2018-04-04, 15:55
Medlem
Beträffande om han fälls så är jag säker på det men blev lite rädd när GW i Veckans brott sa att "det är knepigt att man inte kan fastställa dödsorsaken men jag tror åklagaren vinner"

(Men man får ju inte glömma att GW är lite gammal och alkoholiserad....)
Citera
2018-04-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Känns säkert hemskt slitigt att ta steget o ställa sig därframme. Det värsta sveket liksom inför Madsen, ser det som tydligt tecken att hon är rädd.

Det har suttit en kvinna alla dagar på hans åhörarplats, vem är det?
Kan väl inte vara Sirid, eftersom hon är kallad som vittne.

Det är nog Camilla S som även var med vid häktningsförhandlingarna. Tror hon är vän med både PM och S.
Citera
2018-04-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Som om inte allt detta vidriga helvete de hittat så måste ändå advokaten protestera, vilket bara känns pinsamt.
Från AB live

Vad har det med saken att göra, att det finns "annat" på datorerna också. Skitsamma om han har kakrecept, gulliga djurbilder, fina naturfoton samt texter som handlar om annat än halshuggning, tortyr, våld och död, det har inget med fallet att göra och ursäktar på intet sätt allt djävulsk som hittats. Det har väl aldrig någonsin funnits att något pervo som t.ex pedofiler, sexualsadister, sadister o.dyl haft en dator FULL med enbart ultraperverst material? Det existerar ju inte, såklart.
Därav är Bettinas protest om att "det funnits mycket annat på datorerna också" enbart korkad, pinsam och under hennes nivå. Men, å andra sidan jobbar hon i motvind, typ extrem orkan, när hon ska försöka ursäkta hans perversa intressen och försöka få honom till ett gulligull.

Försvararen inser nog att PM är en klockren dubbelnatur. Men hon måste ju göra sitt jobb. Ibland kan man tycka att hon verkar desperat.

I morgon torsdag kommer "mental-erkleringen" och det ska bli intressant. Idag hade de inte tid till det.
Citera
2018-04-04, 16:08
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är nog Camilla S som även var med vid häktningsförhandlingarna. Tror hon är vän med både PM och S.

Aha, ok tack för det!

Glömt om henne, har något skrivits?

Hittade en plusartikel om "de nio kvinnorna runt Madsen"

Någon som kan göra lite utdrag ?☺️
Citera
2018-04-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Finns det någon möjlighet i dansk rätt att straffa Mördar-Madsen för att han bevisligen vid upprepade tillfällen vilselett och ljugit för polis och domstol? Typ mened eller osann partsutsaga?

Lite förvånande f.ö. att Madsen inte tillgripit klassikern "tredje mystisk person" i sina bortförklaringar. Men det kanske kommer...?

Han kan ljuga hur mycket som helst, eller sitta knäpptyst och vägra uttala sig alls. Det är hans rättighet. Det är på åklagaren bevisbördan ligger.
Citera
2018-04-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Ja det stod någonstans idag att det är Camilla.
Citera
2018-04-04, 16:17
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000

Är det förresten bara jag som är både förvånad och imponerad över att polisen i grep han direkt?! Från början var det ju en kändis med raketer och ubåtar som anmäldes som försvunnen och ubåten sjönk.

Vem skulle tänka att han kanske mördat henne i en ubåt?! Bra jobbat av polisen!!!

Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nä, jag har funderat på det också. Någon hade snutnäsa, helt klart. Att han skulle bli misstänkt rätt fort förstår jag, men han fick ju inte ens komma hem emellan och jag får intrycket av att polisen förstod att något var väldigt fel väldigt tidigt. Tidigare än oss normala på FB iaf. Detta fall är unikt på många sätt, inte minst därför att all typ av återhållsamhet och förnuftsmässiga förklaringar har visat sig totalt fel. I stället var det knäpp-klientelet som *alltid* pratar om styckmord, våldtäkt och psykopati så fort en händelse uppmärksammas utan att vi ännu vet ett skvatt, som hade sin dag i solen.
Det fanns ju även en hel del direkt. "Var är Kim Wall?" måste väl ha varit första frågan han fick. Han verkade först knappt minnas henne, men kom på att han satt henne i land kvällen innan.
Sedan så var Madsen blodig, så i detta läge hade man inte behövt vara Sherlock för att ta in honom för provtagningar, vilket också skedde.
När Madsen fick sina blodiga naglar testade för DNA förstod han ju själv att storyn med han släppt av henne var körd så han "erkände" där och då tornluckehistorien och sjöbegravningen. Polisen visste därmed att Madsen var spritt språngande galen och med största sannolikhet en mördare. Allt detta fick de alltså dag ett.
Citera
2018-04-04, 16:17
Medlem
Citat:
Aha, ok tack för det!

1 mamman
2 Hustrun
3 Deirdre
4 ”Den unga konstnären”
5 ”Den konstnärliga ledaren”
6 ”Den lesbiska studiekamraten”
7 Camilla från universitetet
8 ”Storasyster”
9 ”Den svenska strippan”
Citera
2018-04-04, 16:28
Medlem
Citat:
Aha, ok tack för det!

”1 mamman
Modern var i tjugoårsåldern och hade tre söner med olika män när hon träffade Madsen far, en krögare i 60-årsåldern. De skilde sig när Peter var sex år och han blev tvungen att välja mellan föräldrarna. Han valde sin far och hade därefter bara kontakt med sin mamma runt en gång om året. Frånvaron av modern, som dog 2012, beskriver Peter Madsen inte som någon stor sak. – Min mamma var en sådan där fin dam som bodde i ett fint hus, med fin matta och allt möjligt fint. Om jag skruvade med en cykel, så blev hon chockerad över att jag hade svarta fingrar. Det var en miljö jag inte kunde existera i, säger Peter Madsen i boken ”Raket-Madsen”.

2 Hustrun
Peter Madsen och hans 13 år yngre fru gifte sig i rådhuset i Köpenhamn. Den vackra, ljushåriga kvinnan tatuerade in en bild av Madsens rymdkapsel på ena armen, och han har upprepade gånger beskrivit sin stora kärlek till henne. Paret hade ett öppet förhållande och inga barn. Jag kan inte neka till att jag är promiskuös och vill ha många sexuella kontakter, har Peter Madsen sagt i rätten. Madsen och frun bodde tillsammans i ett litet rum i ubåtshangaren och i hennes husbåt. Enligt Extra Bladets uppgifter har de skilt sig efter att Madsen greps misstänkt för mordet på Kim Wall.

3 Deirdre
Dansk-amerikanskan har känt Peter Madsen i 14 år och haft ett sexuellt förhållande med honom i många år. Jag vill verkligen inte kalla oss ett kärlekspar. Jag har jobbat för honom. Jag har varit hans älskarinna, hans flickvän. Jag har haft många olika roller i Peters liv, har hon sagt. Jag såg att andra kvinnor också blev otroligt lockade av Peter på grund av hans intellekt och hans energi. Det lockade mig också, jag sögs rakt in i det.

4 ”Den unga konstnären”
Den unga och konstnärlig lagda fotografen har berättat att hon och Peter Madsen hade ”helt vanligt sex”. Under rättegången har åklagaren läst upp textmeddelande som Madsen skickat till henne: ”Jag binder fast dig och genomborrar dig med ett grillspett”, lyder ett sms. ”Jag har mordplanen redo, som en stor njutning”, skriver han i ett annat. I ett tredje meddelande hotar Madsen kvinnan med att säga att hon ska bindas fast ombord på Nautilus. De två ska ha sysslat med ett sexuellt rollspel där han skulle vara hotfull. Enligt Madsen skrev han så bara för att uppfylla hennes fantasier. Peter Madsen har hävdat att han inte har något intresse av sadomasochism även om han rört sig i sådana kretsar. – Koncentrationen av promiskuösa damer är högre i dessa miljöer. Det är lättare att träffa dem i de miljöerna.

