Citat:
Ditte hade ju sablat ner hans älskade Freya. Du menar att han skulle ha velat straffknulla henne för det..?
Man märker att hon är arg på M, bara det att hon kallar Nautilus för en tvålkopp, inför rätten... inte ens där kan hon avhålla sig från att vara personligt elak. Så oprofessionellt. Det var någon annan sådan snäsa också som jag inte minns nu, men jag ska läsa igenom det igen när jag får tid.
Nej, det vi ser här är ett fall av jäv. Det måste ha funnits någon annan ubåtsexpert i Danmark, eller annars utomlands, som de hade kunnat kalla in, någon som inte haft något som helst med M och hans ubåtar att göra tidigare. Jag förstår inte hur du inte ser, hur rättsosäkert det är..?
Man märker att hon är arg på M, bara det att hon kallar Nautilus för en tvålkopp, inför rätten... inte ens där kan hon avhålla sig från att vara personligt elak. Så oprofessionellt. Det var någon annan sådan snäsa också som jag inte minns nu, men jag ska läsa igenom det igen när jag får tid.
Nej, det vi ser här är ett fall av jäv. Det måste ha funnits någon annan ubåtsexpert i Danmark, eller annars utomlands, som de hade kunnat kalla in, någon som inte haft något som helst med M och hans ubåtar att göra tidigare. Jag förstår inte hur du inte ser, hur rättsosäkert det är..?
Jadu, Merwinna. Jag gav ju en rimlig förklaring på "tvålkoppsuttalandet" igår, men det har du fortfarande inte bemödat dig att bemöta. Du kanske helt enkelt inte svarar när du blir överbevisad men fortsätter ändå sprida samma dynga, om och om igen?
Citat:
Du kanske ska läsa på först vad jäv är.
JÄV
Partiskhet eller risk för partiskhet, som gör någon olämplig att uppträda i en viss egenskap, t.ex. som domare eller vittne. Jäv kan bland annat förekomma om en domare är släkt med en av parterna i en rättegång eller har ett eget intresse i saken.
https://www.alltomjuridik.se/ordlista/jav/
Vad menar du att Ditte Dyreborg skulle ha för eget intresse i saken?
Att hon är ute efter att själv lägga vantarna på Nautilus?
Eller är hon släkt med Åklagaren? Eller släkt med familjen Wall? Eller vad i ligger jävsituationen?
JÄV
Partiskhet eller risk för partiskhet, som gör någon olämplig att uppträda i en viss egenskap, t.ex. som domare eller vittne. Jäv kan bland annat förekomma om en domare är släkt med en av parterna i en rättegång eller har ett eget intresse i saken.
https://www.alltomjuridik.se/ordlista/jav/
Vad menar du att Ditte Dyreborg skulle ha för eget intresse i saken?
Att hon är ute efter att själv lägga vantarna på Nautilus?
Eller är hon släkt med Åklagaren? Eller släkt med familjen Wall? Eller vad i ligger jävsituationen?
Självklart ligger jävet däri att DD blev så sårad när den snygga, sexiga och charmiga PM inte ville ligga med henne i hans hangar för att hon inte föddes till kvinna och dessutom sågade freja! Det fattar väl vem som helst att en normal människa tar varje chans till hämnd för något sådan, särskilt om det kan få digra konsekvenser såsom fängelsevistelse för hämndens offer!
Citat:
Javisst. Svårt dock att sia om polisen såg blod på Madsen med egna ögon på morgonen i hamnen. De hade inga högupplösta stillbilder att panera över, utan bara en direktkontakt med allt vad det innebär med ögonsackader, VOR och det som brukar kallas för "smooth pursuit" (vet ej vad det heter på svenska).
Att han fick underkasta sig en rättsmedicinsk undersökning på polishuset kunde vi ju alla räkna ut tidigt, inom ett dygn eller så. Efteråt fick vi ju också reda på att han erkänt att hon var död samma kväll eller så.
Men, detta gick ändå tämligen snabbt om vi antar att alla hade en neutral "mindset" från början. Jag tycker fortfarande att det verkar som något "låg i luften", som gjorde att både polis och ubåtsexpert mer eller mindre direkt i hamnen eller före det, kände att detta behöver vi ifrågasätta. Madsen kan ju haft blod på andra ställen (eller färgavvikelser på kläderna) som tvärt emot minimala blodstänk gör sig bättre i verkligheten än på bild. Det jag försöker säga är att vi inte nödvändigtvis behöver anta att polisen lade märke till samma blodmönster i ansikte och ev klädknappar som vi som senare tittade på högupplösta bilder gjorde, men de kan ha sett motsvarande på annat sätt, omedelbart känt av hans defensiva och undvikande hållning, osv.
Att han fick underkasta sig en rättsmedicinsk undersökning på polishuset kunde vi ju alla räkna ut tidigt, inom ett dygn eller så. Efteråt fick vi ju också reda på att han erkänt att hon var död samma kväll eller så.
Men, detta gick ändå tämligen snabbt om vi antar att alla hade en neutral "mindset" från början. Jag tycker fortfarande att det verkar som något "låg i luften", som gjorde att både polis och ubåtsexpert mer eller mindre direkt i hamnen eller före det, kände att detta behöver vi ifrågasätta. Madsen kan ju haft blod på andra ställen (eller färgavvikelser på kläderna) som tvärt emot minimala blodstänk gör sig bättre i verkligheten än på bild. Det jag försöker säga är att vi inte nödvändigtvis behöver anta att polisen lade märke till samma blodmönster i ansikte och ev klädknappar som vi som senare tittade på högupplösta bilder gjorde, men de kan ha sett motsvarande på annat sätt, omedelbart känt av hans defensiva och undvikande hållning, osv.
Kim Wall anmälts försvunnen, det hade varit ett stort sökpådrag under natten för att lokalisera den "försvunna" ubåten. När denna sedan dyker upp (pun intended) meddelar PM först att "alla ombord mår bra", sedan sjunker den igen på ett sätt som fick ubåtsexperten (som blev inblandad under söket, som jag förstod det) att misstänka att den inte spontansjönk, sedan kliver Pm i land med blodstänk i ansikte och stora mörka fläckar på kläderna (går att se på den högupplösta bilden), men utan Kim.. Denna person som först hävdar att alla mår bra och sedan kliver iland ensam och blodbesudlad är alltså den sista person som såg den saknade Kim - vid livet/över huvud taget. Klart som fan att det är misstänkt - i sin helhet.