2018-04-04, 07:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Det där får jag inte ihop.
Två veckor klarade Nick att hålla sig kvar på ön. Han rök näst först, och placerar sig alltså näst sist i årets Robinson, utmanövrerad av den som du anser han vet mer än.

Vad har det med saken att göra? Att feministfittan Diarré lyckades få med sig cuck-Pascal och hans crush för att rösta ut honom har väl ingenting att göra med Nicks överlevnadskunskaper.
2018-04-04, 07:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nej inte alls. Ditt exempel hade antagligen tolkats negativt också som överdrivet fjäskande. Jag menar att man kunde fört en normal konversation. Varken det överdrivet fjäskande eller det överdrivet stöddiga och otrevliga sättet. Föra en normal konversation helt enkelt. Det är inte svårt egentligen.

Fast jag diskuterar inte med honom, jag diskuterar med dig (eftersom du svarade på ett inlägg jag gjorde). Jag kan inte gärna svara på alla inlägg i tråden. Men jag tycker att öknamn på Nick också är ovärdiga. Det har jag inget problem att erkänna.

Dubbelmoral hade det f.ö. bara varit om jag klagat på att du nyttjade öknamn samtidigt som jag också gjorde det.

Fast jag ser fortfarande inte vad det otrevliga var.
2018-04-04, 07:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Ja det borde ha speedat up inbördeskriget till en ny nivå.
Hur var det talade bitter/surfittan om för Diarré att hon köpt en amulett till sig själv med lagets tillgångar?
Eller hade det blivit en nyhet för Diarré?

Hon sa det till henne och Henrik sa det till sitt lag, så det konstiga är varför inte Lina och Negermor gav den infon till Syd.
2018-04-04, 07:16
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon sa det till henne och Henrik sa det till sitt lag, så det konstiga är varför inte Lina och Negermor gav den infon till Syd.

De som Nord skickade är inte de smartaste direkt. Vilka scenarion tror ni på nu? Lag Syd vinner, de tar Henke (jag skulle hellre tagit Marie, så sjukt duktig), lag Nord vinner och Pascal blir kidnappad och kärleken är slut mellan honom och Nicoline.
2018-04-04, 08:09
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra? Att feministfittan Diarré lyckades få med sig cuck-Pascal och hans crush för att rösta ut honom har väl ingenting att göra med Nicks överlevnadskunskaper.

Precis. Om ett lejon hamnar i öråd med två pandor så blir han utröstad sju dagar i veckan. Har ingenting med styrka att göra utan handlar enbart om majoritetens diktatur..

Jag har följt Robinson i princip alla säsonger och det är alltid lika slående att se hur olika deltagare svarar på frågan om vad som krävs för att vara en värdig Robinson. Ju starkare en deltagare är desto mer lutar svaret åt stark i tävlingar, förmåga att skaffa mat, bygga skydd osv. Ju svagare en deltagare är desto mer lutar svaret åt att vara duktig socialt och liknande..

Det finns ett par starka undantag som faktiskt lyckats gå hela vägen, Zazzi och Melin plus säkert några till som jag inte kommer ihåg för tillfället men i regel så åker den förstnämnda kategorin ut snabbt. Ibland överlever dom till sammanslagningen för att deras värdelösa lagkamrater behöver deras styrka i tävlingarna men så fort alla tävlar för sig så gaddar veklingarna ihop sig och röstar ut eliten..

I årets Robinson så finns det ett par mer eller mindre värdiga vinnare. Skulle dock tippa på en slutkvartett bestående av Lillemor och Johan som seglar dit för att ingen ser dom som ett hot plus att produktionen håller dom om ryggen. Vidare tror jag att Desi, som faktiskt växt för mig med tidens gång, tar sig dit. Ofta lyckas en stark deltagare ta sig till slutfyran och det tenderar att vara den starka deltagare som även är duktig på det sociala spelet så i år tror jag på Henrik eller kanske Robban..
2018-04-04, 09:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Hans överlevnadskunskaper kom inte fram när de byggde lägret trots att han tog befälet. Bidrog han med någon mat, jag vill minnas att det var tjejerna som fixade hajen.

Du älskar att sätta cuck framför namnen, du kan sätta det framför Nicks namn. Han sprang som en knähund efter Nicollette Sheridan för att bli ett namn i Hollywood.
2018-04-04, 10:02
Medlem
Citat:
Jag pratar om att hålla sig kvar länge/vinna hela robinsontävlingen, att överleva i den bemärkelsen. Och i den bemärkelsen har Nick bevisligen ingenting att lära andra. Särskilt inte en sån vass tävlande som Dessi. Nick är borta, Dessi är kvar. Ganska enkelt.
2018-04-04, 10:44
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Jag pratar om att hålla sig kvar länge/vinna hela robinsontävlingen, att överleva i den bemärkelsen. Och i den bemärkelsen har Nick bevisligen ingenting att lära andra. Särskilt inte en sån vass tävlande som Dessi. Nick är borta, Dessi är kvar. Ganska enkelt.

Du vill gärna glömma amuletterna, de e vad som gör skillnaden. Inget annat.
2018-04-04, 11:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Hur stor chans tror du att Diarré hade haft om inte Surfittan gett henne immunitet? Eller om produktionen i princip inte gett dem immunitet på ett silverfat?
2018-04-04, 11:06
Medlem
lersaters avatar
precis.. utan att produktionen myglat dem kvar hade de rykit fort som fan .. både afghanhoran o feministbarnet
2018-04-04, 11:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Skiter väl i hur han och du resonerar, hur man än vrider och vänder på det är det ren och skär idioti att ta med sig frisyrgelé till en öde ö. Ungefär lika vettigt som att ta med sig en packe gamla LP-skivor.

Jim borde inte ha sökt till programmet och programmet borde inte tagit med honom. När man som han börjar skylla på sin ålder för att han gör så väsentligt mindre än de övriga så är man inte lämpad att vara där.
Du får dock hålla med om att många andra deltagarna har med sin lika idiotiska saker till en öde ö, sedan är dom kanhända inte lika idiotiska som personer i övrigt, att vara blåst & bry sig om sitt hår är ju en frestande liknelse som gör det extra provocerande, och på hans lilla presentationsfilm ser det ut som han groomar sig med sitt slem för att sedan lägga upp armarna i självförtroende-kors för sin ålder...

Han jobbar som säljare i Sjömarken, jag får för mig att han står på sjömarkens torg & utropar småfisk från sitt stånd alternativt hårgelé från sitt stånd eller kombinerat, fisk i gele
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-04-04 kl. 11:15.
2018-04-04, 11:16
Medlem
dialektikers avatar
Usch, vilken öken för den lag nordare som måste gå över till syd ikväll.
Det enda man vill är ju att skicka Lillemor dit (eller bögen) men så blir det ju inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in