Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
https://www.svd.se/nagon-maste-tala-om-kim-halla-hennes-minne-levande
Niklas Långström professor och analytiker inom rättspsykiatri vid Rättsmedicinalverket och kyrkoherde Gustav Centervall, som blivit familjen Walls talesperson uttalar sig i SvD.
Jag tror att han trålade efter lämpligt offer och det kunde bli vem som helst i princip som klev ombord på den här ubåten. Något triggade igång Madsen att göra verklighet av sina fantasier.
De som arbetat med målet och sett hans groteska perverterade filmer har fått psykologhjälp står det i artikeln.
Mitt fetade:
Exakt! Och det vill framhållas att han ”råkade” komma in på lite otäcka sidor, lite av misstag.
Han kunde inte se något egentligen, kvalitén var så dålig.
Det var bara lite ”slösurfande” som han sysslade med ( skit i att han sparat dessa vidrigheter i mappar!)
Filmerna var ju nu inte så värst farliga!? Nä, bara så att de som tvingats se dem under rättegången nu får psykolog hjälp ( vem förstår inte det?!)
Det som också står om att dessa monster själva vill kontrollera, och beskåda, hur offret slutar andas. Dödsögonblicket tror jag var bland det viktigaste för Madsen. Den ultimata upphetsningen.
Vi kommer ju alla ihåg hans blogg där han har lagt ut ett ljudklipp på ett flygplan som störtar där man hör piloternas panik.