Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Vad har det med saken att göra? Att feministfittan Diarré lyckades få med sig cuck-Pascal och hans crush för att rösta ut honom har väl ingenting att göra med Nicks överlevnadskunskaper.
Precis. Om ett lejon hamnar i öråd med två pandor så blir han utröstad sju dagar i veckan. Har ingenting med styrka att göra utan handlar enbart om majoritetens diktatur..
Jag har följt Robinson i princip alla säsonger och det är alltid lika slående att se hur olika deltagare svarar på frågan om vad som krävs för att vara en värdig Robinson. Ju starkare en deltagare är desto mer lutar svaret åt stark i tävlingar, förmåga att skaffa mat, bygga skydd osv. Ju svagare en deltagare är desto mer lutar svaret åt att vara duktig socialt och liknande..
Det finns ett par starka undantag som faktiskt lyckats gå hela vägen, Zazzi och Melin plus säkert några till som jag inte kommer ihåg för tillfället men i regel så åker den förstnämnda kategorin ut snabbt. Ibland överlever dom till sammanslagningen för att deras värdelösa lagkamrater behöver deras styrka i tävlingarna men så fort alla tävlar för sig så gaddar veklingarna ihop sig och röstar ut eliten..
I årets Robinson så finns det ett par mer eller mindre värdiga vinnare. Skulle dock tippa på en slutkvartett bestående av Lillemor och Johan som seglar dit för att ingen ser dom som ett hot plus att produktionen håller dom om ryggen. Vidare tror jag att Desi, som faktiskt växt för mig med tidens gång, tar sig dit. Ofta lyckas en stark deltagare ta sig till slutfyran och det tenderar att vara den starka deltagare som även är duktig på det sociala spelet så i år tror jag på Henrik eller kanske Robban..