2018-04-06, 14:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Plågan var ur ett tidsperspektiv inte lång, rättsläkarna säger att KW dog runt 23.00, det har stor betydelse gällande livstid.

Det kan de inte ha sagt. Torson, som var det första av kroppen som hittades, hittades efter tio dagar. Självklart kan man inte fastställa vilket KLOCKSLAG en människa dog, om man hittar kroppen efter tio dagar! Inte ens exakt datum kan gå att fastställa efter så lång tid.
Citera
2018-04-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jamen du bryr dig ju inte om ifall vittnena är jäviga. Du vill bara att M ska sys in. Hemsk inställning. Alla borde väl vilja att alla rättegångar ska vara fair, helt oavsett vilket utfall man hoppas på.

Högerhänt!!! Det skulle tyda på... att han INTE har stått mitt emot en levande Kim och skurit! Maila Betina!

https://www.youtube.com/watch?v=H5Qpiz_s2ow&t=631s

T.ex. (1.46), där han håller borrmaskinen med höger hand, och det som ska borras i med vänster.
Alla älskarinnor och praktikanter skulle då också räknas bland de du anser vara jäviga eftersom dessa har personliga band till PM, vilka blir då kvar som godkända vittnen förutom rättsläkare, de som såg båten och de som såg PM denna dag.
Citera
2018-04-06, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Hon hade verkligen tentaklerna ute. Hon sa ju till sambon att PM kändes obehaglig, att han var "all over the place". Så här med facit, efter alla vittnesmål i rätten, så tror jag hon menar att han var manisk. Hon var också väldigt rädd att dyka med ubåten. Man kan önska att hon lytt sin magkänsla. Men det gjorde hon inte. Hon ville göra ett sista jobb, en intervju hon verkligen ville ha, innan Kinaflytten.

Det är nog just det yrkets riskabla del som journalist "Vad är priset för en annans människas verklighet?".
Vad ska det kosta att vara nyfiken och bjuda på bra journalistik med udda innehåll.
I det här fallet kände hon nog ändå det som väldigt overkligt att hon skulle bli styckad, sågad i bitar av en galen uppfinnare.
Journalister måste gränsöverskrida tror jag sig själva även om hela hennes själ skriker av rädsla.
Jag vet inte exakt hur många journalister som mördas varje år men i väst världen har jag hört ett fyrtiotal ( ca 40st).
Det fullständigt sjuka i detta fall är att det går emot en hel del olika fundamentala gränser för vad som.borde vara möjligt.
Jag är långt ifrån " en god människa" men jag har ingen som helst förstående för hur man kan ha erektion och med våld utföra en penetrering i någon annans hålrum, uttrycker mig så eftersom ordet sex finns inte närvarande i mina ögon.
Hur detta ändå sker är obehagligt utspekulerat.
Det bryter mot allt han borde stå för, alla människor som sett upp till honom och alla människor som tyckt om och älskat Kim.
Det hela blir på ett plan både skakande i den danska miljön och en fruktansvärd tragedi för Kims närstående och även alla som vill fatta hur, hur var det möjligt?.
Citera
2018-04-06, 15:05
Medlem
Citat:
Han höll pennan i höger hand under förhandlingarna, så han är högerhänt. Förstår hur du tänker där.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Någon ställde den frågan i Aftonbladets liverapportering. AB’s person svarade att han i alla fall skriver med höger hand.

Citat:
Jamen du bryr dig ju inte om ifall vittnena är jäviga. Du vill bara att M ska sys in. Hemsk inställning. Alla borde väl vilja att alla rättegångar ska vara fair, helt oavsett vilket utfall man hoppas på.

Högerhänt!!! Det skulle tyda på... att han INTE har stått mitt emot en levande Kim och skurit! Maila Betina!

https://www.youtube.com/watch?v=H5Qpiz_s2ow&t=631s

T.ex. (1.46), där han håller borrmaskinen med höger hand, och det som ska borras i med vänster.

Takk for svar! Merwinna, du får selv kontakte forsvareren, jeg har ikke tenkt å gjøre det.
Citera
2018-04-06, 15:08
Medlem
3zas avatar
Citat:
Bra, då har vi rett ut det! Detta med att hålla jäviga - både "positivt" och "negativt" gentemot den åtalade - borta från rättegångar, är ju helt grundläggande.

