Vissa i tråden försöker framställa PM som någon slags kvinnokarl vilket åtminstone i min värld är raka motsatsen till vad PM är.
En "riktig" kvinnokarl behöver inte anstränga sig för att få omkull kvinnor. Det kommer naturligt med utseendet, utstrålning, pengar, status o.s.v. Madsen däremot går all in för att försöka få sig något när tillfälle uppstår och har svårt att ta ett nej. Normala kvinnor är självklart inte intresserade utan det är andra sexuellt avvikande som nappar. Vilket inte är konstigt med tanke på vad PM är för en slags människa. En sexuellt avvikande pervers, utseendemässigt oattraktiv loser som även är en patologisk lögnare och utstrålar trash.
Det känns troligt att den sena sexuella debuten bidragit till att PM i senare år i det närmaste maniskt försökt få till det med vad som helst som har puls. För att liksom ta igen lite.
[quote=Chess77|63683881]Panikåtgärd kanske. Det var nog mycket blod som inte kunde förklaras bort om polisen blev för nyfiken. Antagligen kunde ha inte något om kriminalteknik och begrep inte att polisen skulle hitta minsta bevis.[/QUOTE
Det var snarast en fråga till en särskild skribent. De flesta förstår att Madsen gjorde det för att dölja ett mord.
Jag tyckte det var ett stort minus att experten Ditte säger att hon redan i bilen, på väg till "olycksplatsen" tänkte att PM sänkt sin båt avsiktligt. Det kallar jag förutfattad mening och det är inte så bra hos en expert.
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hon har rätt i sak och hon vittnar på ett trovärdigt sätt om sina iakttagelser. Däremot blev hon inte tillfrågad om sina TANKAR i bilen på väg till hamnen. Att hon utan uppmaning brrättar om sina i förväg gjorda antaganden (..)
Vart står "i bilen, på väg till "olycksplatsen"?
"- Den første dag, hvor det meddeles, at han er savnet, får jeg at vide, at jeg skal smide alt, jeg har i hænderne, og tage ind til Holmen. Jeg spørger ind til, hvor stor den er, og jeg får at vide, det er en privat undervandsbåd, siger vidnet."
"Vidnet fortalte til politiet i Dragør, at hun mente, ubåden måtte være sænket med vilje.
Det var lige efter, at Peter Madsen var sejlet i land, og først fastholdt han, at der var tale om en teknisk fejl. Senere har han forklaret, at han sænkede ubåden med vilje." live tv2.dk
ÅK - Tilpasser du din forklaring i takt med efterforskningen?
MP - Det er ikke det jeg siger. Jeg siger, at når der gøres fund, som gør at sandheden kommer frem. Hvis ikke I havde lavet den - undskyld mig - ret fantastiske efterforskning, så havde jeg holdt fast i min første forklaring.*
Kort och gott - Hade ni inte avslöjat mig som lögnare, hade jag fortsatt ljuga = Ni kan inte lita på någonting jag säger. Bara om ni avslöjar och överbevisar min lögner, kommer jag erkänna dem, och sedan hitta på en ny lögn....
Snacka om att erkänna sig som fullständigt opålitlig.
Ja, det bör vara anledningen, annars vet jag ingen som fått hålla på så. Sjukt jobbigt och vägrar att följa dessa psykopatberäkningar eftersom det är rökridåer .🤨
Absolut, sjukt jobbigt att ens se det framför sig och sjukt jobbigt för åklagaren att behöva läsa upp dessa sju sidor med en psykopats uträknade scenarion ( var det t.o.m tre alternativ han gav?) med diverse olyckliga omständigheter och fel som gjorde "olyckan" möjlig. Riktigt äckligt och även mycket tidskrävande, då det är riktigt obehagliga, beräknande psykopatiska rökridåer.
