Citat:
Vinster i välfärden är inte prio 1 att i dagsläget slå ut privata vårdalternativ när det inte finns alternativ inser SD är totalt vansinnigt och skulle ta bort och försämra vården för miljontals människor.Nato är ingenting klart motståndet är fortfarande enormt inom partiet, skatten bör allmänt sänkas ja,och det kan man göra om invandringen stoppas ,och vi börjar utvisa mer än vi släpper in.
Citat:
Precis , Helt klart ligger det agenda bak vissa undersökningar,vi vet att det funnits undersökningar som visat för höga resultat för SD som inte media visat upp,då blir nog det automatiskt resultatet att man extrapolerar åt det hållet uppdragsgivarna önskar. Sentio och Yougov blir inte ens omnämnda om dom inte visar stora nedgångar för SD.Det som är mest allvarligt med skojarinstituten är dock deras uppenbara och medvetna försök att påverka och vilseföra valmanskåren av sina uppdragsgivare - även om det fortfarande är lagligt!
Det är därför extra intressant hur stödet för SD kommer att utveckla sig fram till valet...
Det är därför extra intressant hur stödet för SD kommer att utveckla sig fram till valet...
Citat:
Innan man kom in i riksdagen visste man inte hur man skulle förhålla sig till SD ,man hade ingen som helst grund förutom de knappt 2% man hade valet före man kom in i riksdagen, och då hände en eller två gånger att någon övervärderade SD.Sedan har det varit ständiga undervärderingar,sifo har inte ens anpassat sig efter facit,valen..Crispy var mycket trevligare på den tiden han hade en katt med hjälm som Avatar..Du har inte fel. Men.
Lite övergripande så gissar jag (nog bra) att det handlar om att SD hittills inte varit överskattade inför ett val förutom en enda gång av ett enda institut, (UM 2010). Eller minns jag fel?
Därmed utgår man ifrån att högsta noteringarna bör stämma bäst.
Jag tror t.om att både Sentio och Yougov ligger för lågt pga av ett sinnessjukt stort mörkertal.
Om inte allt för länge vet vi.
Lite övergripande så gissar jag (nog bra) att det handlar om att SD hittills inte varit överskattade inför ett val förutom en enda gång av ett enda institut, (UM 2010). Eller minns jag fel?
Därmed utgår man ifrån att högsta noteringarna bör stämma bäst.
Jag tror t.om att både Sentio och Yougov ligger för lågt pga av ett sinnessjukt stort mörkertal.
Om inte allt för länge vet vi.