2018-04-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hmmm, många soldater blev styckade i striden. Målet helgar medlen? Kanske? Blodiga strider också och blodig styckning?

Hans mål, enligt vad han erkänt, var att få ut henne.

Han sa själv historisk styckning.
Citera
2018-04-05, 16:48
Medlem
lindemanns avatar
Från BT's liverapportering:
Citat:
Han udtrykker ikke medlidenhed med ofret og ej heller med de pårørende.
Kanske inte helt överraskande. Men ändå. Här har PM gått igenom en grundlig rättspsykiatrisk utredning. Under alla de timmarna lyckas han alltså inte uttrycka någon sympati för Kim eller hennes familj.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja fy f-n för den bilden! Sedan SMSet med manus:

Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd.

- Så kommer hobbykniven frem, og jeg kigger på din hals... hvor er pulsåren...

"Du skal bindes fast til Nautilus"

"Jeg har en (mord) plan klar som en stor nydelse
"

Mm, först spiddning, sen halspulsådren. In other words: spidda INNAN man dödar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det kan ju finnas fördelar med vanligt hederligt vanilj sex

Så är det ju, all denna konstiga, "fria" sexualiteten Madsen och hans vänner sysslade med( inte mordet) Det var inget annat en nån slags avanserad form för onani.

Citat:
Ursprungligen postat av develi

Nu kommer han ind på de løsdele, man har fundet i ubåden.
- Den er meget lang, men jeg vil lige nævne nogle småting, siger anklageren og remser op:
- Der er fundet Peter Madsens pung, et par strømpebukser, trusser, en damejakke som indeholder en togbillet fra Kastrup til Trelleborg og en knækket klinge til en hobbykniv, siger anklageren, som dvæler ved klingen.
- Det gør jeg, fordi vi har fundet en hobbykniv i posen med tøj, som er fundet i sagen, siger anklageren. "
live eb
Han knäckte bladet på hobbykniven för att få fram et nytt/ vasst blad, äcklig detalj.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Klart att hon som bevis på Madsens ärlighet måste hitta något som styrker den. Gifflarna. Vilken tyngd.

Ha, ha visst finns det hopp för Madsen va? Det här vänder ju på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Han är besatt av kvinnor helt klart. Så mycket att han vill känna hur det är att bli ”påsatt”. Han har en patologiskt intresse för kvinnans alla vrår och skrymslen. Därav fixeringen vid kropp, blod, plåga. Han vill krypa in i deras skinn. Påminner mig lite om karaktären ” The Tooth Fairy” i Thomas Harris bok Röd drake.

Påminner om Fred West, han hadde också något sånt för sig.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Amputerades en del ute till havs vid det slaget
Ja så klart! Tack för påminnelsen.

Blodiga amputationer av odugliga lemmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack och lov för att det blev ett avbrott i Mentalerkläringen, denna dag har varit vidrig

Alla hans svar till psykologen låter sjukare än man kunde ana, går inte att fatta att det är på riktigt

Derudover fortæller han, at han ikke længere har så mange selvmordstanker. Han har truffet en fast beslutning om, at han vil gennemføre retssagen af ren nysgerrighed.

Han deltar alltså av ren nyfikenhet, ja. För honom är det säkert mer ett slag han tänker vinna, än att det faktiskt är en rättegång.

Precis likadant verkade arbogakvinnan Johanna Möller agera och uttrycka sig.
Citera
2018-04-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Det får mig osökt att dra paralleller till Johanna Möller som kunde stänga av och på gråt. Som hon själv sa;"är jag inte en duktig skådespelerska?" Båda två är psykopater som försöker imitera normala människors känslor, men båda två misslyckas fatatalt.

Mitt i prick. Precis så är det med båda dessa 2 psykopater.
Citera
2018-04-05, 16:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, men samtidigt säger han att Kim var offer och han hade stor skuldkänsla. Hon var inte ett problem! Väldigt dålig jämförelse och kränkande från Madsens sida tycker jag .
Jo men han bör ju ha svarat psykologen på en direkt fråga om hur det var att partera Kims kropp. Tänker jag. Då svarar han -som slaget vid Trafalgar.
Citera
2018-04-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ja så klart! Tack för påminnelsen.

Blodiga amputationer av odugliga lemmar.

Vid amputation av ben gjorde man Madsen gjort med Kim, nedanför knäleden.
Citera
Medlem
magiciadehexs avatar
Tråkigt, som sagt, att åklagaren avbröts innan han läst klart, men å andra sidan kanske det räcker för i dag med alla vedervärdigt vidriga detaljer vi fått ta del av.

Det som framkommer är bilden av en person som är helt död invärtes vad det gäller mänsklighet, känslor, empati, ånger och skam. Enbart extremt sjuka tankar, förklaringar och infallsvinklar. Så oerhört vriden i sin skalle. Så oerhört nöjd över sig själv. Så självgod i sitt äcklande prat.
Lite från AB och Exp live, som jag tog fasta vid, av det åklagaren hittills hann med att läsa upp:

Han trodde aldrig att delarna från Kim Wall skulle hittas
Detta i samband med när han berättade om vad som hänt.

Han sa också:
– Det ska inte finnas döda personer i min ubåt, enligt utlåtandet.
Han menar inte att en död kropp förtjänar någon särskild respekt, läser åklagare

"Han berättade att han la sig för att sova i ubåten. I samband med det ler han och känner sig stolt av sina bedrifter och sina älskarinnor"

Om styckningen
säger Peter Madsen till psykologen:
Vad gör man när man har ett stort problem? Man delar upp det i några mindre.

Med stort leende
: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna.

"På frågan om hur man får sig själv att stycka en död person, liknar han det med slaget vid Trafalgar"

Peter Madsen beskriver sig som yin och yang – den vita är glad, men den svarta är ambitiös och komplicerad.

Enligt utlåtandet verkade han inte berörd när han pratade om själva fallet.

När han var liten– pojke så var hans dröm att bli kidnappad och använd i en barnporrfilm.

–Han intresserar sig för missöden, död och stora händelser
. Han berättar om ett museum om förintelsen där det är en stor tågvagn som symboliserar att barn körs i koncentrationsläger.
Han bryter ut i gråt och slutar gråta lika fort som han började.

För psykologen berättade Peter Madsen att han tittade på dödsvideor för att han har ett intresse för det extrema i livet.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-05 kl. 16:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ja! Aldrig hade jag kunnat föreställa mig något så här vidrigt. Aldrig. Det finns inte i min hjärna😳

Han skrev till en av sina älskarinnor att han såg detta som att han gick i ide. Detta var förra året, innan han eventuellt insåg att det nog skulle bli svårt.

-Han var redo att ta sitt straff. Då trodde han nog att straffet skulle bli 6 månader för griftefrid och att han skulle komma ut ur idet snart.

Det tror han kanske fortfarande. En psykopat tänker inte som andra människor.
Citera
2018-04-05, 16:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vid amputation av ben gjorde man Madsen gjort med Kim, nedanför knäleden.
Så klart! Det tänkte jag inte på. De hade ju träproteser som de vilade sitt amputerade benbi och det var ju ofta knähöjd.
Citera
2018-04-05, 16:58
Medlem
Citat:
Så klart! Det tänkte jag inte på. De hade ju träproteser som de vilade sitt amputerade benbi och det var ju ofta knähöjd.

Japp. Japanskan som mördades hade styckats på just detta sätt. Enl LGW är det en ovanlig metod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in