Alla vi här som har följt med i fallet och läst detaljerna ur obduktionsrapporten, diskuterat med varandra och föreställt oss händelsen... skulle klara av att stycka en kropp på riktigt ikväll, bättre än vi skulle ha klarat det för åtta månader sedan. Det "oerhörda" i tanken är bortfrätt nu.

Det där tycker jag var grovt generaliserat. Jag har följt rapporteringen och skulle inte alls klara av att stycka en kropp. Jag mår dåligt av tanken att det finns människor som utan problem kan karva upp en annan människa på detta sätt som Madsen har gjort. Det är dessutom makabert att du verkar ha en instruktionsmanual i hur man bör förfara när man styckar kroppar. Hädanefter kommer jag att ignorera dig och de som skriver som du, oavsett vad ni skriver, och hoppas att moderatorerna tar bort er. Om vi andra ignorerar er kanske er lust att skriva knepiga saker självdör. Så, hejdå, nu hoppar jag över dina texter.
Citera
2018-04-06, 15:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Finns bild på huvudet och påsen?

Näpp. Poliserna var ju så dumma att de glömde en mapp med obduktionsbilder hos Copenhagen Suborbitals, och det ryktas om att någon där kopierade bilderna innan polisen fick tillbaka dom. Men jag har i alla fall inte hittat dom på nätet än.
Citera
2018-04-06, 15:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Plågan var ur ett tidsperspektiv inte lång, rättsläkarna säger att KW dog runt 23.00, det har stor betydelse gällande livstid.

Och du fortsätter med dina vilda lögner och påhitt ser jag.

Rättsläkaren har inte sagt så.
Citera
2018-04-06, 15:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... känslan då man kör google translate och undrar om Monty Python står bakom arrangemanget.

"Der er også fundet skader inde i munden på Kim Wall i undermundens gummer bag tænderne."

"Det har också skett i Kim-munens mun i munets mun under tänderna."

Men varför kör du Google Translate då? Det är obegripligt att någon gör det. Det borde förbjudas.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
En sak till i det här: visst har åklagaren lagt fram bevis för 'sexbrott av särskilt grov karaktär' (eller något liknande), men som inte allmänheten får ta del av?

Det är sticken i underlivet, som åklagaren har satt den brottsrubriceringen på. De kan dock ha en annan förklaring än sexuellt motiv.

Citat:
Va? Läste du inte mitt inlägg. Alla som du ogillar i förhandlnigen är jäviga!?

Jäv handlar om partiskhet. Om viktiga nyckelpersoner, expertvittnen ex.vis, har personliga intressen i det hela - ex.vis är gift, eller på annat sätt är släkt med den åtalade personen. Det kan också vara, som i solnarättegången, en rasist som dömer i ett muslismskt mål. Inget av detta finns det här målet. Så var snäll och uttala dig inte om sånt du inte har koll på. Vem ÄR du egentligen?

Du skriver negativt om Deirdre som uttalat sig positivt om Madsen. Men ett expertvittne som inte håller med händelseförloppet uttalar du dig också negativt om. Så länge det är en kvinna med i bilden så är du negativ. Jag förstår inte din agenda. Vad handlar detta om? Känner du PM på något sätt - är det något jag missat här?

Ditte är jävig p.g.a. att hon och Madsen har haft en konflikt eller två tidigare. Jäv är inte bara ekonomiska intressen, utan det kan även misstänkas när vittnet har anledning att ogilla en åtalad. Eller älska honom för mycket, såklart. I båda fallen är vittnet opassande som expertvittne. Nu sa ju även Betina ifrån igår, och hon anförde just detta att Ditte och M haft en tidigare konflikt. Och hon, som är advokat, borde ju veta om det räknas som jäv eller inte - det gör det alltså enligt henne.

Deirdre var ju inkallad I EGENSKAP av Madsens älskarinna, så alla FATTAR att hon är partisk. Då är det inte jäv.

Nej, såklart att jag inte känner M. Och jag har ingen agenda, jag vill bara att han ska få en rättvis rättegång som alla andra.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-06 kl. 15:37.
Citera
2018-04-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Låter inte bra detta med blodstänket..

Tack för info!

Ok, de skiljer på blodbesudlingar och blodstänk. Åklagaren kommer nog att bita sig fast i dessa detaljer som en iller.

Här handlar det inte om tolkningar. Det handlar om anatomi, fysik och väl beprövad erfarenhet.

Offrets blod på Madsens kläder konmer att berätta mkt.

Han har antingen haft väldigt yviga och aggressiva rörelser och/eller så har stora artärer och vener skadats när offret levde, och blod har sprutat mot Madsen.