Men, nu är det ändå gjort och det känns mycket tillfredsställande att Madsens lögner avslöjas och krossas. Härligt
Det var en grej i slutet som hände när Bettina ställde frågor till Madsen, när också åklagaren ville ställa en fråga. Vad Bettina då gör och säger avslöjar ju en hel del: Åklagaren bryter in och konstaterar att det verkar som att Peter Madsen skiftar förklaringar, om vad som var fel med kompressorn. Då bryter i sin tur försvararen in och råder sin klient att inte svara.
Ditte menade från början att ubåten sänkts medvetet, givet den information hon fått.
Teknisk bevisning visar sedan att ubåten sänkts medvetet.
Det kanske inte är utan anledning som Ditte kallas expert i ämnet...
Att hon sedan visar sin expertis på detta utmärkta sätt, tar sedan belackarna som ett tecken på att hon inte skulle vara trovärdig.
Det är väl likadant med GW, får vi anta, varje gång han dragit en slutsats om ett brott, som sedan visat sig stämma, så har han haft en olämplig förutfattad mening...
Du vidgår i alla fall att motorn var igång. Försvararen ifrågasätter detta, så jag utgår ifrån att PM förnekar detsamma, det om någon är väl i så fall meningslöst.
Intressant är det eftersom det beslår PM med ännu en lögn. Snart sagt allting han säger är lögner, hans trovärdighet sänks, om möjligt, än mer.
ÅK - Tilpasser du din forklaring i takt med efterforskningen?
MP - Det er ikke det jeg siger. Jeg siger, at når der gøres fund, som gør at sandheden kommer frem. Hvis ikke I havde lavet den - undskyld mig - ret fantastiske efterforskning, så havde jeg holdt fast i min første forklaring.*
Det är ju sånt här som får PM att framstå som rent korkad. Och det tror jag iofs inte han är, men han har en så skev självbild att i hans öron låter det där som "Fan, den här snubben är ärlig om hur han ljuger, dessuotm ger han utrednignen credd! Det skulle ingen skyldig människa göra, och det låter som sanningen är jättejobbig för honom att berätta om, så det det är nog väldigt synd om honom, och framförallt, han är ju oskyldig och DEN HÄR GÅNGEN talar han sanning". Men verkligheten hör "jag ljuger tills ni motbevisar mig, sen ljuger jag lite till".
Han tycker nog väldigt väldigt synd om sig själv just nu som hamnat i den här situationen när ingen tror på honom. Även fast han vet att han är skyldig, så tycker han det är orättvist att ingen tror på honom. Han har nog inte förstått att många av de han kört den här tekniken på tidigare bara rakt av sagt upp bekantskapen med honom och att det inte är så enkelt den här gången.
Ja, men Betina framförde åsikten att reglaget kanske var så behäftat att när det stod på "full fart framåt", så stod motorn stilla, alternativt att huvudbrytaren var frånslagen och reglaget därför inte hade någon verkan. Det senare kan vara en fullt rimlig, om än orimlig, förklaring. Man kan undra vad som händer om reglaget står på "full fart framåt", om huvudbrytaren är frånslagen, och plötsligt slås till med reglaget i det läget - Full fart framåt. Att ha det så är definitivt "dåligt sjömanskap". Därtill, som sagt, det faktum att huvudbrytare brunnit upp, visar att den var tillslagen.
Ditte menade från början att ubåten sänkts medvetet, givet den information hon fått.
Teknisk bevisning visar sedan att ubåten sänkts medvetet.
Det kanske inte är utan anledning som Ditte kallas expert i ämnet...
Att hon sedan visar sin expertis på detta utmärkta sätt, tar sedan belackarna som ett tecken på att hon inte skulle vara trovärdig.
Det är väl likadant med GW, får vi anta, varje gång han dragit en slutsats om ett brott, som sedan visat sig stämma, så har han haft en olämplig förutfattad mening...
Håhåjaja
Ja, var det inte bara så - att som den ubåtsexpert hon är - hade sagt att "en ubåt sjunker inte bara så där, på det viset"( el något liknande) och med den erfarenhet hon har så visade det sig ju att hon hade rätt, "en ubåt sjunker inte bara så där" - då måste det vara medvetet gjort.
