Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag håller med med dig angående ubåtexpertvittnet. Olyckligt att man inte valde någon annan istället.
Bra, då har vi rett ut det! Detta med att hålla jäviga - både "positivt" och "negativt" gentemot den åtalade - borta från rättegångar, är ju helt grundläggande.
Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Haha, nej, men Kim hade inte ett vanligt jobb heller. Släpp det där nu, vi vet att Kim åkte dit i jobb och vilken vanlig pojkvän som helst som litar på sin tjej tycker inte det är något konstigt. Att du gör det säger mer om dig än om Kim.
Fast jag tror att O måste ha funderat i dom banorna... med tanke på att K hade verkat vara "fascinerad av M" (O:s egna ord). För O själv ser ju allt annat än fascinerande ut och verkar sjukt konventionell och tråkig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mazvdoe
Med ”Nä” menar du att det inte skulle vara ett sjukt tänkande att inte känna respekt för en död kropp? Det spelar väl ingen roll om att gråta eller inte. Även om han skulle ha tänket du hänvisar till så kan det inte va ett normalt beteende hos en människa som för första gången skulle varit i kontakt med en död kropp/människa. ( nu tror jag visserligen inte det va hans första gång, men han menar ju det.)
Jag tror att det var hans första styckning. Annars hade det gått smidigare och han hade haft med sig allt som krävdes; tänk en tunn madrass under som kan suga upp det värsta blodet, plastskydd under madrassen och tejpat en bit upp på väggarna på båda sidor till skydd mot stänk, plastoverall, plasthandskar, rengöringsmedel som löser upp blod etc. etc.. MEN jag tror också att man kan bli avtrubbad genom att läsa mycket om en företeelse, se den på film, föreställa sig den i tankarna. Alla vi här som har följt med i fallet och läst detaljerna ur obduktionsrapporten, diskuterat med varandra och föreställt oss händelsen... skulle klara av att stycka en kropp på riktigt ikväll, bättre än vi skulle ha klarat det för åtta månader sedan. Det "oerhörda" i tanken är bortfrätt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Demokratur1
Det var väldigt dumt att Han valde bort juryn osv och obra planering.
Varför tror du att en jury skulle ha gett honom en bättre chans?
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Du hittar som vanligt på en massa sagor bara för att hävda dig, när du egentligen inte har någon koll alls. Vänta du till den 25e så får du se hur fel du har.
Nej don.t har rätt. Det krävs upprepad och ingrodd kriminalitet för att dömas till livstid i Danmark - och så måste det ju vara. Statistik visar också att det är så. Om M trots detta skulle dömas till livstid, så beror det på att domarna frångår praxis för att tillmötesgå en pöbel. Och då har det landet större problem än vad de ska göra av en enskild förstagångsförbrytare (om vi nu förutsätter att M ens är skyldig till detta brott).