5 ”Den konstnärliga ledaren”
På Refshaleøen kom Peter Madsen i kontakt med konstnärskollektivet Half Machine, som experimenterade med sex, konst och teknik. Särskilt kollektivets kvinnliga ledare fängslade honom, han uppges ha sett många likheter mellan henne och sig själv.

6 ”Den lesbiska studiekamraten”
I 20-årsåldern började Peter Madsen intressera sig för kvinnor. Under studietiden hade han många kvinnliga vänner och han började utforska Köpenhamns fetischmiljöer med en lesbisk vän. – Jag förstod aldrig varför sexualitet skulle vara begränsad till två personer, och jag förstod inte varför tjejerna inte hade nätstrumpor, höga klackar och korsetter. Så jag började utforska underjorden med en väninna från universitetet, säger han i ”Raket-Madsen”-boken. Madsens vän Jens Falkeberg har berättat att Madsen var speciell intresserad av kvinnor som ”såg lite märkliga ut”, till exempel bar extrema kläder.

7 Camilla från universitetet
Camilla Svendsen har varit på plats i rätten där hon gjort anteckningar till Madsens tidigare hustru. Svendsen har framträtt i flera tv-program som Peter Madsens vän. Hon känner Madsen från universitetet och bor i dag på Bornholm.

8 ”Storasyster”
En känd kvinnlig konstnär i 40-årsåldern brukar sitta på en av platserna som är reserverad för Madsens släktingar i rättsalen. De lärde känna varandra 1999 och har enligt uppgift aldrig haft något erotiskt förhållande. ”Hon är en konstnär och en vän, och deras förhållande är nästan familjeliknande, hon kallar honom ’lillebror’”, har han enligt protokollet sagt i rätten.

9 ”Den svenska strippan”
Peter Madsen bjöd in en svensk strippa till sin dåvarande ubåtsverkstad, där de badade i en av de stora tankarna när Madsen brukade testa ubåtens motorer. Det var så underbart att hon var med hemma i verkstaden. Det finns ett speciellt ställe på ubåten där hon har rört vid den. Det stället har jag alltid ett speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken ”Raket-Madsen”.”
Citera
2018-04-04, 16:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han tycks ha laddat upp länge och förberett sig i detalj.

Nautilus har ju legat på land ett antal år, tills i maj 2017, det kan ha tvingat honom utanför hamnområdet ... inte fullt total kontroll som på havsbotten i Nautilus.

Var det därför han letade efter ett offer likt en manisk vessla? Snart skulle hans sexgrotta ut och segla.
Citera
2018-04-04, 16:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den 10e augusti räknas som ett speciellt datum i djävulsdyrkarkretsar, men även gällande detta:

http://www.katolskakyrkan.se/katolska-kyrkan-i-varlden/helgon/helgonkalender/augusti/10-augusti

OT: Har för mig att även arbogakvinnans föräldrar överfölls 10e augusti...

...men jag tror inte datum har någon som helst betydelse.
Tack. Nä, det tror inte jag heller?
Citera
2018-04-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Försvararen inser nog att PM är en klockren dubbelnatur. Men hon måste ju göra sitt jobb. Ibland kan man tycka att hon verkar desperat.

I morgon torsdag kommer "mental-erkleringen" och det ska bli intressant. Idag hade de inte tid till det.

Ja, vad skall Betina göra? Alla Madsens förklaringar till olika olyckor har fastslagits helt osannolika både av ubåtsexpertens och rättsläkarens utlåtande.

Imorgon får vi veta vad rättpsykiatrin säger om Madsens olika personlighetsstörningar. Det blir intressant.

Apropå all dokumentation som åklagaren framlade i dag så vidgick Åklagaren särskilt att där fanns en del om raketer och katter också.

I en mordrättegång hör den delen knappast hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in