2018-04-04, 06:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, han var inkopplad tidigt, men vad är "på plats"? Han var väl inte ombord på den räddande båten, utan måste ju fått förloppet beskrivet för sig av vittnen eller Madsen?
Du läser inte svaren du får? Bäst att läsa livesändningen från igår. Det fanns vittnen ja och de hade telefonkontakt.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-04-04 kl. 06:42.
Citera
2018-04-04, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du läser inte svaren du får?
Jo? Jag frågade eftersom "på plats" innehåller ett stort stycke vaghet och tråden är redan alltför full med sådant. Vi (jag och du och många fler) vet ju hur det gick till den där morgonen med hur ubåten sänktes, Madsen räddades av en båt och mitt ibland detta så har vi en ubåtsexpert som misstänkte att ubåten inte havererat eller gjort ett normalt dyk. Häri ligger förstås någon form av kommunikation mellan vittnen, Madsen, polisen och experten om vi inte ska anta det orimliga i att experten i fråga sett ubåten "haverera" med egna ögon (t.ex ombord på den räddande båten) och genomskådat bluffen efter eget huvud.

Så, "på plats", "samtidigt", osv, behöver preciseras.

Edit: såg din edit. Ska försöka lokalisera ett lämpligt referat från live-sändningarna. Jag uppfattade aldrig att det var under gårdagens rättegångsdag som detta framkom. Frågan har ju varit i luften länge tycker jag. Polisen arbetade ju snabbt utan onödig väntan.
Senast redigerad av DjILY 2018-04-04 kl. 06:45.
Citera
2018-04-04, 06:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jo? Jag frågade eftersom "på plats" innehåller ett stort stycke vaghet och tråden är redan alltför full med sådant. Vi (jag och du och många fler) vet ju hur det gick till den där morgonen med hur ubåten sänktes, Madsen räddades av en båt och mitt ibland detta så har vi en ubåtsexpert som misstänkte att ubåten inte havererat eller gjort ett normalt dyk. Häri ligger förstås någon form av kommunikation mellan vittnen, Madsen, polisen och experten om vi inte ska anta det orimliga i att experten i fråga sett ubåten "haverera" med egna ögon (t.ex ombord på den räddande båten) och genomskådat bluffen efter eget huvud.

Så, "på plats", "samtidigt", osv, behöver preciseras.

Edit: såg din edit. Ska försöka lokalisera ett lämpligt referat från live-sändningarna. Jag uppfattade aldrig att det var under gårdagens rättegångsdag som detta framkom. Frågan har ju varit i luften länge tycker jag. Polisen arbetade ju snabbt utan onödig väntan.
Ok. du kan läsa develis inlägg från 01:40.
Citera
2018-04-04, 06:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kunde inte ringt ner till henne då? Ingen täckning kanske...det är ju sånt skitsnack från den onde skärgårdsdoktoren.
1. att hänga upp berättelser på delar av sanningshalt för att lättare kunna ljuga kring ett händelseförlopp.
2. PM ger underfundiga dubbla budskap.

Jag tror således att han talar sanning gällande Kims förtvivlade rop - för att han bundit fast henne i mässen under föregående dyk.
Den falska påbyggda delen är sen att luckan fastnat/att hon dör.

Förutom detta stämmer inte textens innebörd (sms till frun) öht med att hon precis ska ha dött.
Däremot som dubbelbottnat budskap samt att han köper sig tid typ:
Jag är på (sexualsadistiskt) äventyr med Nautilus. Jag har det (osedvanligt perverst) bra.
Senast redigerad av develi 2018-04-04 kl. 06:59.
Citera
2018-04-04, 06:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skulle tro det ja.
Fann det som sagt avvikande med tanke på att han lika gärna kunnat stoppa filmen i mapp "behead".

Robert Hare får göra en trilogi på sin Snakes in suits.
Bok 2 kan heta Snakes in Army boilersuit..
Hans benämning på den mappen ( mother ) stack ut för mig också då jag följde live bloggen. Jag reagerade genast på det och kände hur annorlunda det var mot de andra.
Citera
2018-04-04, 06:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.svd.se/nagon-maste-tala-om-kim-halla-hennes-minne-levande

Niklas Långström professor och analytiker inom rättspsykiatri vid Rättsmedicinalverket och kyrkoherde Gustav Centervall, som blivit familjen Walls talesperson uttalar sig i SvD.

Jag tror att han trålade efter lämpligt offer och det kunde bli vem som helst i princip som klev ombord på den här ubåten. Något triggade igång Madsen att göra verklighet av sina fantasier.
De som arbetat med målet och sett hans groteska perverterade filmer har fått psykologhjälp står det i artikeln.

