Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Aha, ok tack för det!
Glömt om henne, har något skrivits?
Hittade en plusartikel om "de nio kvinnorna runt Madsen"
Någon som kan göra lite utdrag ?☺️
”1 mamman
Modern var i tjugoårsåldern och hade tre söner med olika män när hon träffade Madsen far, en krögare i 60-årsåldern. De skilde sig när Peter var sex år och han blev tvungen att välja mellan föräldrarna. Han valde sin far och hade därefter bara kontakt med sin mamma runt en gång om året. Frånvaron av modern, som dog 2012, beskriver Peter Madsen inte som någon stor sak. – Min mamma var en sådan där fin dam som bodde i ett fint hus, med fin matta och allt möjligt fint. Om jag skruvade med en cykel, så blev hon chockerad över att jag hade svarta fingrar. Det var en miljö jag inte kunde existera i, säger Peter Madsen i boken ”Raket-Madsen”.
2 Hustrun
Peter Madsen och hans 13 år yngre fru gifte sig i rådhuset i Köpenhamn. Den vackra, ljushåriga kvinnan tatuerade in en bild av Madsens rymdkapsel på ena armen, och han har upprepade gånger beskrivit sin stora kärlek till henne. Paret hade ett öppet förhållande och inga barn. Jag kan inte neka till att jag är promiskuös och vill ha många sexuella kontakter, har Peter Madsen sagt i rätten. Madsen och frun bodde tillsammans i ett litet rum i ubåtshangaren och i hennes husbåt. Enligt Extra Bladets uppgifter har de skilt sig efter att Madsen greps misstänkt för mordet på Kim Wall.
3 Deirdre
Dansk-amerikanskan har känt Peter Madsen i 14 år och haft ett sexuellt förhållande med honom i många år. Jag vill verkligen inte kalla oss ett kärlekspar. Jag har jobbat för honom. Jag har varit hans älskarinna, hans flickvän. Jag har haft många olika roller i Peters liv, har hon sagt. Jag såg att andra kvinnor också blev otroligt lockade av Peter på grund av hans intellekt och hans energi. Det lockade mig också, jag sögs rakt in i det.
4 ”Den unga konstnären”
Den unga och konstnärlig lagda fotografen har berättat att hon och Peter Madsen hade ”helt vanligt sex”. Under rättegången har åklagaren läst upp textmeddelande som Madsen skickat till henne: ”Jag binder fast dig och genomborrar dig med ett grillspett”, lyder ett sms. ”Jag har mordplanen redo, som en stor njutning”, skriver han i ett annat. I ett tredje meddelande hotar Madsen kvinnan med att säga att hon ska bindas fast ombord på Nautilus. De två ska ha sysslat med ett sexuellt rollspel där han skulle vara hotfull. Enligt Madsen skrev han så bara för att uppfylla hennes fantasier. Peter Madsen har hävdat att han inte har något intresse av sadomasochism även om han rört sig i sådana kretsar. – Koncentrationen av promiskuösa damer är högre i dessa miljöer. Det är lättare att träffa dem i de miljöerna.
5 ”Den konstnärliga ledaren”
På Refshaleøen kom Peter Madsen i kontakt med konstnärskollektivet Half Machine, som experimenterade med sex, konst och teknik. Särskilt kollektivets kvinnliga ledare fängslade honom, han uppges ha sett många likheter mellan henne och sig själv.
6 ”Den lesbiska studiekamraten”
I 20-årsåldern började Peter Madsen intressera sig för kvinnor. Under studietiden hade han många kvinnliga vänner och han började utforska Köpenhamns fetischmiljöer med en lesbisk vän. – Jag förstod aldrig varför sexualitet skulle vara begränsad till två personer, och jag förstod inte varför tjejerna inte hade nätstrumpor, höga klackar och korsetter. Så jag började utforska underjorden med en väninna från universitetet, säger han i ”Raket-Madsen”-boken. Madsens vän Jens Falkeberg har berättat att Madsen var speciell intresserad av kvinnor som ”såg lite märkliga ut”, till exempel bar extrema kläder.
7 Camilla från universitetet
Camilla Svendsen har varit på plats i rätten där hon gjort anteckningar till Madsens tidigare hustru. Svendsen har framträtt i flera tv-program som Peter Madsens vän. Hon känner Madsen från universitetet och bor i dag på Bornholm.
8 ”Storasyster”
En känd kvinnlig konstnär i 40-årsåldern brukar sitta på en av platserna som är reserverad för Madsens släktingar i rättsalen. De lärde känna varandra 1999 och har enligt uppgift aldrig haft något erotiskt förhållande. ”Hon är en konstnär och en vän, och deras förhållande är nästan familjeliknande, hon kallar honom ’lillebror’”, har han enligt protokollet sagt i rätten.
9 ”Den svenska strippan”
Peter Madsen bjöd in en svensk strippa till sin dåvarande ubåtsverkstad, där de badade i en av de stora tankarna när Madsen brukade testa ubåtens motorer. Det var så underbart att hon var med hemma i verkstaden. Det finns ett speciellt ställe på ubåten där hon har rört vid den. Det stället har jag alltid ett speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken ”Raket-Madsen”.”