2018-04-04, 11:50
Medlem
exoticspices avatar
Lillemor låter väldigt lik Camilla Hedenmark när hon pratar. På samma släpiga sätt.
2018-04-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du vill gärna glömma amuletterna, de e vad som gör skillnaden. Inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur stor chans tror du att Diarré hade haft om inte Surfittan gett henne immunitet? Eller om produktionen i princip inte gett dem immunitet på ett silverfat?

Citat:
Ursprungligen postat av lersater
precis.. utan att produktionen myglat dem kvar hade de rykit fort som fan .. både afghanhoran o feministbarnet
Kan jag ha så fel? Av det jag sett ser det ut som att Dessi är den som drar i trådarna och har blivit lite av spindeln i nätet. Därför är jag helt övertygad om att hon kommer vara kvar länge. Men om hennes lag hamnar i nästa öråd menar ni alltså att det givet kommer bli hon som får lämna? Självklart förutsatt att hon ej har immunitet.

Nej, jag tror hon kommer bli kvar till sammanslagningen. Där kommer hon fortsätta att använda sina sociala förmågor till att systematiskt få ut dom hon vill ha ut.
Så tror och hoppas jag det blir.
2018-04-04, 14:02
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Kan jag ha så fel? Av det jag sett ser det ut som att Dessi är den som drar i trådarna och har blivit lite av spindeln i nätet. Därför är jag helt övertygad om att hon kommer vara kvar länge. Men om hennes lag hamnar i nästa öråd menar ni alltså att det givet kommer bli hon som får lämna? Självklart förutsatt att hon ej har immunitet.

Nej, jag tror hon kommer bli kvar till sammanslagningen. Där kommer hon fortsätta att använda sina sociala förmågor till att systematiskt få ut dom hon vill ha ut.

Alltså detta skrev du:

Jag pratar om att hålla sig kvar länge/vinna hela robinsontävlingen, att överleva i den bemärkelsen. Och i den bemärkelsen har Nick bevisligen ingenting att lära andra. Särskilt inte en sån vass tävlande som Dessi. Nick är borta, Dessi är kvar. Ganska enkelt.

Det du helt vill glömma, är amuletterna o du gör det nu för andra gången.

Om inte dramaqueenen fått amuletten av tv4 så hade din vinnare varit väldigt svag, o att manipulera när man är svag i en grupp är otroligt svårt.

2018-04-04, 15:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood

Tråkigt nog så verkar man inte få se helheten utan det mörkas, att Jim och Pascal helt plötsligt efter en massa avsnitt sitter och gullar om att de nu var vänner för livet kom från ingenstans.
2018-04-04, 16:08
Medlem
Varför håller Caroline på och tjatar om Nick hela tiden. Han var ju inte där i alla fall den mest sympatiska människan direkt och då vill ju inte gruppen ha kvar den i första hand. Blir det öråd så åker Caroline till 99%

Bidrog Nick verkligen så mycket på tävlingarna? Man såg inte det hade ju varit bra om TV4 visat mer om en sån som Nick. Ta den tävlingen där man skulle simma ner och förflytta en objekt framåt t ex där Jim hade svårigheter. I den tävlingen såg man inget av Nick alls
Senast redigerad av Q2000 2018-04-04 kl. 16:13. Anledning: Mer
2018-04-04, 16:30
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Varför håller Caroline på och tjatar om Nick hela tiden. Han var ju inte där i alla fall den mest sympatiska människan direkt och då vill ju inte gruppen ha kvar den i första hand. Blir det öråd så åker Caroline till 99%

Bidrog Nick verkligen så mycket på tävlingarna? Man såg inte det hade ju varit bra om TV4 visat mer om en sån som Nick. Ta den tävlingen där man skulle simma ner och förflytta en objekt framåt t ex där Jim hade svårigheter. I den tävlingen såg man inget av Nick alls
Nick fick väl inte simma för gula laget vann innan det var hans tur antar jag.
2018-04-04, 17:24
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Lillemor låter väldigt lik Camilla Hedenmark när hon pratar. På samma släpiga sätt.

Viktoria låter som Annika Lantz.
2018-04-04, 17:44
Medlem
Citat:
Hon sa det till henne och Henrik sa det till sitt lag, så det konstiga är varför inte Lina och Negermor gav den infon till Syd.

Varför ska de göra det, Viktoria är inget hot långsiktigt och är en belastning för syd så länge hon är kvar, klart de vill att hon ställer till det för laget så länge som möjligt.

Hade jag varit i deras situation hade jag försökt komma överens om att byta bort sina svagaste deltagare istället för bästa. Naturligtvis hade dock Viktoria fått stanna, hon är svartapetter.

Pascal är en favorit, sympatisk, smart och ett fysiskt monster. Gillar Dessi också, smart och inställd på att spela taktiskt för att vinna hela Robinson, är dessutom duktig på tävlingarna.
2018-04-04, 17:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Varför ska de göra det, Viktoria är inget hot långsiktigt och är en belastning för syd så länge hon är kvar, klart de vill att hon ställer till det för laget så länge som möjligt.

Hade jag varit i deras situation hade jag försökt komma överens om att byta bort sina svagaste deltagare istället för bästa. Naturligtvis hade dock Viktoria fått stanna, hon är svartapetter.

Pascal är en favorit, sympatisk, smart och ett fysiskt monster. Gillar Dessi också, smart och inställd på att spela taktiskt för att vinna hela Robinson, är dessutom duktig på tävlingarna.

Det hade dock orsakat splittring i lägret, vilket hade försvagat dem.
2018-04-04, 18:16
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Fast jag ser fortfarande inte vad det otrevliga var.

Du märkte alltså inte hans irriterade ton? Eller hur han fortsatte älta samma lilla skithändelse om och om igen trots att den inte hade någon betydelse i det långa loppet? Då kanske också du har svårt att tyda sociala signaler (förstår att detta kan tolkas som ett påhopp men det är skrivet i all välmening, vissa människor har svårare att tolka sociala situationer, liksom andra övertolkar vissa saker. I den andra gruppen kan man antagligen placera Viktoria f.ö.).
2018-04-04, 18:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Du märkte alltså inte hans irriterade ton? Eller hur han fortsatte älta samma lilla skithändelse om och om igen trots att den inte hade någon betydelse i det långa loppet? Då kanske också du har svårt att tyda sociala signaler (förstår att detta kan tolkas som ett påhopp men det är skrivet i all välmening, vissa människor har svårare att tolka sociala situationer, liksom andra övertolkar vissa saker. I den andra gruppen kan man antagligen placera Viktoria f.ö.).

Han bara sa vad som var upprinnelsen till varför Vicky stormade ut som en tjurig femåring och "låste in sig på sitt rum", vilket han hade helt rätt i. Det var inte Nick som var långsint, det var hon.
2018-04-04, 19:19
Medlem
Det är ohälsosam fokus här på vad Nick gjort eller inte. Förstår verkligen inte vissa personer här att det är oviktigt när kärnfrågan är att Desiree och Victoria är usla på att hantera motgång? Att nagla sig fast vid vad Nick gjort är att avslöja sig som en person som bara klarar av en tillvaro där alla uppträder perfekt mot just dig. Summa summarum är att tjejerna är de som aktivt väljer att reagera och får ansvara för hur de hanterar det. Vilket de gör på högst omoget och ointelligent sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in