der hvor der er konstateret skader på posen.

Anklageren fortæller nu, at man har fundet poserne frem, og viser nu billeder af dem til rettens professionelle. Der er tale om to poser, som rigtigt nok er blevet perforeret.

Anklageren kommer nu ind på, at man ikke har kunnet fastslå dødsårsagen. Derudover kommer han ind på 13 overfladiske læsioner, heraf 11 stiklæsioner, som er fundet på Kim Walls hoved.

I nakkeregionen ses håret afskåret, så det tilbagesiddende hår måler en cm, læser anklageren op fra obduktionsrapporten.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-07 kl. 07:53.
Citera
2018-04-07, 07:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har inte hunnit sätta mig in i det tekniska denna vecka - som tar mer tid att förstå, och särskilt om det är på tyska. Men ska försöka göra det nu i helgen.

Nähä. Så du menar att du bara utgår från att det är fel och skriker om 'jäv' och 'hämndlystnad' utan att ens begripa vad hon vittnat om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in