Hur som helst så pekar allt mot mord.
Citera
2018-04-06, 15:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Alla älskarinnor och praktikanter skulle då också räknas bland de du anser vara jäviga eftersom dessa har personliga band till PM, vilka blir då kvar som godkända vittnen förutom rättsläkare, de som såg båten och de som såg PM denna dag.

Du fattar ju inte heller..? En älskarinna kan självklart vittna i egenskap av älskarinna, en hustru i egenskap av hustru, och en syster i egenskap av syster. Alla fattar då att personen antagligen är partisk. Däremot kan inte en älskarinna vittna i egenskap av expertvittne (t.ex. om älskarinnan skulle råka vara en rättsläkare eller ubåtsexpert). För ett expertvittne MÅSTE vara opartiskt. Fattade du nu?
Citera
2018-04-06, 15:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sasha Grey var ju en favorit.
Kanske nåt liknande det här:

https://m.imgur.com/ztqavpQ
Var tvungen att googla på Sasha Grey. En känd porraktris alltså, som även medverkat i annat.
Tack för länk, men som vanligt i detta fall ångrar man nästa att man tittat
Fy fan för den bilden, men lär passa som hand i handsken på Madsens sadistiska mordplaner.
Förutom att offret är låst/bunden till händer och fötter så skall givetvis munnen också vara tvångsöppen för hans djävulska gärningar.

Att Kim hade skador på tandkött, bakom tänderna och i underkäken kan ju inte ha en så enkel förklaring som att hon "bara" hade munkavle på. Varför skulle han ha gjort så? Då hade han ju missat att höra hennes ångestladdade skrik, som ingår i hans njutning, skriken som ingen annan än han kan höra.

Han har ju haft någon pervers fascination för kroppsöppningar har det berättats av vittne.
Han har väl tryckt in något i hennes mun för ytterligare plåga, eller kan han ha varit inne med handen och, tryckt in den så att hon ska få känslan av att kvävas, sen har han precis slutat när det är nära att hon kvävs, för att sen upprepa tortyren några gånger. Med sin hand eller något redskap.
Tror nästan mest på hand, då känner han ju mest av hennes plåga av att hålla på att kvävas, att hon inte kan andas.

Kanske han också plågat lite extra genom att riktigt känna runt, med naglarna, kaske rispa lite i tandkött. Det fanns ju Kims DNA under hans naglar, (som han givetvis har fått vid flera tillfällen av hans sadistiska slakt) om han tryckt in handen i hennes mun kunde det vara en av ett av de tillfällena.

Bilden du länkade till, den anordningen som håller kvinnans mun öppen, om han hade haft någon likande anordning så skulle nog den i sig kunna ge de skador Kim hade på tandkött, bakom tänderna och i underkäken, men, som sagt, jag tror mer på någon aktiv gärning från PM i Kims mun som han på något vis "bundit upp" i fast, öppet läge. Kanske han då redan skurit, rispat i hennes kropp en del så hon blödde och han stod på knä, grensle över hennes överkropp för att lättast komma åt hennes mun, han hade ju hennes blod på knän och armbågar.

Detta är ju rena gissningar och funderingar från mig, kanske helt osannolika och kan avfärdas direkt, sorry i så fall.
Men, när det gäller Madsen har jag nästan slutat fundera i "normala" banor, eftersom han är så sanslöst störd i sina extremt våldsamma sexualsadism. Inget är längre förvånande.

Kanske något framkommit om detta som jag missat (om att han ska ha fixerat hennes mun i öppet läge), kommentera gärna om det i så fall.
Citera
2018-04-06, 15:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Hehe. Avd 'kasta sten i glashus'...

Vill du verkligen ha en 'fair' rättegång? Du har ju propagerat för att alla personer i PM:s närhet ska 'vara lojala' och inte berätta negativa saker om honom.
Och: hur kan någon som enbart vill att PM ska gå fri klanka ner på någon som vill se honom fälld? Du skiter ju i om han är skyldig. Du tycker att han ska gå fri oavsett, han 'har ju så mycket mer att ge' och 'har lärt sig sin läxa'. Det om något är ju biased.

Dessutom vägrar du prata om sånt som med 100% sannolikhet sänker hans historia. Såsom blodet, stick i underlivet medan Kim var vid liv, osv. Dom detaljerna undviker du. Viktigare då att köra kill-the-messenger, och hata på dom så mycket det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in