Vilket det visade sig vara.
Ser inget konstigt alls med att hon insåg att något var fel från början, med den informationen hon fått. Det är ju det som är grejen med riktigt, duktiga och erfarna experter - de talar av gedigen erfarenhet och med en stor kunskap.
Det här är ju magiskt, ja, läser man tyskens inlägg så sågar han ju också Madsens förklaring. Det är lite lustigt, Merwinna som är så snabb på att läsa allt han skriver, måste ha missat just den detaljen, och att du skrev det här i ditt svar till henne.
himla konstigt, inte heller den här totalt nya förklaringen från ingenstans när Madsens gamla lögner blivit motbevisade ett par gånger verkar alltså stämma. Det är som att han än en gång ljuger, trots att han redan gjort det flera gånger i rad? Nästan, NÄSTAN som att han har något att dölja?!
Ja, det är intressant och spännande att få fler infallsvinklar på det hela Jag kan dock ha missförstått något, läste nyss ett inlägg som samma älsklingstysk (lol) skrivit idag:
Citat:
Ditte D. säger:
Om rökgas faktiskt förekom måste de gå att återfinna i motorns och kompressorns (insugs-)filter
Detta anser jag vara korrekt.
Kim Winter:
Om rökgas faktiskt förekom kan det ha tvättats bort av havsvattnet.
Detta anser jag också vara korrekt, åtminstone möjligt.
Carsten S. säger:
Oavsett vad som fanns eller inte fanns i insugsfiltrena var kompressorn enligt den åtalades uttalande igång/påslagen.
Alltså måste det finnas rester av CO, CO2 och kväveoxider i tryckluftsbehållarna, även om de har tömts och fyllts flera gånger sedan dess. Man behöver bara se efter.
Carsten S. är då älsklingstysken i egen hög person. Med tanke på att han säger "man behöver bara se efter" verkar det på honom som att just tryckluftsbehållarna inte har undersökts. Tack vare den halvdana rapporteringen idag framgår inte exakt vad det är som undersökts, bara "luftfickor". Det kan vara så att han missförstått något (han påpekar också att han inte blivit klokare efter dagens turer), eller så kan jag ha missförstått något, eller så fick vi helt enkelt inte all väsentlig information om undersökningens omständigheter i dagens live-bevakningar.
Ditte D. sagt :
Wenn da Rauchgas war, müssten sie in den Ansaugfiltern der Motore und des Kompressors zu finden sein.
Diese Aussage ist nach meiner Meinung richtig.
Kim Winther:
Wenn da Rauchgas in den Flltern war könnte es durch das Seewasser ausgewaschen sein.
Diese Aussage ist nach meiner Meinung auch richtig zumindest möglich.
Carsten S. sagt:
Unabhängig von dem was in den Ansaug Filtern war oder ist, hat der Kompressor nach Aussagen des Angeklagten gelaufen.
Es müssten sich also Restmengen Co, CO2 und Stickoxide in den Druckluftbehältern befinden und zwar selbst dann
wenn sie danach noch mehrmals endladen und wiederbefüllt wurden. Man müßte bloss nachsehen.
________
I tråden på det tyska forumet hade någon citerat följande från sky news, vilket jag hade missat:
"The prosecutor accuses Madsen of changing his story as the case proceeds: He told the police earlier, he washed the compressors 3 times, but after today's testimony from captain lieutenant Ditte Dyreborg, he says 4 times @SkyNews #SubmarineTrial #KimWall #PeterMadsen"
Defence: "Did you empty the compressors?" Peter Madsen: "I washed them around 4 times." A witness today said it would take 4-6 washes before gases would be at a level that wasn't dangerous
Någonstans läste jag även PMs svar på detta men hittar det såklart inte nu!
edit: Ahh. Det har precis behandlats i tråden. Topp!
Senast redigerad av morboso 2018-04-03 kl. 22:42.