Mitt fetade:

Exakt! Och det vill framhållas att han ”råkade” komma in på lite otäcka sidor, lite av misstag.

Han kunde inte se något egentligen, kvalitén var så dålig.

Det var bara lite ”slösurfande” som han sysslade med ( skit i att han sparat dessa vidrigheter i mappar!)

Filmerna var ju nu inte så värst farliga!? Nä, bara så att de som tvingats se dem under rättegången nu får psykolog hjälp ( vem förstår inte det?!)

Det som också står om att dessa monster själva vill kontrollera, och beskåda, hur offret slutar andas. Dödsögonblicket tror jag var bland det viktigaste för Madsen. Den ultimata upphetsningen.

Vi kommer ju alla ihåg hans blogg där han har lagt ut ett ljudklipp på ett flygplan som störtar där man hör piloternas panik.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-04 kl. 07:01.
Citera
2018-04-04, 06:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hans benämning på den mappen ( mother ) stack ut för mig också då jag följde live bloggen. Jag reagerade genast på det och kände hur annorlunda det var mot de andra.
Ja, jag skrev kort om det den 27e men sen for det ifrån mig igen.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Det sammanfaller med mkt annat som diskuterats om hans mor.
Citera
2018-04-04, 06:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Man märker att hon är arg på M, bara det att hon kallar Nautilus för en tvålkopp, inför rätten... inte ens där kan hon avhålla sig från att vara personligt elak.

Nej, det vi ser här är ett fall av jäv. Det måste ha funnits någon annan ubåtsexpert i Danmark, eller annars utomlands, som de hade kunnat kalla in, någon som inte haft något som helst med M och hans ubåtar att göra tidigare. Jag förstår inte hur du inte ser, hur rättsosäkert det är..?
Kan inte du förklara jävsanklagelsen här i faktalag är du vänlig. Och rättsosäkerheten behöver du i detalj förklara om det nu inte är så att du dillar bara.
Madsen kan inte straffknulla någon öht eftersom hans sexuella preferenser och triggerpunkt innefattar något helt annat.
Så titeln tvålkopp är enligt dig jäv?
Och rättsosäkert för att hon benämnt ett hemmabygge för precis vad det är? Inte elakt utan sanningen. Då vet du inte vad elak är.
Citera
2018-04-04, 07:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Mitt fetade:

Exakt! Och det vill framhållas att han ”råkade” komma in på lite otäcka sidor, lite av misstag.

Han kunde inte se något egentligen, kvalitén var så dålig.

Det var bara lite ”slösurfande” som han sysslade med ( skit i att han sparat dessa vidrigheter i mappar!)

Filmerna var ju nu inte så värst farliga!? Nä, bara så att de som tvingats se dem under rättegången nu får psykolog hjälp ( vem förstår inte det?!)
Jo visst oberörda postare som tittat på filmerna av usel kvalité kan härledas till samma typ av antisociala personlighetsstörning som Madsen.
Citera
2018-04-04, 07:08
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kan inte du förklara jävsanklagelsen här i faktalag är du vänlig. Och rättsosäkerheten behöver du i detalj förklara om det nu inte är så att du dillar bara.
Madsen kan inte straffknulla någon öht eftersom hans sexuella preferenser och triggerpunkt innefattar något helt annat.
Så titeln tvålkopp är enligt dig jäv?
Och rättsosäkert för att hon benämnt ett hemmabygge för precis vad det är? Inte elakt utan sanningen. Då vet du inte vad elak är.

Glöm inte att hon också direkt fattade att PM sänkt ubåten själv. Typiskt 'förutfattad' mening! Slutsats: hon hatar PM. Slutsats 2: hon hatar PM för att hon velat, men inte fått, ligga med honom.
Slutsats 3: ovanstående spelar ingen roll, för hon är könskorrigerad och borde ligga på mentalsjukhus.
Slutsats 4: vittnet måste ogillas!
Citera
2018-04-04, 07:09
Medlem
develis avatar
Tänk så glad man kan se ut när man precis stuckit sönder vagina på en ung tjej och kapat henne med såg och kniv. Massor av uppmärksamhet - det gillar Peter Mad.
https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/720x405/p05c6zxf.jpg
Citera
2018-04-04, 07:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tänk så glad man kan se ut när man precis stuckit sönder vagina på en ung tjej och kapat henne med såg och kniv. Massor av uppmärksamhet - det gillar Peter Mad.
https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/720x405/p05c6zxf.jpg

Fast det har han visat en väldig energi och aktivitet på att dölja eftersom han vill få chans att göra det igen.
Han såg väldigt skrynklig och tärd ut efter den natten timmars njutning och sågande.
Det måste hela tiden funnits en stark känsla i bakhuvudet att detta kommer gå åt helvete för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in