Fick ett momsbrev för två dagar sedan med ett svenskt kollinummer. Det gick inte att se någon bild på försändelsen.
Idag fick jag svar på förfrågan om innehållet och tänkte betala. Men summan i brevet visar sig inte stämma överens med den som jag ska betala. Visserligen en obetydlig skillnad, men man blir osäker. Är det samma paket jag betalar för nu? Mitt förnamn var också felstavat i brevet och mobilnumret som syns på webben är felaktigt. Förmodligen därför som jag inte fått sms just på den här försändelsen. Det kan inte vara fel på paketetiketten. Jag använder samma info på Ebay till alla, har inte ändrat något och kineserna skriver inte in något manuellt.
Man blir så trött på allt slarv hos PN. Skapar en massa merarbete för oss kunder samt försenar paketen. Deras hantering är under all kritik.
Om jag mailar och frågar om det här paketet tar det väl minst en vecka innan jag får svar, som jag i sin tur inte kan svara på för att ställa följdfrågor om jag inte är nöjd med beskedet, inte fått någon klarhet i vad som gäller.